کد خبر: ۱۸۱۵۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۱ آبان ۱۳۹۲
15 هزار افسر ارتشی افغان در مراسمی که با حضور معاون وزیر دفاع افغانستان برگزار شد، سالگرد قیام امام‌حسین(علیه‌السلام) و نهضت عاشورا را گرامی داشتند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در هرات، در مراسم بزرگی که با حضور معاون وزیر دفاع افغانستان در مرکز آموزشی نیروهای ارتش افغانستان برگزار شد از قیام و رشادت‌های امام حسین (علیه‌السلام) و نهضت عاشورا تجلیل شد.

در این اجتماع بزرگ که با حضور 15 هزار ارتشی افغان برگزار شد، «بازمحمد جوهری» معاون وزیر دفاع افغانستان بر وحدت نظر شیعه و سنی در مورد حقانیت و جایگاه اهل بیت (علیهم‌السلام) و قیام امام حسین (علیه‌السلام) با استناد به منابع معتبر اسلامی اشاره کرد.

جوهری اظهار داشت که یکی از جنبه‌های نهضت عاشورا شخصیت بخشیدن و عزت دادن به امت و جامعه اسلامی بود که امروز جامعه اسلامی با اتکاء به این نهضت، جاویدانی عزت و شخصیت خود را حفظ کرده است.

معاون وزیر دفاع افغانستان در ادامه، نیروهای امنیتی افغانستان را خطاب قرار داد و گفت: سرمشق قرار دادن قیام امام حسین (علیه السلام) و الگو گرفتن از آن حضرت و یاران بزرگشان می‌تواند بر تهدیدات و خطرات امنیتی که امروز متوجه افغانستان است، موجب پیروزی شود.

وی افزود: در این صورت دین و ارزش‌های آن، حاکمیت ملی و استقلال افغانستان همراه با صیانت و پاسداری به ارمغان می‌آید و با ظلم، بی‌عدالتی، فساد و برتری جویی مبارزه می‌شود.

جوهری در ادامه تصریح کرد: خدا را شکر که امروز افغانستان و مردم مسلمان آن یکپارچه از عاشورا که یکی از بزرگترین رخداد تاریخ اسلام است یادبود، تجلیل و تعظیم به عمل می‌آورند و همه ساله این مراسم برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها