کد خبر: ۱۷۸۳۴۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
سناتور آمريکایی طراح تحريم‌های غیرقانونی عليه ایران با اتهام فسادهای گسترده اخلاقی و مالی روبرو است.
به گزارش 598 به نقل از سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تی وی، گروه "شهروندان ناظر بر مسئوليت پذيري و اخلاق" آمريکا در جديدترين گزارش خود اعلام کرد سناتور دموکرات "باب منندز" يکي از طراحان اصلي تحريم‌هاي غيرقانوني عليه ايران جزء سيزده عضو بسيار فاسد کنگره آمريکاست.

اين گروه منندز را متهم مي‌کند به عنوان رشوه، سفر رايگان با هواپيماي اختصاصي را پذيرفته است. او همچنين متهم است براي کمک به دوستان و برخي از حاميان مالي مبارزات انتخاباتي‌اش، پارتي بازي کرده است.

سناتور منندز در گذشته نيز به فساد مالي و اخلاقي و داشتن روابط با روسپي‌هاي زير سن قانوني متهم شده بود. با همه اين‌ها او هرگز تحت تعقيب قضايي قرار نگرفته است.

منندز رئيس کميته روابط خارجي سناي آمريکاست.

"مارک کرک" ديگر سناتور ضد ايران که به دروغگويي درباره سوابق نظامي خود در عراق متهم است، با منندز براي تحريمهاي شديدتري عليه ايران متحد شده است. منندز و کرک به عنوان معماران اصلي اين تحريمها شناخته مي شوند. آنها هم اکنون سعي مي کنند تحريمهاي جديدي را به تصويب برسانند که صادرات نفت ايران را به نصف کاهش مي دهد. آنها مدعي هستند اين تحريمها دولت ايران را هدف گرفته است در حاليکه واقعيت چيز ديگري را نشان مي دهد زيرا تحريمها مستقيما مردم کوچه و بازار ايران را هدف قرار مي دهد.

تحريمهاي آمريکا سبب شده است ايران نتواند به راحتي داروهاي حياتي را وارد کند. برخي ناظران بر اين باورند تلاش سنا براي تصويب تحريمهاي جديد عليه ايران نشان مي دهد اين کاخ سفيد نيست که درباره لغو تحريمها عليه ايران تصميم مي گيرد بلکه کنگره آمريکا که تحت نفوذ لابي‌هاي اسرائيلي است در اين باره تصميم مي گيرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها