کد خبر: ۱۷۶۱۶۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۰۳ آبان ۱۳۹۲
شاهدان عینی در سوئز مصر از درگیری های شدید نیروهای امنیتی مصر با طرفداران اخوان المسلمین و پرتاب گاز اشک‌آور به سوی آن‌ها خبر دادند.
 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الموجز؛ شاهدان عینی در سوئز مصر از درگیری نیروهای ارتش و پلیس مصر با طرفداران اخوان المسلمین و پرتاب گاز اشک‌آور به سوی آن‌ها خبر دادند. آن‌ها اعلام کردند که نیروهای ارتش با پرتاب گاز اشک‌آور به سمت راه‌پیمایی طرفداران اخوان‌المسلمین در خیابان الجیش سوئز  مانع از ورود آن‌ها به میدان اربعین شدند.

پس از نماز جمعه امروز (سوم آبان) صدها تن از طرفداران اخوان‌المسلمین و محمد‌مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده مصر از مسجد حمزه‌بن‌عبدالمطلب در سوئز راه‌پیمایی خود را آغاز کردند.

شاهدان عینی اعلام کردند که نیروهای ارتش و پلیس با استقرار در میدان اربعین و منطقه ابوالعزایم مانع از رسیدن راه‌پیمایی طرفداران اخوان‌المسلمین به این میدان شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن سر دادن شعارهایی در مخالفت با ارتش و عبد‌الفتاح سیسی، خواهان آزادی زندانیان سیاسی و بازگشت محمد‌مرسی به ریاست‌جمهوری  شدند.

ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت که دربرگیرنده طرفداران محمد مرسی است دیروز از مردم خواسته بود که روز جمعه با شعار "مقاومت سوئز راه ما به سوی قدس است" به مدت یک هفته در مخالفت با کودتا دست به تظاهرات بزنند.

نیروهای امنیتی مصر امروز از بیم تظاهرات طرفداران اخو‌ان‌المسلمین چند میدان مهم قاهره و استان‌های دیگر را بستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها