کد خبر: ۱۷۷۹۵۹
زمان انتشار: ۲۳:۰۴     ۰۹ آبان ۱۳۹۲

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، «آکوردا» پایگاه خبری دولت قزاقستان نوشته است که «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان با ارسال پیام تبریکی به «گئورگی مارگویلاشویلی» به عنوان رئیس جمهور منتخب گرجستان، ابراز اطمینان کرد که فعالیت مارگویلاشویلی در این سمت عالی به توسعه همه‌جانبه و رونق گرجستان کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور قزاقستان ابراز اطمینان کرد که همکاری‌های سودمند متقابل بین قزاقستان و گرجستان سبب اعتماد و احترام متقابل و توسعه بیش از پیش هر 2 کشور خواهد شد.

بنابر گزارش منابع رسمی، مارگویلاشویلی وزیر آموزش عالی در کابینه دولت «ایوانیشویلی» نخست‌وزیر فعلی گرجستان در انتخابات ریاست جمهوری که روز یک‌شنبه گذشته (پنجم آبان) برگزار شد با کسب 62 درصد آرا پیروز انتخابات شد.

به گفته این منابع، «دیوید باکرادزی» نامزد از حزب «میخائیل سااکاشویلی» رئیس جمهور سابق این کشور حدود 21 درصد آراء را به دست آورد.

قزاقستان از کشورهای کلیدی جامعه همسود و سازمان همکاری اوراسیا بوده و خواهان بازگشت گرجستان به این جامعه است.

کارشناسان معتقدند: با قدرت گرفتن سااکاشویلی که در 2 دوره سمت ریاست جمهوری گرجستان را در اختیار داشت و مبتکر اقدام برای خروج این کشور از جامعه کشورهای همسود بود، احتمال بازگشت و یا از سرگیری همکاری این کشور با جامعه نامبرده بیشتر خواهد شد.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس که ریاست دوره‌ای جامعه همسود را نیز برعهده دارد، در آخرین اجلاس سران این جامعه هفته گذشته در «مینسک» پایتخت بلاروس با صراحت از گرجستان دعوت کرد که دوباره به این جامعه بازگردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها