کد خبر: ۱۸۹۵۵۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۲۵ آذر ۱۳۹۲
رییس مستعفي شورای رقابت در خصوص آینده حضورش در شورای گفتگو گفت: چند هفته ای است که استعفای خود را به دولت ارائه کرده ام دولت نیز دو نفر از اقتصاددانان به نام های آقایان رضا شیوا و فرهاد خداداد کاشی را به عنوان جایگزین معرفی کرده است تا یک نفر به عنوان رییس بعدی شورا انتخاب شود.
به گزارش 598، جمشيد پژويان در گفتگو با اقتصادپرس گفت: ما در شورا به دنبال مبارزه با شکست انحصارات دولتی و خصوصی بودیم تا بتوانیم با ایجاد فضای رقابت کارایی اقتصاد را افزایش دهیم.

پژویان در پاسخ به اين سوال كه مهم ترين مانع شما در اين راه چه كساني بودند گفت: متاسفانه یکی از موانع اصلی ما در این راه خود دولت بود.

وی گفت: برخی از وزارتخانه ها که فاقد هرگونه صلاحیت نظارت بر بازار هستند، از موانع اصلی بر سر راه نظارت شورای رقابت هستند. وي ادامه داد: برخي از همين دستگاههاي دولتي در برابر قوانين ما مقاومت ميكردند و انسان وقتي اين چيزها را ميبيند فكر ميكند اگر نباشد بهتر است.

پژویان با اشاره به وجود سازمان مقررات رادیویی گفت: به عنوان مثال این سازمان معتقد است که باید خود بر تمام بازار مخابرات نظارت کند که در سال های گذشته تلاش بسیاری شد تا با این رویه مقابله شود.

وی در ادامه گفت: سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده از دیگر سازمان هایی است که به شدت بر سر راه نظارت شورا سنگ اندازی کرد و متاسفانه همچنان این سازمان فکر می کند که باید در بازار دخالت کند.

رییس سابق شورای رقابت در ادامه گفتگوي خود با خبرنگار اقتصاد پرس با انتقاد از فضای حاکم بر بدنه اتاق بازرگانی گفت: متاسفانه به دلیل حاکمیت دولتی­ها در اتاق بازرگانی علی رغم حضور نماینده اتاق در شورای رقابت ولی هیچ همکاری قابل توجهی اتاق بازرگانی با شورای رقابت ندارد ، به جرات ميگويم دولت در حال حاضر بر فضاي اتاق سوار است.

وی خاطر نشان کرد: تا به امروز هیچ جلسه ی مشترکی بین اتاق و شورا برگزار نشده است.

پژویان گفت: به نظر من بخش خصوصی بسیار بزرگتر از اتاق بازرگانی است و به دلیل حضور حداکثر دولت در آن، اتاق بازرگانی ایران نمی تواند نماینده بخش خصوصی باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها