کد خبر: ۱۷۶۹۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۰۶ آبان ۱۳۹۲
منابع وابسته به اخوان المسلمین از تظاهرات طرفداران محمد مرسی در مناطق مختلف مصر در حمایت از بازگشت وی به قدرت و مخالفت با حکومت نظامیان خبر دادند.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اخوان المسلمین،منابع وابسته به جمعیت منحل شده اخوان المسلمین اعلام کردند: عاملان کودتا(طرفداران اخوان المسلمین معتقد به کودتای ارتش علیه محمد مرسی هستند) مجدی عباس یکی از رهبران اخوان المسلمین را به اتهام دامن زدن به خشونت بازداشت کردند.

از سوی دیگر جمال ریان گوینده شبکه الجزیره با اشاره به سفر حازم الببلاوی نخست وزیر موقت مصر به برخی کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی،وی را متهم به گدایی از این کشورها کرد و این سئوال را مطرح کرد که این گدایی تا کی می تواند ادامه داشته باشد؟

از سوی دیگر طرفداران اخوان المسلمین در شمال سینا پس از نماز عشا تظاهراتی را از مقابل مسجد الرفعای در میدان آزادی این استان در مخالفت با سرنگونی نظام محمد مرسی برگزار کردند.

طرفداران اخوان المسلمین شعار می دادند؛رابعه العدویه رمز پایداری است،رادمردان زنده باشند و سیاه رویان مرده باشند،رسانه ها دروغگو هستند ساکنان سینا تروریست نیستند.

تظاهرکنندگان پوسترها و علائم رابعه العدویه،پرچم های مصر،تصاویر کشته شدگان اخوان المسلمین و محمد مرسی رئیس جمهوری عزل شده مصر را حمل کردند.

در منطقه المحله الکبری در استان الغربیه شب گذشته تظاهراتی از سوی طرفداران اخوان المسلمین برگزار شد.

خواسته این تظاهرکنندگان بازگشت محمد مرسی به قدرت و آزادی زندانیان سیاسی بود.شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم های مصر،نمادهای رابعه العدویه و نیز پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود همه ما رابعه العدویه هستیم حمل شد.

شرکت کنندگان در تظاهرات شعار می دانند کودتا اقدامی تروریستی است،رسانه های دروغگو اقدام مسالمت آمیز تروریسم نیست،وزارت کشور سرکوبگر و اوباش است،رابعه العدویه ماندگار است،مشروعیت باز خواهد گشت و انقلاب رخ خواهد داد.

در شهر شیخ الزاید در استان الجیزه مصر نیز طرفداران محمد مرسی تظاهراتی علیه حاکمان جدید مصر برگزار کردند.

در این تظاهرات تصاویر محمد مرسی،حسن البناء موسس اخوان المسلمین و نمادهای رابعه العدویه حمل شد و شعارهایی در حمایت از محمد مرسی و ضد ارتش سر داده شد.

طرفداران مرسی شعار می دادند: عبدالفتاح السیسی باید کنار برود،قاتلان باید قصاص شوند.

در شهرهای کرداسه،الحوامدیه، شبرامنت،الکونیسه و عبدالصمد در استان الجیزه نیز طرفداران اخوان المسلمین تظاهرات برگزار کردند.

خواسته تظاهرکنندگان محاکمه کودتاچیان و قصاص کشته شدگان و آزادی بازداشت شدگان بود.تظاهرات کنندگان تصاویر محمد مرسی را حمل کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها