کد خبر: ۱۸۵۳۰۳
زمان انتشار: ۲۱:۳۹     ۰۷ آذر ۱۳۹۲
گزارش کامل دیدار پرسپولیس-میلان؛ بازوبند را به زور بر بازوی مهدوی کیا بستند
خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا که قرار بود مقابل هامبورگ آلمان، تیم سابق این فوق ستاره ایرانی برگزار شود، امروز مقابل تیمی معروف‌تر نزد فوتبال دوستان ایرانی و با حضور جمعی بزرگتر از ستارگان سالهای دور و نزدیک پرسپولیس برگزار شد و در پایان یکی از به یادماندنی‌ترین شکست‌های این تیم رقم خورد!
دیدار خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا که قرار بود مقابل هامبورگ آلمان، تیم سابق این فوق ستاره ایرانی برگزار شود، امروز مقابل تیمی معروف‌تر نزد فوتبال دوستان ایرانی و با حضور جمعی بزرگتر از ستارگان سالهای دور و نزدیک پرسپولیس برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، پیش‌کسوتان پرسپولیس و ستارگان میلان از ساعت 15 امروز در حالی در به مصاف یکدیگر رفتند که ورزشگاه آزادی میزبان حدود 30 هزار تماشاگر بود و هر لحظه بر تعدادشان افزوده می‌شد.

* داوری این دیدار را، مسعود مرادی، داور بازنشسته کشورمان عهده‌دار است که البته چندان محبوب طرفداران تیم سرخ پوش پایتخت نیست.

* اتوبوس حامل بازیکنان میلان ساعت 14 و 5 دقیقه وارد ورزشگاه آزادی شدند؛ میلانی‌ها با گرم‌کن‌های یکدست سفید وارد ورزشگاه شدند؛ هرچند بعد معلوم شد که سرخ‌های میزبان به احترام میهمانان، لباس سفید برتن خواهند کرد و ستارگان میلان با لباس همیشگی خود به میدان خواهد آمد.

* مهدی مهدوی‌کیا در ترکیب اولیه پرسپولیس جایی ندارد.

* قرار است این بازی در دو نیمه چهل دقیقه‌ای برگزار شود. هواداران پرسپولیس در این مسابقه شعار می‌دهند: «توپ طلای آسیا، حسرت استقلالیا»

* اضافه وزن عارضه‌ای است که بسیاری از بازیکنان دو تیم به آن مبتلا هستند اما از حق نگذریم، پرسپولیسی‌ها از این حیث بسیار به حرف برترند!

* حسین قدوسی، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در مورد پرداخت نشدن قرارداد میلانی‌ها به فارس گفت: متأسفانه عده‌ای تنگ‌نظر دست به کارهایی زده‌اند که خللی در خصوص برگزاری بازی پرسپولیس با ستارگان میلان به وجود آید. این مشکل با مدیریت رویانیان حل شد اما باشگاه پرسپولیس پس از این بازی درباره موضوع به وجود آمده بسیار شفاف با مردم صحبت خواهد کرد و دلایل اصلی موضوع را به اطلاع همه عزیزان خواهد رساند.

* همزمان با این بازی، ذوب آهن و استقلال خوزستان در چارچوب لیگ برتر به دیدار هم رفته‌اند.

* یک دقیقه سکوت و قرائت حمد و سوره، تدارک پیش از سوت آغاز بازی به احترام استاد داود نصیری، آخرین بازمانده نخستین تیم ملی فوتبال کشورمان بود که روز گذشته به رحمت خدا رفت.
ترکیب  پرسپولیس:
بهروز سلطانی(تعویض با وحید قلیچ/قلیچ تعویض با نیما نکیسا/نکیسا تعویض با سعید عزیزیان)، پژمان جمشیدی(تعویض با مهرداد میناوند)، محمد پنجعلی(تعویض با یونس باهنر)، کریم باقری، حمید درخشان، رضا شاهرودی (تعویض با علیرضا امامی‌فر/ امامی فر تعویض با رحیم یوسفی)، مرتضی فنونی‌زاده، فرشاد پیوس(تعویض با مهدی مهدوی‌کیا)، محسن عاشوری، حمید استیلی و ناصر محمدخانی(تعویض با مرتضی کرمانی مقدم/کرمان مقدم تعویض با ادموند بزیک)
نیمه دوم در حالی آغاز شد که جباری(تعویض با پایان رافت)، تارتار، شیرمحمدی(تعویض با مجتبی محرمی) و ابوالقاسم پور به میدان آمده بودند و درخشان، فنونی زاده، باقری و عاشوری میدان را ترک کردند.

سرمربی: علی پروین

ترکیب آث میلان:
سباستین روسی (از دقیقه 46 سیمونه براگیلو)، فرانکو باره‌سی، بوبان (از دقیقه 52 ابراهیم‌ با)، کاربونه(از دقیقه 24 کریستین لانتیونیتی)، استفانو اودو، آلبرگیو امانی، گتوزو، مالدینی، ماسیمو، ماسارو، دانیل سیمیچ(از دقیقه 56 پانکارو)

سرمربی: فرانکو باره‌سی

نیمه نخست

پیش‌کسوتان پرسپولیس 1       1 ستارگان میلان               

دقیقه 1:
ثانیه چهل بازی، دانیل ماسارو روی نخستین حمله و زمانی که مدافعان پرسپولیس به هوای آفساید ایستاده بودند، پاس گتوزو را وارد دروازه سرخپوشان کشورمان کرد.

دقیقه 2:
رضا شاهرودی، مدافع سالهای دور پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی پا از میدان خارج شد و جای او را علیرضا امامی فر گرفت. وضعیت آسیب دیدگی مدافع شماره شانزده پیش‌کسوتان پرسپولیس شدید ارزیابی می‌شود چراکه این بازیکن با برانکارد به بیرون از استادیوم منتقل شد؛ هرچند واکنش علی پروین، سرمربی پرسپولیس به این آسیب دیدگی، خندیدن بود.

دقیقه 7:
فرار امامی فر، بازیکن تعویضی یک کرنر برای پرسپولیس ساخت که راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 10:
تعداد تماشاگران به حدود چهل هزار تن رسیده و کماکان در حال افزایش است.

دقیقه 15:
بعد از دقایقی که بازی به آرامی دنبال می‌شد، برخورد گتوزو و کریم باقری پشت محوطه جریمه پرسپولیس، نظرها را به خود جلب کرد؛ شاید اگر فرد مصدوم کسی غیر از گتوزو بود، مصدومیت دوم بازی رقم خورده و تعویض اجباری دیگری تحمیل می‌شد.

دقیقه 16:
ضربه ایستگاهی بدست آمدهاز خطا روی گتوزو را میلانی‌ها با اندکی فاصله به بیرون از دروازه زدند. واکنش عزیزیان در این صحنه، با تشویق تماشاگران پروسپولیس مواجه شد.

دقیقه 20:
ضربه پای چپ آلبریگو، با فاصله کمی از کنار دروازه پیش‌کسوتان پرسپولیس بیرون رفت.

دقیقه 22:
حمله نیم دار ستارگان میلان نزدیک بود با اشتباه فنونی زاده تبدیل به گل دوم این تیم شود که این گونه نشد تا یک کرنر در اختیار راه راه پوشان ایتالیا شود.

دقیقه 25:
خطای حمید استیلی موجب شد که میلانی‌ها هم یک مصدوم داده و مجبور به تعویض شوند؛ با ورود لانیتونتی، دو تیم در تعویض‌های اجباری برابر شدند.

دقیقه 27:
پاس به عقب ناصر محمد خانی در محوطه جریمه میلان را امامی فر تبدیل به گل تساوی پیش‌کسوتان پرسپولیس کرد.

دقیقه 29:
ناصر محمدخانی که دقایقی پیش پاس گل داده بود، جای خود را به کرمانی مقدم داد.

دقیقه 31:
مهدی مهدوی کیا به جای پیوس وارد میدان شد و پیش از ورود، لباس شماره 17 وی را گرفت و برتن کرد که با تشویق شدید تماشاگران همراه شد؛ محمد پنجعلی به زور بازوبند را به بازوی مهدوی کیا بست تا خداحافظی غم انگیز این بازیکن در روز بازی با سپاهان به نوعی جبران شده باشد.

دقیقه 37:
کریم باقری که آماده تر از اغلب همبازیان خود به نظر می‌رسد، پس از خطای بارسی روی خود، ضربه ایستگاهی را از چهل متری شلیک کرد که با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 40+1:
سوت پایان بازی با احتساب یک دقیقه وقت تلف شده به صدا در آمد تا دو تیم راهی رختکن شوند.

تقدیر از برخی پیش‌کسوتان پرسپولیس در بین دو نیمه بازی، از جمله برنامه‌های این باشگاه اعلام شده است.

نیمه دوم (نتیجه مجموع)

پیش‌کسوتان پرسپولیس 1       3 ستارگان میلان              

دقیقه 41:
نیمه دوم با پاس میلانی ها به پرسپولیسی‌ها آغاز شد؛ نیمه نخست این کار را پرسپولیسی‌ها کرده بودند. چند تغییر در ترکیب پیش‌کسوتان پرسپولیس به چشم می‌خورد.

دقیقه 43:
سانتر زیبای مالدینی از سمت چپ دروازه پرسپولیس، راهی به دروازه سرخپوشان کشورمان نیافت.

دقیقه 44:
در حالی که معدود تقابل‌های مهدوی کیا و مالدینی تماشاگران را به وجد می‌آورد، شعار «پائولو ... مالدینی» تماشاگران جالب توجه به نظر می‌رسد.

دقیقه 49:
ابوالقاسم پور نتوانست از سانتر خوب پژمان جمشیدی استفاده کند و توپ را با بی دقتی به بیرون زد.

دقیقه 50:
کرنر میلانی‌ها در غفلت مدافعان پرسپولیس، با ضربه سر دنیتونتی و پس از برخورد به دستان وحید قلیچ، تبدیل به گل دوم این تیم شد.

دقیقه 56:
پانکارو دیگر تعویضی میلانی ها در این دیدار بود.

دقیقه 57:
پنجعلی، مسن ترین بازیکن حاضر در زمین در میان تشویق تماشاگران جای خود را به باهنر داد.

دقیقه 58:
پس از آنکه یک موقعیت خوب برای پیش‌کسوتان پرسپولیس خراب شد، دو تعویض دیگر در ترکیب این تیم انجام شد تا جمشیدی جای خود را به میناوند داده و نکیسا جایگزین قلیچ شود.

دقیقه 60:
تکل خوب میناوند مانع ادامه حرکت گتوزو به سمت دروازه تیمشان شد.

دقیقه 61:
مرتضی کرمانی مقدم جای خود را ادموند بزیک داد که از نظر فرم بدنی آماده به نظر می‌رسد.

دقیقه 63:
خطای امامی‌فر روی مهاجم میلان پنالتی به نظر می‌رسید که مسعود مرادی، داور میدان چنین عقیده‌ای نداشت.

دقیقه 66:
ضربه چیپ استافانو ارانیو وارد دروازه نکیسا شد تا اختلاف دو تیم به عدد دو برسد. هر سه دروازه‌بان پرسپولیس در این دیدار گل خورده‌اند.

دقیقه 70:
سانتر میناوند پس از یک کشو قوس و برگشت به پشت محوطه جیمه میلان، با ضربه یوسفی در دستان برالیا آرام گرفت.

دقیقه 71:
پاس نمایشی "با" پس از ضربه روپای ارانیو در دستان نکیسا آرام گرفت.

دقیقه 72:
بازی خطرناک میلانی ها در پشت هجده قدم، با تشویق تماشاگران همراه شد و مهدوی کیا ضربه دو ضرب را شلیک کرد مه به اعتقاد مرادی به دست گتوزو برخورد کرد. مهدومی کیا ضربه دوم را از چند متر جلوتر بار دیگر به سمت دروازه میلان شلیک کرد که در دستان برالیا، دروازه بان میلان آرام گرت.

دقیقه 78:
رافت سانتر زیبای مهدوی کیا را به بیرون زد.

دقیقه 80+2:
بهترین موقعیت برای به ثمر رسیدن گل دوم پرسپولیس را انصاریان، مدافع پیش تاخته پرسپولیس در عین ناباوری به بیرون زد؛ پاس این توپ را در حالی که مدافعان میلان به اشتباه آفساید گیری کرده بودند، مهدوی کیا به موازات خط شش قدم ارسال کرده بود.

نوستالژی سرخ در استادیوم آزادی به نام «کیا» و به کام همه

سوت پایان بازی با یکی از به یاد ماندنی ترین باخت‌های پرسپولیس!

* با به صدا در آمدن سوت پایان بازی، بار دیگر چشم‌های مهدوی کیا پر شد اما قطعا این بار اشک بازیکن بزرگ فوتبال کشورمان از سر دلخوری نیست.

* تعداد تماشاگران این دیدار حدود 60 هزار تن به نظر می‌رسید.

* پایان رأفت پیراهن پائولو مالدینی را در از او گرفت.

* ابراهیم‌ با برای هواداران دست تکان می‌داد چراکه فکر می‌کرد هوادارانی که مهدوی‌کیا را صدا می‌زنند، در حال تشویق او هستند.

* این بار دور افتخار مهدوی کیا در ورزشگاه تفاوت‌های بسیاری با زمانی داشت که وی در پایان بازی با سپاهان در جام حذفی سال گذشته و پس از بی مهری‌هایی که امثال یحی گل محمدی، سرمربی وقت تیم در حق او روا داشتند، از فوتبال خداحافظی کرد؛ این بار جمع کثیری از عکاسان و خبرنگاران و بسیاری از پش‌کسوتان ادوار مختلف پرسپولیس، بازیکن محبوب قرمزها را احاطه کرده بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها