کد خبر: ۱۹۱۳۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۰۱ دی ۱۳۹۲
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ملاقات هیئت پارلمانی اروپا با 2 تن از محکومین فتنه در سفارت یونان گفت: ملاقات فتنه‌گران با تحریم‌کنندگان ملت ایران نشانه وطن‌فروشی آنهاست.
به گزارش 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه پارلمان، طی تذکری با اشاره به دیدار هیئت پارلمانی اروپا با جعفر پناهی و نسرین ستوده از فعالان فتنه 88 گفت: در هفته گذشته که مجلس جلسه‌ای نداشت، یک اتفاق دیپلماتیک در کشور افتاد که امیدوارم با شفاف‌سازی شما (اشاره به علی لاریجانی رئیس مجلس) از حیثیت خانه ملت دفاع شود.
 
وی اضافه کرد: مدعو این هیئت پارلمانی، مجلس بوده است به همین دلیل برخی از علامت سؤال‌هامتوجه خانه ملت است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اتحادیه اروپا فرقی با آمریکا ندارد، تصریح کرد: آنها در لطمه‌زنی به منافع ایران همچون آمریکایی‌ها هستند؛ البته ما تلاش‌مان برقراری رابطه عادلانه دوطرفه با اروپایی‌هاست.
 
رسایی درباره جزئیات دیدار هیئت پارلمانی اروپا با جعفر پناهی و نسرین ستوده گفت: قضیه از این قرار است که هیئتی از اروپا به ایران آمد،‌علیرغم اینکه به این هیئت تاکید شده بود حق ملاقات با کسانی که علیه نظام فعالیت کرده‌اند را ندارند اما آنها در بدو ورود، در یکی از سفارتخانه‌ها با 2 تن از فتنه‌گران و محکومان دادگاه جمهوری اسلامی ملاقات می‌کنند.
 
وی انجام این دیدار را نشانه وطن‌فروشی فتنه‌گران دانست و افزود: اگر آنها وطن‌فروش نبودند در یک سفارت خارجی با تحریم‌کنندگان ملت ایران ملاقات نمی‌کردند.
 
وی در همین زمینه تصریح کرد: این هیئت پارلمانی مدت‌ها قصد سفر به ایران را داشت و همه می‌دانستند که آنها قصد انجام چنین ملاقات‌هایی را دارند؛ البته طبق پیگیری‌های ما تذکرات لازم یک هفته قبل از سفر این هیئت به تهران به وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه داده شده بود.
 
رسایی این سؤال را مطرح کرد که چرا وزارت اطلاعات تمهیدی در این زمینه نیندیشید.
 
وی اظهار داشت: معاون مربوطه یک روز پس از انجام ملاقات ادعا کرد که من گزارش را دیده‌ام؛ وزیر مربوطه چند روز گذشته اعلام کرد که من خبر نداشته و تازه متوجه شده‌ام.
 
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: چرا سفیر یونان با تاخیر و پس از بازگشت این هیئت به وزارت خارجه احضار شد؛ چرا بعد از ملاقات این هیئت که خارج از ادب و عرف دیپلماتیک بود، ملاقات‌های دیگرش لغو نشد.
 
رسایی در ادامه سخنانش اظهار داشت: آقای لاریجانی! من اطلاع دارم مواضع جنابعالی در باب سیاست خارجی مواضعی محکم و عزتمندانه است اما این هیئت بعد از آن ملاقات، به ملاقات شما هم آمدند، چرا برنامه‌ریزان این ملاقات را لغو نکردند؟
 
وی افزود: ما به آقای هاشمی در درون خانواده خودمان انتقاداتی داریم اما اگر یک خارجی بخواهد به شخصیت‌های ما توهین کند، برای ما قابل قبول نیست، نشان داده شد که زمان ورود آقای هاشمی رئیس هیئت پارلمانی اروپا جلوی پای آقای هاشمی بلند نمی‌شود که این خلاف ادب دیپلماتیک است،‌البته فیلمی که پخش شد مشخص است یک فیلم رسمی نیست. یعنی من احساس می‌کنم عمدا  چنین فیلمی گرفته شده است زیرا فیلم در حالت کج فیلمبرداری شده است.
 
رسایی در همین زمینه گفت: بدتر از همه این موارد این است که این هیئت پس از بازگشت خود اعلام کرد که دیدارش با فتنه‌گران در سفارت یونان بهترین دیدارشان بوده است، چرا وزارت خارجه در این زمینه عزتمندانه رفتار نکرد؟ و امروز به همین دلیل بر روی مجلس علامت سؤال گذاشته‌اند؟
 
وی از علی لاریجانی خواست تا پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها