کد خبر: ۱۹۴۰۱۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۱۱ دی ۱۳۹۲
معاون نخست‌وزیر ترکیه، تنش‌های سیاسی اخیر که در داخل این کشور به راه افتاده و ادعای مربوط به فساد مالی در کابینه «اردوغان» را یک کودتای کوچک مهارشدنی دانست.

 

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، دولت ترکیه اعلام کرد که تلاش برای «کودتای کوچک علیه دولت» را که برخی افراد در پلیس و دستگاه قضایی برای خدمت به منافع بعضی طرف‌های خارجی و داخلی قصد انجام آن را دارند، مهار می‌کند.

«علی باباجان» معاون نخست‌وزیر ترکیه گفت: حزب عدالت و توسعه پیش از این نیز چندین توطئه و کودتای نظامی علیه دولت را ناکام گذاشته است و اکنون نیز در مقابل تحقیقات مربوط به ادعای فساد مالکی را که دولت را نشانه گرفته، تسلیم نخواهد شد اما این امر عملا به اقتصاد ملی ضرر می‌زند.

وی در گفت‌وگو با شبکه اقتصادی «سی‌ان‌بی‌سی» بارها به نظر «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر درباره جنجال جاری در ترکیه اشاره و بر وجود منافع طرف‌های خارجی در این توطئه علیه دولت تاکید کرد و گفت: این نمایش‌های اخیر در دستگاه قضایی و پلیس را نمی‌توانیم یک کودتا بدانیم بلکه صرفا تلاش برای انجام یک کودتای کوچک علیه دولت ترکیه است.

باباجان که مسئول امور اقتصادی دولت اردوغان است گفت: سقوط سهام بورس در ترکیه کاملا به این مسئله اشاره می‌کند به طوری که طی روز دوشنبه سهام شرکت‌های ترکی 49 میلیارد دلار ضرر کرد.

اردوغان جنبش «فتح‌اللة گولن» را که در تبعیدی خودخواسته در آمریکا به سر می‌برد را متهم کرد در پی ایجاد «دولت در دولت» است و از نفوذش در پلیس و دستگاه قضایی ترکیه سوء‌استفاده می‌کند تا وجهه دولت کنونی را تخریب کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها