کد خبر: ۱۹۲۱۴۶
زمان انتشار: ۱۸:۳۳     ۰۴ دی ۱۳۹۲
مراسم عمره نمادین برای حجاج قمی امروز طی مراسمی در ورزشگاه شهید حیدریان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم که عصر امروز در ورزشگاه شهید حیدریان برگزار شد جمع زیادی از حجاج به ویژه زائرانی که برای نخستین بار قرار است به این سفر نورانی اعزام شوند حضور داشتند.

در ابتدای مراسم اکبر رضایی، مدیر حج و زیارت استان قم طی سخنانی گفت: یک دوره مناسک حج نیز به صورت نمادین برای کسانی که برای نخستین بار قرار است به این سفر نورانی اعزام شوند به نمایش در می‌آید.

وی با بیان اینکه امسال حج عمره زائران ایرانی 10 روز خواهد بود عنوان داشت: حجاج پنج روز در مکه و پنج روز هم در مدینه اقامت خواهند داشت و باید از این فرصت کوتاه برای بهره‌مندی بیشتر معنوی استفاده کنند؛ قبلا حج عمره زوار ایرانی 12 روز بود ولی به دلیل تقاضاهای زائران و نیز برای تشرف تعداد بیشتری از حجاج ایرانی به خانه خدا و همچنین محدودیت‌هایی که در زمینه اسکان داشتیم این سفر به 10 روز کاهش پیدا کرد.

در ادامه آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام جمعه قم سخنرانی کرد و اظهار داشت: سفر نورانی حج عمره دارای مراحل گوناگونی است؛ در هر مرحله باید با شناخت و معرفت ورود پیدا کرد که شامل اقدامات قبل، حین سفر و پس از آن است.

وی با تاکید بر عذرخواهی و حلالیت طلبیدن از اقوام و آشنایان پیش از سفر حج و عمره گفت: حجاج باید در جلساتی که مدیران و روحانیون کاروان برگزار می‌کنند شرکت داشته باشند و مسائل شرعی را به خوبی بیاموزند تا مشکلی در اعمال آنها به وجود نیاید ضمن اینکه آشنایی با تاریخ اسلام و شهرهای مکه و مدینه هم بسیار مفید خواهد بود؛ وی همچنین با بیان اینکه شیعیان باید رفتاری نمونه و الگو داشته باشند خاطرنشان کرد: همکاری با دست‌اندرکاران عمره اهمیت زیادی دارد؛ مسلمانان تمام کشورها منتظرند تا ببینند زائران ایرانی چگونه رفتار می‌کنند.

پس از آن گروهی از حجاج که لباس‌های احرام پوشیده بودند گرد ماکت کعبه که در وسط سالن ورزشی قرار داده شده بود به صورت نمادین طواف کردند و نماز و سایر اعمال عمره را به جا آوردند.

در این مراسم تدارک خوبی از سوی اداره حج و زیارت استان قم صورت گرفته بود به طوری که کعبه، مقام ابراهیم(ع) و سایر ابنیه مسجدالحرام به خوبی توسط طراحان ساخته و اجرا شده بود و حتی گروهی از بازیگران در قالب سربازان و زوار خارجی در کنار حجاج ایرانی به ایفای نقش پرداختند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها