کد خبر: ۱۷۵۹۶۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۰۱ آبان ۱۳۹۲
منابع آگاه ترکیه افشا کردند آنکارا خشم شدید خود از تلاش‌های عربستان سعودی برای هدف قرار دادن منافع این کشور، از جمله منافع اقتصادی و سرمایه‌گذاری پس از کودتای ۳۰ ژوئن در مصر را به اطلاع ریاض رسانده است.
منابع آگاه ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آنکارا اعلام کردند که حکومت ترکیه خشم و غضب شدید خود از تلاش‌های عربستان سعودی برای هدف قرار دادن منافع آنکارا به ویژه منافع اقتصادی و سرمایه‌گذاری ترکیه در مصر را به ریاض ابلاغ کردند.

کشور مصر از سوم ژوئن گذشته شاهد براندازی حکومت اخوان المسلمینی بود که مورد حمایت ترکیه قرار داشت و مستندات موجود تاکید می‌کند، عربستان سعودی به «عبد الفتاح السیسی»، وزیر دفاع مصر کمک بسیاری در این راه کرده است.

این منابع اظهار می‌کنند که نمایندگان دستگاه اطلاعات و امنیت ترکیه ضمن تماس با همتایان سعودی خود، خواستار توقف فوری اقدامات خرابکارانه ریاض علیه منافع آنکارا به ویژه در مصر شدند.

منابع مذکور تاکید می‌کنند: دستگاه اطلاعات و امنیت ترکیه موفق شده، مستندات و مدارک قابل اثباتی مربوط به فعالیت‌های خرابکارانه سعودی‌ها علیه ترک‌ها در خارج از ترکیه به ویژه در طرح‌های تجاری و سرمایه‌گذاری و غیره را به دست آورد.

یک شرکت اماراتی چندی پیش یک قرارداد چند میلیارد دلاری خود با ترکیه لغو کرد و آنکارا معتقد است، این اقدام در چارچوب «انتقام سیاسی» عربستان و امارات از موضع آنکارا در قبال حوادث اخیر جاری در مصر و سرنگونی حکومت اخوان المسلمین در قاهره صورت گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها