کد خبر: ۱۸۰۷۱۹
زمان انتشار: ۱۹:۵۳     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
مراسم بزرگداشت عاشورای حسینی درحالی در مناطق مختلف عراق برگزار می‌شود که همچون سال‌های گذشته تهدیدات سازمان القاعده مبنی بر هدف قرار دادن زائران نتوانسته از عزم و اراده ارادتمندان اهل بیت ذره‌ای علیهم السلام بکاهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، زائران امام حسین(ع) چه عراقی و چه غیر عراقی در ماه محرم الحرام برای احیای سالگرد شهادت این امام همام و اهل بیت پاک و مطهرش بدون توجه به تهدیدات سازمان‌های تروریستی که روی به کربلا معلی می‌آورند و تاکید می‌کنند که این تهدیدات هیچ‌گاه از عزم و اراده آنها برای حضور در بزرگداشت واقعه عاشورا نمی‌کاهد.

مسموم کردن زائران .. شیوه جدید القاعده

جدیدترین اطلاعات امنیتی به دست آمده که یک منبع ارشد امنیتی عراقی از آن پرده برداشت، به این نکته اشاره می‌کند که سازمان‌ تروریستی القاعده قصد دارد، صرف نظر از عملیات بمبگذاری اقدام به مسموم کردن زائران از طریق پخش مواد غذایی مسموم در برخی مناطق میان آنها کند.

این اطلاعات امنیتی در ادامه تاکید می‌کنند که سازمان القاعده طرح‌هایی در دست دارد که نشان می‌دهد، سازمان‌های تروریستی وابسته به القاعده طرح‌های بی‌شماری را برای هدف قرار دادن زائران طی ماه محرم در دست اجرا دارد.

این طرح‌ها بر هدف قرار دادن زائران در مناطق مختلف و از طوایف مختلف برای بر افروختن آتش فتنه میان آنها و مردم عراق است و از جمله مناطقی که هدف عملیات‌های این سازمان‌های تروریستی قرار خواهند گرفت، دیالى و صلاح الدین و بغداد و بابل است و این جدای از استان‌های دیگری است که زائران از آنجا عبور می‌کنند.

سازمان‌های تروریستی از جمله سازمان القاعده که خود را در وارد کردن خودروهای بمبگذاری شده به داخل شهرهایی که زائران از آنها عبور می‌کنند، ناتوان می‌بینند، هم اکنون عناصر خود را آموزش داده‌اند تا اقدام به مسموم کردن زائران از طریق پخش مواد غذایی در میان آنها کنند و این اقدامی است که در دیگر مناسبت‌ها و مراسم مذهبی مشابه به آن دیده شده بود. 

به همین منظور دستگاه‌های امنیتی عراق نیز تدابیر لازم برای مقابله با این نقشه را اتخاذ کرده‌اند.

زائران امام حسین(ع) و بی‌توجهی به تهدیدات القاعده

اما هیچ یک از این تهدیدات چه از سوی سازمان القاعده و چه از سوی دیگر سازمان‌های تروریستی نمی‌تواند، زائران امام حسین(ع) را از حضور در مراسم بزرگداشت عاشورای حسینی بازدارد و آنها تاکید می‌کنند که این تهدیدات تفاوت چندانی با تهدیداتی ندارد که آنها در زمان دیکتاتوری «صدام حسین» با آن مواجه بودند و آنها را از زیارت مرقد مطهر آن امام و حضور در مراسم عاشورا باز می‌داشت.

در این ارتباط «علی الکعبی»، صاحب یکی از تکیه‌ها و هیئت‌های عزاداری در منطقه «الکراده» در بغداد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد می‌گوید: مراسم بزرگداشت عاشورای حسینی هیچ‌گاه با این تهدیدات متوقف و یا کاهش نخواهد یافت.

وی می‌افزاید: این مراسم طی حاکمیت صدام حسین که اقدام به انتشار و استقرار ده‌ها هزار نیروی امنیتی و اطلاعاتی و نظامی میان زائران برای ایجاد رعب و وحشت و بازداشتن آنها از حضور در این مراسم می‌کرد، هیچ‌گاه متوقف و یا تعطیل نشد که هم اکنون بخواهد با تهدیدات القاعده متوقف شود و نام و یاد امام حسین(ع) همیشه ماندگار است.

از سوی دیگر «کرار الموسوی» که خود را برای حضور در این مراسم همچون سال‌های گذشته آماده کرده، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید که هیچ چیز نمی‌تواند، زائران را از حضور در مراسم منع کند، حتی اگر القاعده برای هر زائر یک انتحاری قرار دهد.

این موضوعی است که «ابو محمد» شهروند 60 ساله عراقی نیز بر آن تاکید دارد و به خبرنگار فارس می‌گوید که این تهدیدات تنها عزم و اراده زائر را برای احیای نام و یاد اهل بیت علیهم السلام و مصایب و رنج‌های آنان دو چندان می‌کند و به همین دلیل است که مشاهده می‌کنیم، هر سال بر شمار زائران حسینی افزوده می‌شود.

دیدار دوستان و آشنایان و بازگشت عراقی‌های مقیم خارج

اما «حاج عواد» برای دلیل دیگری نیز منتظر محرم است و آن اینکه تمام فرزندانش که در خارج عراق به سر می‌برند، به این مناسبت به کشور باز می‌گردند.

وی می‌گوید که فرزندانش در ماه محرم کار و درس و تحصیل خود را رها کرده و برای حضور در مراسم عاشورا به عراق می‌آیند و این موجب می‌شود تا ضمن مشارکت در این مراسم پر شور به برکت اهل بیت علیهم السلام دیداری با خانواده‌های خود تازه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها