امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۸۲۸۲۷
زمان انتشار: ۱۵:۲۷     ۲۷ آبان ۱۳۹۲
ستاداجرای فرمان حضرت امام(ره) نقش مؤثر و کارآمد در بی‌تأثیر کردن بسیاری از آثار ضدبشری مخرب تحریم‌ها و کاهش فشارها بر مردم و اقشار آسیب‌پذیر جامعه داشته است و با تأمین به‌موقع نیازهای مردم بخصوص طبقات ضعیف، خدمات بی‌شائبه‌ای به کشور انجام داده و همین نکته موجب سوژه‌پردازی رسانه‌های غربی علیه این ستاد بر مبنای برخی اطلاعات بی‌پایه و اساس شده است.
به گزارش 598 به نقل از روزنامه ایران، نگاهی به بازتاب خبری مذاکرات اخیر ایران در ژنو نشان می‌دهد که برخی کشورها و محافل غربی و خاورمیانه‌ای، مایل نیستند موضوع برنامه هسته‌ای ایران از راه گفت‌وگو و مذاکره به سرانجام برسد و تلاش دارند از طریق رسانه‌های تحت اختیار خود به انتشار اخبار، تحلیل و تفسیرهای نادرست مباردت کنند تا فرایند مذاکرات را منفی و ناامیدکننده جلوه بدهند.

نمونه اخیر این تلاش‌ها را می‌توان در واکنش محافل و رسانه‌های صهیونیستی و برخی کشورهای غربی و خاورمیانه‌ای مشاهده کرد که سعی کردند این گفت وگو ها را نزد افکار عمومی جهانی ناامید کننده جلوه دهند، اما اقتدار گروه مذاکره کننده ایرانی در مقابل تیم مذاکره کننده 1 + 5 و تاکید بر حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران باعث شده تا برداشت های ساده انگارانه برخی کشورهای غربی درباره امتیاز دهی تهران به دلیل آنچه که آنها کارایی تحریم های سخت می نامند، رنگ ببازد.

کشورهای غربی با اعمال و تشدید تحریم ها تصور می کردند، می توانند جمهوری اسلامی را به سرعت به زانو درآورند، اما نتایج تحریم ها به مقاومت هرچه بیشتر ملت ایران و پیوند جدی تر آنان با نظام جمهوری اسلامی منجر شد و تحریم کنندگان را هرچه بیشتر مایوس و ناکام کرد.

سوابق مذاکرات گذشته نیز نشان می دهد که نزدیکی کشورهای غرب به نقطه ناامیدی در مواجهه با دلایل و حقانیت ایران در موضوع هسته ای و همچنین مقاومت در برابر تحریم ها، با افزایش فشار های روانی رسانه ای به تهران،رابطه نزدیکی داشته است.

از سوی دیگر، خبرسازی ها و جنجال های رسانه ای برخی خبرگزاری های غربی، این روزها بطورغیر مستقیم سراغ نهادهایی رفته است که در میان مردم ایران از اعتماد بالا به لحاظ انجام خدمات گسترده در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور برخوردارند.

در اغلب رسانه های غربی تلاش معناداری برای جهت دهی هدفمند اخبار صورت می گیرد.در واقع این رسانه ها می کوشند با استفاده از ابزارها و تکنیک های قضاوت و پرهیز ازبیان واقعیات مغایر با اهداف خاص خود، افکار عمومی را به گونه ای شکل دهند که تأثیر مورد نظر را بر ذهن مخاطب به جای گذارند.

بی شک حال که به گفته وزیر خارجه ایران تحریم ها هیچ تأثیری در سیاست خارجی ایجاد نکرده، مخالفان منافع و امنیت ملی ایران در تلاش برای خدشه وارد کردن به همگرایی داخلی و مخدوش کردن چهره نهادهایی هستند که با خدمات وسیع خود در بخش های مختلف به ویژه تامین داروهای مورد نیاز بیماران، مقابله با تحریم های یک جانبه علیه مردم را ممکن نموده اند.

نگاهی به برخی اخبار و گزارش های رسانه های غربی درباره نهادهای برخاسته از انقلاب اسلامی که دارای جایگاه قانونی و کارکرد مردمی،بسترساز و مقوم نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران،نشان می دهد که این گونه تبلیغات منفی پیرامون نهادهای مذکور ،مغرضانه منتشر شده و با دروغ پردازی، تضعیف پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشانه رفته اند.

گزارش اخیر خبرگزاری انگلیسی رویترز درباره ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) نمونه ای از همین تلاش رسانه های غربی برای تضعیف ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رویترز همچون سایر رسانه های غربی در قالب واژه ها و با به کارگیری القاب یا برچسب های منفی سیاست تأثیرگذاری بر مخاطب را به سمت اهداف خود برای بحرانی نشان دادن اوضاع داخلی ایران دنبال کرده است.

خبرگزاری مذکور با استفاده از تاکتیک ˈپاره حقیقت گوییˈ تلاش داشته بر اساس اطلاعات و داده های خود که برای فرافکنی، وضعیت این نهاد مهم و عام المنفعه را به مخاطبانش- آنچنان که می خواهد - ارایه دهد.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یکی از بازوان توانای کشور گذرمحرومیت زدایی است که در دشوارترین حوزه ها نقش آفرینی کرده و برخی معضلات را که می توانست بحران ساز شود، خنثی کرد.

این رسانه های تاثیر گرفته از صهیونیست ها، این روزها شدید ترین حملات رسانه ای خود را متوجه نهادی کرده اند که تاکنون در بیشتر طراحی ها و اجرای زیرساخت های اقتصادی کشور تاثیر بسزایی داشته است.

هدف از طرح مطالب خلاف واقع در مورد این ستاد که بیش از دو دهه از عمر آن می گذرد، ایجاد تردید در افکار عمومی و بی اعتماد ساختن مردم به نهادهای مردمی و خدمتگذار در جمهوری اسلامی است.

این ستاد با نفوذناپذیری و مجاهدت خاموش و بی ادعا، علاوه بر انجام تکالیف قانونی خود – که کاملا وفق مقررات به تایید نهادهای نظارتی نظام عمل می کند -نقش موثر ازطریق بنیاد برکت درمحرومیت زدایی ازمناطق کمتر توسعه یافته کشور به انجام رسانیده است

ناگفته نماند ستاداجرای فرمان حضرت امام(ره) نقش مؤثر و کارآمد در بی‌تأثیر کردن بسیاری از آثار ضدبشری مخرب تحریم‌ها و کاهش فشارها بر مردم و اقشار آسیب‌پذیر جامعه داشته است و با تأمین به‌موقع نیازهای مردم بخصوص طبقات ضعیف، خدمات بی‌شائبه‌ای به کشور انجام داده و همین نکته موجب سوژه‌پردازی رسانه‌های غربی علیه این ستاد بر مبنای برخی اطلاعات بی‌پایه و اساس شده است.

نکته حائز اهمیت آنکه در همه کشورهای جهان، مشابه این نهاد وجود دارد و با کارکرد کاملاˈ مشابه، فعالیت می نمایند اما اینکه رسانه های غربی در مقطع زمانی حاضر، این نهاد را نشانه گرفته و به صورت گسترده اقدام به مخدوش نمودن فعالیت وایجاد شبهه و القای ابهام در فعالیت های آن نموده اند را می توان بسادگی دریافت که منافع و امنیت ملی ایران هدف غایی انتشار دهندگان گزارش رویترز بوده است و بس.

سوژه‌ای که قطعاً به دلیل نقش مؤثر این نهاد و هر نهادی که در راه صیانت از منافع و امنیت ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کند، مورد هدف رسانه ای مخالفان منافع ملی مردم ایران قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها