کد خبر: ۱۸۹۳۸۴
زمان انتشار: ۱۶:۰۵     ۲۴ آذر ۱۳۹۲
یکی از ایرادات کلی مظلومی در تمامی تیم هایش این است که معمولا پلان بی را نمی تواند در تیم خود و در جریان بازی به خوبی جا بی اندازد.
در اینکه داور اشتباهات تاثیرگزاری در بازی پرسپولیس و مس به سود حریف انجام داد شکی نیست و شاید اگر آن پنالتی در آغاز نیمه دوم اعلام نشده بود، شرایط بازی به طور کلی فرق می کرد. به هرشکل مس نیمه دوم را با انگیزه های خاص خودش شروع کرده بود و اگر آن پنالتی اعلام نشده بود و به تبع آن مس گل سوم را دریافت نمی کرد و آن اتفاقات جنجالی پس از آن رخ نمی داد، شاید مس می توانست با جبران یکی از گل ها حریف را زیر فشار قرار دهد و تا قبل از پایان بازی گل تساوی را هم بزند که البته با دریافت گل سوم؛ مس به طور کلی روحیه و شیرازه خود را از دست داد.
جدا از این بحث داوری که کرمانی ها خود را محق می دانند در رابطه با آن همواره صحبت کنند، نباید از ایرادات فنی مس در این بازی هم غافل ماند. ایراداتی که آتیلا حجازی در پایان بازی هم به آن اذعان کرد و نقش آن را در شكست سنگين مس  غیر قابل انکار دانست. ایراداتی که مظلومی نه فقط در بازی با پرسپولیس که در تمامی دوران مربیگری خود به نوعی آن ها را نشان داده است که کم و بیش یقه تیم های او را می گیرند.
یکی از ایرادات کلی مظلومی در تمامی تیم هایش این است که معمولا پلان بی را نمی تواند در تیم خود و در جریان بازی به خوبی جا بی اندازد. سابقه نشان داده است که اگر تیم های مظلومی در جریان یک بازی به مشکل بخورند معمولا نمی توانند خود را از مخمصه نجات دهند. تیم های مظلومی یا باید از ابتدا برجریان بازی مسلط شوند و یا اینکه حریف پس از اینکه گلی به ثمر رساند آنقدر عقب نشینی کند که جریان بازی به دست تیم مظلومی بی افتد که معمولا در استقلال تحت هدایت پرویز مظلومی این اتفاق می افتاد. اما آنچه که بیشتر دیده می شود این است که مظلومی تیم هایش پس از دریافت گل و یا رخ دادن اتفاقی که تیم نیاز به تغییر تاکتیکی داشته باشد، معمولا سردرگم باقی می مانند یعنی دقیقا اتفاقی که در بازی با پرسپولیس رخ داد و این تیم پس از اینکه در دقیقه 3 بازی برروی یک اشتباه گلی دریافت کرد، عملا با همان شیوه ای قصد داشت بازی کند که مظلومی پیش از بازی برای آن ها ترسیم کرده بود.
درصورتی که تیم درست از همین دقیقه به یک پلان بی نیاز داشت چون بازی دیگر شرایط عادی خود را برای مس نداشت که با همان آرامش برنامه های طرح شده اولیه خود را اجرا کند. از همین رو، مسی که در چند بازی قبلی خود نمایش بسیار خوبی ارایه کرده بود، برابر پرسپولیس حتی در همان نیمه اول هم از خلق یک موقعیت گل جدی ناتوان شد. مظلومی آنقدر باتجربه هست که همه اتفاقات بازی را در نظر بگیرد و بداند ممکن است تیمش قبل از رسیدن دقیقه 5 بازی گل دریافت کند و به همین دلیل برای بعد از آن برنامه داشته باشد نه اینکه رسما اعتراف کند گل ابتدای بازی شیرازه تیم ما را از هم پاشید....
دقیقا کسی که باید از این پاشیدن جلوگیری می کرد، کادر فنی مس با صدور پلان بی خود بود که البته در بازی با پرسپولیس این اتفاق رخ نداد. نکته دیگری که معمولا در تیم های مظلومی زیاد دیده می شود این است که تیم هایش اصولا با یک سیستم ثابت در زمین بازی می کنند و مظلومی اصلا علاقه ندارد که بر اساس نفرات حریف و چیدمان آن ها دست به ترکیب خود بزند. همین تیم مس چه در زمین خودش و چه در زمین حریف، چه تیم بالای جدول باشد و چه آخر آن، معمولا با همان سیستم 4-2-3-1 به زمین می رود که در جریان بازی هم خیلی کم تغییر پیدا می کند. این نشان می دهد که مظلومی بیشتر از انکه تیم های حریف را آنالیز کرده باشد بیشتر بر تیم خود مسلط است و بازیکنان خود را آنالیز می کند. تیم های مظلومی نیاز دارند که در برخی بازی ها تغییر سیستم دهند، نفراتش جابه جا شود، حریف را غافل گیر کنند و راه های جدیدی را در برخی بازی ها برای رسیدن به گل امتحان کنند.
خوشبختانه مس در نیم فصل دوم از نظر مهره ای وضعی به مراتب بهتر را دارد و این قابلیت را دارد که با وجود این نفرات تغییر سیستم بدهد و دست به غافلگیری حریفانش بزند. در بازی روز جمعه کاملا مشخص بود که پرسپولیس تمامی نقاط قوت مس از نظر تهاجمی را از کار انداخته است و کاملا روی میزبان خود شناخت پیدا کرده  اما بازهم از روی نیمکت تغییراتی که کار مس را راه بی اندازد به داخل زمین سفارش داده نشد و این مشکل هم همچون برخی بازی های دیگر تیم های مظلومی نیز دیده شد.  به هر شکل ایرادات فنی که در بازی روز جمعه موجب باخت سنگین مس شد نیز همچون مسائل داوری به قوت خود باقی است و قطعا مظلومی و همکارانش در کنار سایر بازیکنان، آن ها را بررسی می کنند و برای بازی های آینده چاره ای برای آن ها پیدا می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها