کد خبر: ۱۷۶۸۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۰۶ آبان ۱۳۹۲
یک تحلیلگر مسائل فرهنگی گفت:‌ رویه چاپ مطالب کذب و توهین به مقدسات با سوء استفاده از اطلاعات کم مخاطبان عام سال‌هاست که در کشور ریشه گرفته است، باید یک بار برای همیشه ریشه این اقدامات را خشکاند.

به گزارش 598 ،محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص چاپ مطلبی با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» در روزنامه بهار اظهار داشت: موضوعی که در این قبیل از اقدامات در حال ریشه دواندن است گذشته از بحث اهانت به مقدسات، سوء استفاده از سطح اطلاعات پایین مخاطبان عام است.

وی افزود: معلومات سیاسی و مذهبی اغلب مخاطبان عام ریشه عمیقی ندارد و بخش زیادی از آنها فاقد سواد دینی و سیاسی هستند که همین موضوع زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا افرادی در قالب روزنامه‌نگار از این موضوع سوءاستفاده کرده دیدگاه خود را به‌نام دیدگاه معتبر به مخاطبان ارائه دهند.

این تحلیلگر مسائل فرهنگی با اشاره به "این نوع از مطالب عمدتاً به‌گونه‌ای منتشر می‌شود که مخاطب عام وقتی آن را می‌خواند خود را با یک دیدگاه معتبر مواجه می‌‌بیند در حالی که این مطلب اساساً از ریشه نادرست است"، گفت: در حقیقت این روزنامه‌ها و جریان‌های سیاسی از مخاطبان سوء استفاده می‌کنند که باید برای مقابله با این افراد و انتشار چنین مطالبی سطح آگاهی جامعه را در مسائل دینی افزایش داد.

کوشکی بیان کرد: اگر مخاطب به‌لحاظ معلومات دینی اطلاعات مناسبی داشته باشد روزنامه‌ها به خود اجازه نمی‌دهند که این نوع از مطالب نادرست را منتشر کنند چون می‌دانند که مشتری ندارد.

وی با اشاره به ضرورت برخورد مسئولان طبق قانون با نشریاتی که اقدام به چاپ مطالب نادرست و توهین به مقدسات می‌کنند،‌ ادامه داد:‌ باید تلاش کرد تا برای همیشه این روش را که در رسانه‌های کشور مطرح شده است، خشکاند، رویه چاپ مطالب کذب و توهین به مقدسات با سوء استفاده از اطلاعات کم مخاطبان عام سال‌هاست که در کشور ریشه گرفته است.

این تحلیلگر مسائل فرهنگی اضافه کرد: روش سوء استفاده از دانش محدود مخاطبان عام و ارائه دیدگاه‌های نادرست خود به‌عنوان دیدگاه علمی به آنها باید از میان رسانه‌های کشور برچیده شود و تنها راه آن بالارفتن سطح سواد مخاطب در برخی موضوعات مانند مسائل مذهبی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها