کد خبر: ۱۸۷۲۴۹
زمان انتشار: ۲۳:۰۲     ۱۶ آذر ۱۳۹۲

«تیم ملی فوتبال ایران برای چهارمین بار به جام‌جهانی راه یافته است. این تیم به رهبری کارلوس کی‌روش پرتغالی در برزیل 2014 هدف روشنی دارد: ایران می‌خواهد برای نخستین بار دور گروهی جام‌جهانی را با موفقیت پشت سر بگذارد.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جام‌جهانی 2014 قرعه‌کشی شد و 32 تیم راه یافته به جام بیستم جهانی حریفان خود را در دور گروهی شناخته‌اند. خبرگزاری آلمان در گزارشی به تیم ملی ایران پرداخته و از این تیم نوشته است.

در گزارش کوتاه dpa آمده است:

«تیم ملی فوتبال ایران برای چهارمین بار به جام‌جهانی راه یافته است. این تیم به رهبری کارلوس کی‌روش پرتغالی در برزیل 2014 هدف روشنی دارد: ایران می‌خواهد برای نخستین بار دور گروهی جام‌جهانی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

ستاره این تیم سرمربی‌اش است. پس از کناره‌گیری مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی، ستارگان پیشین بوندسلیگا و آخرین بازماندگان نسل طلایی بازیکنان، امید ایران به ویژه به کارلوس کی‌روش دوخته شده است. این پرتغالی باتجربه که تیم ملی کشورش را در جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی به دور یک هشتم نهایی رساند و زمانی هم هدایت رئال مادرید را بر عهده داشت، راهیابی ایران به جام جهانی 2014 برزیل را "موفقیتی رویایی" خواند. دلایل برای آن که تیم ملی بخواهد در چهارمین حضورش در جام جهانی گام بعدی را بردارد و نخستین عبورش را از دور گروهی تجربه کند، کافی است.

کی‌روش می‌گوید: "هدف ما این است که با ژاپن و کره‌جنوبی در یک سطح بایستیم و دست آخر جایگاه‌مان را میان سه تیم برتر قاره قطعی کنیم." رقابت‌های انتخابی نشان داد که این هدفی غیرواقعی نباید باشد؛ رقابت‌هایی که ایران در آن حتی توانست کره‌جنوبی مدعی را از پیش رو بردارد.

این سرمربی 60 ساله در نزدیک به دو سال حضورش در ایران برای آن که تیم ملی راه نیافته به جام‌جهانی 2010 را دوباره به مسیر برگرداند، ناچار بود تصمیم‌های سخت و ناخوشایندی بگیرد. هر کسی که نمی‌خواست با تیم ملی باشد، کنار گذاشته شد. کی‌روش در توضیح تصمیم‌هایش این گونه عنوان کرد: "ساده نبود ولی پیام روشن بود: بازیکنانی را می‌خواستم که در خدمت تیم باشند نه برعکس. کلید موفقیت این است که از رئیس فدراسیون گرفته تا بازیکنان ذخیره همگی هدف مشترکی را دنبال می‌کردند."

مرد پرتغالی عملا بدون ستاره از پس کار دشوارش برآمد. جای خالی مهدوی‌کیا از سوی جواد نکونام، رهبر بازیکنان پر شد. در کنار این بازیکن میانی، اشکان دژآگه، بازیکن سابق ولفسبورگ شناخته‌ شده‌ترین بازیکن تیم ملی است که می‌خواهد در قالب تیم به موفقیت برسد. تاکنون کیسه ایران در جام‌جهانی خالی است: در صعود نخست یک تساوی برابر اسکاتلند (یک بر یک) و در حضور آخر در آلمان یک تساوی برابر آنگولا (یک بر یک) تک امتیازهایی را برای ایران به ارمغان آورده است. تنها برد در جام‌جهانی را مهدوی‌کیا و یارانش در سال 1998 برابر آمریکا جشن گرفتند. (دو بر یک)»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها