کد خبر: ۱۸۵۹۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۱۱ آذر ۱۳۹۲
پیشکسوت محبوب تیم ملی فوتبال گفت: «3 گل برای پرسپولیس زده ام، با اين حال خودم را پيشکسوت پرسپوليس نمي دانم.»

598، هشتم آذرماه 92 هم سپري شد تا ما باز هم ياد صعود حماسي ايران به جام جهاني 98 فرانسه بيفتيم. با خداداد عزيزي پيرامون اين روز تاريخي و ديدار سرخپوشان پايتخت مقابل ستارگان آث ميلان مصاحبه اي انجام داديم که چکيده حرف هاي وي از نظرتان مي گذرد.

 

* شما هم در مقطعي پيراهن پرسپوليس را پوشيديد آيا دوست داشتيد به عنوان پيشکسوت پرسپوليس به بازي با ميلان دعوت شويد؟

- من در بازي هاي آسيايي پرسپوليس به عنوان يار کمکي، پيراهن اين تيم را پوشيدم و در دور مقدماتي مسابقات پرسپوليس در آسيا سه گل زدم. دو گل در قطر و يک گل هم به تيم النصر که در ديدار نيمه نهايي هم مقابل نماينده کره اي يک گل زدم تا پرسپوليس سوم آسيا شود. پس از اين حضور و درخشش بود که من به تيم‌ملي دعوت شدم وتوانستم در ادامه به جام جهاني و بوندس ليگا بروم با اين حال خودم را پيشکسوت پرسپوليس نمي دانم.

 

* قبول داريد بازي کردن در تيم هاي بزرگ پايتخت جذابيت خاصي دارد؟

- بله، پرسپوليس و استقلال تيم هاي بزرگي هستند و پيراهن اين تيم براي هواداران قداست دارد. زماني ما آرزو مي کرديم با تيم هاي بزرگ تهراني بازي داشته باشيم تا مسابقاتمان به صورت زنده پخش شود.

 

* اکنون در چه سطحي از آمادگي جسماني قرار داريد؟

- من با 42 سال سن شايد آماده تر از برخي بازيکنان پرسپوليس باشم اما الان 80 کيلو وزن دارم و زياد هم سرحال تر از پيوس و بزيک نيستم. به رويانيان حق مي دهم مرا اصلا به آزادي و به تمرين پيشکسوتان پرسپوليس دعوت نکند.

 

* جواد نکونام هم از مالزي دست خالي برگشت، در اين خصوص چه نظري داريد؟

- سال 1996 مرد فوتبال آسيا شدم که در سال 1997 هم مرا به مالزي دعوت کردند مقامات AFC مرا هم مثل نکونام گول زدند! متأسفانه براي بار دوم هيچ جايزه يا هديه اي ندادند. خوش به حال جواد باز يک جايزه يادبودي از مالزي آورد. من هم اگر در سال 97 مي دانستم بهترين بازيکن سال آسيا نمي شوم، به مالزي نمي رفتم.

 

* 8 آذر هم سپري شد، در اين خصوص چه حرفي براي گفتن داريد؟

- من هم مثل خيلي از اهالي فوتبال 8 آذر را فراموش نمي کنم. آن موقع فوتبال و جامعه ما براي ابراز وجود نياز به حضور در جام جهاني داشت. 8 آذر که از راه مي رسد مردم و خبرنگاران به ياد عابدزاده، خداداد، دايي، باقري و... مي افتند و همه چيز تمام مي شود.

 

* رويارويي پرسپوليس مقابل ميلان در بازي خيريه را چطور ديديد؟

- حضور تيم پيشکسوتان ميلان در تهران بسيار ارزنده بود. معمولا تيم هاي بزرگ جهان اقدام به انجام بازي هاي خيريه و انساندوستانه مي کنند که حضور پيشکسوتان پرسپوليس هم در اين ديدار جاي تقدير دارد و اميدوارم چنين بازي هاي دوستانه ديگري هم برگزار شود.

روزنامه نود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها