کد خبر: ۱۹۲۷۷۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۰۷ دی ۱۳۹۲
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه ما شاهد اقدامات انگلیس در فتنه سال ۸۸ بودیم، پس بهتر است استراو موضع خود را نسبت به نقش‌آفرینی کشورش در فتنه ۸۸ مشخص کند.

به گزارش 598، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره سفر هیئت پارلمانی انگلیس به تهران گفت: سفر پارلمانی انگلیس به مجلس ارتباط ندارد.

وی ادامه داد: اگر دولت تصمیم گرفته با دولت انگلیس ارتباط داشته باشد و سفارت انگلیس را در تهران بازگشایی کند، لایحه آن را به مجلس ارائه کند تا مجلس نیز آن را تصویب کند. در کل مجلس آماده همکاری است به‌شرطی که دولت لایحه آن را ارائه کند و اگر دولت این لایحه را به مجلس بدهد، نمایندگان آماده همکاری هستند البته به‌شرطی که دولت انگلیس سیاست خصمانه و دخالت‌های خود در جمهوری اسلامی ایران را کنار بگذارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره "چه تضمینی خواهید گرفت تا انگلیس سیاست‌های خصمانه و دخالت‌های خود را کنار بگذارد؟" گفت: وقتی که دولت لایحه ارائه کند، در آن بندی را اضافه می‌کنیم تا دولت انگلیس این شرط را رعایت کند و در ابتدا روابط را در رتبه‌های پایین‌تر و سپس رتبه‌های بالاتر در نظر بگیرند.

آصفری با اشاره به حواشی سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران، گفت: ما دیگر نمی‌خواهیم شاهد چنین حواشی باشیم.

وی با بیان اینکه جک استراو دیگر کاره‌ای نیست و صرفاً یک نماینده صنف کارگری در مجلس عوام انگلیس است، خاطرنشان کرد: استراو دیگر مسئولیت آن‌چنانی ندارد و در زمانی که وی ریاست شورای سیاست‌گذاری اتحادیه اروپا را به‌عهده داشت متأسفانه مشاهده نکردیم که گامی در جهت حل مسئله هسته‌ای ایران بردارد لذا بهتر است استراو ابتدا نسبت به پیشینه خود و ایجاد اعتماد برای ملت ایران تلاش کند و با توجه به اینکه ما شاهد اقدامات انگلیس در فتنه سال 88 بودیم، پس بهتر است استراو موضع خود را نسبت به نقش‌آفرینی کشورش در فتنه 88 مشخص کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها