کد خبر: ۱۸۷۱۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۱۶ آذر ۱۳۹۲
ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر حرکت به سوی هند با تهدید دزدان دریایی برای شناورهای خارجی مقابله کرد.
به گزارش 598، ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در بندر بمبئی به سر می برد با گشتزنی در حدود 8 هزار مایل دریایی از شمال اقیانوس هند و خلیج عدن تا دریای سرخ به شناورهای دیگر کشورها برای مقابله با تهدید دزدان دریایی کمک کرد.

سرهنگ ستاد «محسن قدیمی» وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در هند در بازدید از این ناوگروه گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیروی دریایی راهبردی است و ماموریت این نیرو فقط محدود به آب‌های سرزمینی نیست، بلکه این نیرو ضمن اجرای ماموریت در آب‌های آزاد، امنیت خطوط مواصلاتی دریایی برای ناوگان تجاری جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها را برقرار می‌کند.

وی افزود: پیرو تاکیدات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد، این نیرو با حضور فعال در تامین امنیت در این آب‌ها تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است و از مصادیق بارز آن حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت کشتی‌ های تجاری و مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن است.

ناخدا «بابک بلوچ» فرمانده ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: به اهتزار درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران و حفظ امنیت خطوط دریایی و مبارزه با دزدی دریایی از اولویت‌های این ناوگروه در آب‌های بین‌المللی است.

ناخدا بلوچ افزود: گروه ‌های متعدد عملیات که با این ناوگروه اعزام شده‌اند ویژه حراست از ناوگان های تجاری است و با دزدی دریایی مبارزه می‌کنند.

وی از دیگر ویژگی‌های مهم این ناوگروه را همراهی کردن زیردریایی مجهز یونس دانست و گفت: این موضوع نشان می‌دهد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و تحریم‌ها مانعی برای آمادگی بالا و توان نیروی دریایی ایجاد نکرده است.

فرمانده ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امروز نیروی دریایی ارتش فقط یک نیروی نظامی نیست بلکه در زمان صلح در عرصه‌ی اقتصادی و تامین امنیت تردد کشتی های تجاری و نفتکش‌ ها نقش‌آفرینی می‌کند و با توجه به صادرات 93 درصدی کالاهای کشور از طریق دریا تامین امنیت این کشتی‌ ها بسیار مهم و تاثیرگذار است.

ناو گروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل زیردریایی یونس، ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بندرعباس همراه بالگرد رزمی و تیم عملیات ویژه در سفر به هند اقتدار دریایی ایران را به نمایش گذاشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها