کد خبر: ۱۸۶۴۸۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۱۳ آذر ۱۳۹۲
سفیر جدید ایران در روسیه بر قصد کاملا جدی مقامات تهران برای توسعه همه جانبه روابط با مسکو تاکید کرده و گفت: توسعه روابط با روسیه جزء اولویت‌های برنامه دولت جمهوری اسلامی است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت رسمی «سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه»، "مهدی سنایی" سفیر جدید ایران در مسکو که روز دوشنبه ماموریت خویش در فدراسیون روسیه را آغاز کرد، در بدو ورود خود با مقامات رسمی وزارت امور خارجه روسیه، دیپلمات‌ها و مقامات مسئول سازمان‌های ایرانی فعال در خاک روسیه دیدار کرده و بلافاصله فعالیت خویش در سفارت جمهوری اسلامی در مسکو را شروع کرد.

مهدی سنایی در نخستین روز کاری خود بر قصد دولت جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط با روسیه در همه زمینه‌ها تاکید کرده و گفت: قصد مقامات تهران برای توسعه روابط با مسکو کاملا جدی است.

سفیر جدید ایران یادآور شد که در زمان دیدار دو جانبه روسای‌ جمهوری ایران و روسیه در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان شانگهای  در بیشکک، رهبران دو کشور مذاکرات خوبی برای سرعت بخشیدن به توسعه روابط داشتند.

این دیپلمات بلندپایه افزود: روسیه کشوری بانفوذ در عرصه سیاست بین الملل است و توسعه روابط با این همسایه قدرتمند برای ایران اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه اراده سیاسی مقامات مسئول ایران و روسیه دقیقا در راستای تقویت و توسعه روابط دوجانبه جهت‌گیری شده است.

مهدی سنایی با اشاره به اینکه تقویت روابط تهران و مسکو جزء اولویت‌های برنامه دولت آقای حسن روحانی است، گفت: البته متاسفانه حجم مبادلات بازرگانی بین ایران و روسیه مطابق با توان بالقوه دو کشور نیست و این مسئله باید با تلاش دو طرف حل شود و خوشبختانه مقامات مسکو نیز همین هدف را دنبال می‌کنند.

سفیر ایران با یادآوری اینکه روسیه و جمهوری اسلامی دارای توان بالقوه زیادی برای همکاری در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی، تحصیلی، اقتصادی و سیاسی هستند، تاکید کرد: البته همه این امکانات باید فعال شده و در جهت توسعه روابط همه جانبه دو کشور مورد استفاده قرار بگیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها