کد خبر: ۱۷۹۵۳۷
زمان انتشار: ۱۸:۱۴     ۱۴ آبان ۱۳۹۲

نخست‌وزیر عراق در واکنش به انتقادهای اخیر مقتدی صدر، وی را به قتل مردم عراق و گسترش طایفه‌گرایی متهم و تهدید کرد در صورت ادامه موضع‌گیری‌های صدر واکش شدیدتری در قبال سخنان وی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق در پاسخ به انتقاد شدید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از سفر اخیر وی به آمریکا، در اقدامی بی‌سابقه صدر را به تبانی علیه مردم عراق و صحبت کردن با ادبیاتی سخیف متهم کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر نوری مالکی صادر شد، انتقاد مقتدی صدر از سفر اخیر وی به آمریکا امری غیرقابل توجیه خوانده شده و تصریح شده است که سفر مالکی به آمریکا بنا به دعوت رسمی بوده و به اخذ مجوز از پارلمان در این زمینه احتیاجی نیست.

دفتر مالکی با متهم کردن مقتدی صدر به اقدامات غیر قانونی و قتل شهروندان عراقی نوشت: همه به خوبی می‌دانند که چه کسی با به راه انداختن دادگاه‌های دینی، فرزندان ملت عراق را به قتل می‌رساند و با گرفتن رشوه و ایجاد اختلافات طایفه‌ای قصد داشت به اهداف خود برسد.

در این بیانیه آمده است: ما متاسف هستیم که رهبری یک جریان دینی را کسی بر عهده دارد که غیر از دشنام و توهین بر زبان نمی‌آورد. رفتار اخیر صدر نیز کسی را غافلگیر نکرد و این گونه رفتارها از سوی وی برای ما عادی شده است، چرا که وی سخیف‌ترین ادبیات را در مخاطب قرار دادن دیگران دارد.

مالکی همچنین طی این بیانیه مقتدی صدر و هم‌پیمانانش را به پاسخی کوبنده تهدید کرد و افزود: امیدواریم این بیانیه آخرین پاسخ ما به صدر و هم‌پیمانانش باشد و اگر بار دیگر مجبور شویم پاسخی به وی بدهیم، پاسخ بسیار سخت تر از این خواهد بود.

مقتدی صدر پیشتر سفر اخیر نوری مالکی را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود کاش مالکی به جای اینکه از کشورهای غرب و اسکتبار جهانی درخواست کمک کند از ملت عراق برای مبارزه با تروریسم مدد می‌جست.

وی با متهم کردن مالکی به این امر که برای به دست آوردن حمایت آمریکا از خود در انتخابات آتی عراق به واشنگتن رفته، گفته بود مالکی بدون اجازه و اطلاع پارلمان به واشنگتن سفر کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها