کد خبر: ۱۹۱۶۱۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۲     ۰۲ دی ۱۳۹۲
سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: اميدوارم که در دولت روحاني به ورزش و فوتبال توجه بيشتر و ويژه تري شود.
امير قلعه نويي در نشست خبري پيش از بازي با داماش اظهار داشت: براي بازي فردا دو بحث داريم. اول اينکه مسئولان کشور ما بايد نگاه خوبي به احساسات هواداران تيم ها داشته باشند. داماش متعلق به ميليون ها طرفدار گيلاني است ولي چون برنامه ريزي نداريم و درست خرج نمي کنيم با حساسات هوادارانشان بازي مي کنيم. عابديني تنها است و اميدوارم دولت روحاني نسبت به ورزش و فوتبال راهکار خوبي ارائه کند چون 30 سال و اندي گذشته و هيچ کس راهکار خوبي براي ورزش ما ارائه نکرده است. مثلا برنامه ريزي براي سپاهان و فولاد باعث شده تا اين تيم ها موفق شوند.

به گزارش فارس، وي افزود: تعجب مي کنم که چرا اين همه سال گذشته و هيچ دولتي نتوانسته راهکار ارائه کند. ما چه چشم اندازي نسبت به اين فوتبال داريم و با ريش گرو گذاشتن نمي شود کاري را پيش برد.

قلعه نويي ادامه داد: بايد نگاه ويژه اي به فوتبال داشته باشند و مثلا وقتي مديرعاملي علاقه به فوتبال ندارد مي آيد و به يکباره مي بينيم تيم به ليگ دو رفت. نفت آبادان، نساجي قائمشهر و آرارات تيم هاي هستند که نگرانشان هستيم. تنها چيزي که در اين فوتبال داريم نيروي انساني است و اگر مديران لايق و اهل فن باشند که البته همه آنها زحمت مي‌کشند کارها درست پيش مي رود.اين گونه فوتبال جلو نمي رود و بعد قلم ها به سمت مربيان مي رود. داماش تيم بسيار خوبي است و تيم خوبي دارد و همه مشکلات را عابديني به دندان مي کشد. مي دانيم بازي سختي داريم. چون اينگونه بازي ها انتحاري مي شود.

قلعه نويي تاکيد کرد: فيلم بازي هاي آنها را ديده‌ايم و بايد پرس لازم را روي خط هافبک و مهاجمانشان انجام دهيم تا به هدف خود برسيم.

سرمربي استقلال در مورد مصدومان تيمش گفت: بيک زاده، کبه و جمشيديان را در اختيار نداريم و مهدي نظري هم امروز تکليفش مشخص مي شود.بايد ببينيم مي توانيم بگوييم در ليست 18 نفره حضور دارد يا نه. چون هيچ وقت تعداد بازيکنانمان به 18 نفر نمي رسد.

قلعه نويي در خصوص جدايي بازيکناني مثل منتظري، ساموئل و غيره گفت: من موضعم را نسبت به منتظري گفتم و به هيچ عنوان دوست ندارم جدا شود. مفاد قرارداد او را نمي دانم که مي تواند جدا شود يا نه. ولي منطقي نيست که يک تيم با دو مدافع در سه جام شرکت کند. بحث ما مالي است و مشکل بي پولي. وقتي کادرفني ما 11 ماه است که پولي نگرفته نمي توانيم به بازيکن بگوييم که سر تمرينات حاضر شود.

قلعه نويي در خصوص شايعه حضورش در راه‌آهن و دوستي اش با زنجاني گفت: من استقلال را با همه وجودم دوست دارم وقتي استقلال سيزدهم و يا نهم بود و هر وقت که پول نداشت در خدمتش بودم. اتفاقا خوشحالم که در اين شرايط به استقلال کمک کردم. ولي از به وجود آمدن اين شايعات تعجب مي کنم. وقتي دو بازي را مي بريم اين شايعات به وجود مي آيد ولي هر وقت مي بازيم خبري از اين حرف ها نيست. من تا زماني که در تشکيلات استقلال هستم با همه وجود کار مي کنم. بايد ببينيم آنها من را مي خواهند يا خير ولي حالا که هستم با تمام وجود کار مي کنم و همه فکر و ذکرم استقلال است.

سرمربي آبي پوشان در مورد موضع وزارت ورزش مبني بر عدم تغييرات در دوباشگاه سرخابي تصريح کرد: من در موضعي نيستم که بخواهم در اين مورد حرفي بزنم اما فتح الله زاده و بقيه دوستان زحمت مي کشند تا تيم را تا اينجا نگه داشتند اين نشاندهنده تلاش هيئت مديره و زحمات فتح الله زاده است و به مديريت او باز مي گردد. فتح الله زاده هميشه به عنوان عاشق استقلال به اين تيم کمک کرده و اميدواريم مشکلاتمان هر چه سريعتر حل شود.

سرمربي استقلال در خصوص عدم استقبال تماشاگران از بازي هاي استقلال و پرسپوليس گفت: اين موضوع خيلي علت دارد ولي از 8 سال پيش يکسري برنامه ريزي ها شد که فوتبال را از خانواده ها بيرون بکشند و واقعا با برنامه اين کار را کردند و به هدف خود رسيدند. ما با نيروي زميني بازي داشتيم. يادم مي آيد 50 هزار نفر به ورزشگاه آمدند. آنجايي که بايد حرف هايم را زده اما يکي ديگر از بحق ها مسائل اقتصادي و فوتبال است. يکي زيبا بازي نکردن تيم ها است. گراني بليت ها يکي ديگر از مشکلات است. من قلعه نويي به جز آزادي به هر جايي که مي رويم دغدغه ام اين است که زمين خوب داشته باشد ولي فکر مي کنم الان در افغانستان هم زمين ها خوب است. چرا هميشه ميگويم در بازي هاي آسيايي به بلوغ تاکتيکي مي رسيم چون بازي ها در زمين هاي هموار در خانه رقبا برگزار مي شود. ضمن آنکه بعد از بازي ها بايد قداست مربيان و بازيکنان زير سوال رود و خود من بعد از باخت ها به هزار دليل رجوع مي کنم که باخت تيمم را توجيه کنم. اينها همه دليل است که فوتبال از خانواده ها دور شده است.

قلعه نويي افزود: وظيفه من اين است که پاسخگوي رسانه ها باشيم و جاي تقدير دارد که از روز تعطيل خود مي گذريد و اينجا حاضر مي شويد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها