کد خبر: ۱۷۷۴۱۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۰۸ آبان ۱۳۹۲
در حالیکه گزارش‌ها حاکی است که مخالفان مسلح در سوریه دست‌کم ۳۰ غیر نظامی را در استان ادلب در شمال غربی این کشور کشته‌اند. خبرهای دیگر حاکیست ارتش سوریه در ادامه عملیات پاکسازی در چندین استان این کشور، خسارت‌های سنگینی به مخالفان مسلح وارد کرده است.

به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، گزارش‌ها حاکی است که مخالفان مسلح در سوریه دست‌کم ۳۰ غیر نظامی را در استان ادلب در شمال غربی این کشور کشته‌اند.

شبه نظامیان مسلح در ادلب سوریه سی غیرنظامی را کشتند
بر اساس این گزارش ها شبه‌ نظامیان دولت اسلامی عراق و شام که به گروه القاعده وابسته هستند ، روستای کفتین را هدف آتش خمپاره‌های خود قرار دادند. در این حمله دست‌کم ۳۰ غیرنظامی کشته و چند تن دیگر مجروح شدند.
در حمله‌ جداگانه دیگر ، افراط‌گرایان مسلح به سوی شهری در استان ادلب خمپاره شلیک کردند. هدف اصلی این حمله یک پاسگاه پلیس بود، اما به زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شد. افراد محلی گفتند چند تن را دیدند که پس از حمله دچار استفراغ شدند که می‌تواند نشانه یک حمله شیمیایی باشد.
در خبری دیگر ارتش سوریه در ادامه عملیات پاکسازی در چندین استان این کشور، خسارت‌ های سنگینی را به مخالفان مسلح حکومت بشار اسد وارد کرده است.

ادامه مئفقیت ارتش سوریه در پاکسازی تروریست ها
ارتش سوریه روز سه‌ شنبه (۷ آبان، ۲۹ اکتبر) در درگیری با شبه‌ نظامیان در شمال شهر حلب و حومه آن ده‌ها تن از آنان را از پا درآورد.
همچنین، نظامیان دولتی سوریه، چهار خودرو حامل سلاح و مهمات که متعلق به شبه‌ نظامیان بود را در نزدیکی زندان مرکزی حلب منهدم کردند.
افزون بر آن، واحدهای ارتش سوریه در درگیری با مخالفان مسلح در ورودی شهر مورک در شمال استان حما، ۲۰ تن از شبه‌نظامیان را کشتند.
نیروهای ارتش سوریه موفق شدند چندین مسلسل را در دو روستای حومه شهر السلامیه استان حما ضبط کنند.
این در حالی است که نیروهای دولتی سوریه روز دوشنبه کنترل شهر باستانی مسیحی صدد را از شبه نظامیان وابسته به گروه القاعده پس گرفتند.
خبرگزای رسمی سوریه، سانا، در همان روز به نقل از یک مقام رسمی گزارش داد که ارتش این کشور «امنیت و ثبات» را به شهر صدد بازگردانده است.
ناآرامی‌های خونین از سال ۲۰۱۱ در سوریه آغاز شده است. بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان سوریه حمایت می‌کنند.
همچنین، بر پایه این گزارش‌ها، بسیاری از شورشیان مسلحی که در سوریه علیه حکومت این کشور می‌جنگند از اتباع کشورهای خارجی هستند.
کمیساریای عالی پناهدگان سازمان ملل در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که میلیون‌ها نفر از آغاز درگیری‌ها در سوریه بی‌خانمان شده‌اند.
بر اساس گزارش سازمان ملل تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ناآرامی‌های سوریه جان خود را از دست داده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها