کد خبر: ۱۹۴۲۹۵
زمان انتشار: ۱۶:۴۴     ۱۲ دی ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «نکات پرس» در خبرها آمده بود که در اولین جلسه شورای سیاستگذاری هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر که دوشنبه 9 دی ماه در ساختمان اصلی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با حضور اعضا و رئیس شورا و دبیر اجرایی برگزار شد عبدالجبار کاکایی از سوی اعضا شورا به عنوان دبیر علمی این جشنواره انتخاب شد.

انتخاب کاکایی به سمت دبیری یک جشنواره دولتی سوال های بسیاری را در بین حامیان جمهوری اسلامی و اپوزیسیون این نظام (مشهور به جریان سبز) به وجود آورده است که این ابهامات به دلیل مواضع تند این شاعر حامی میرحسین موسوی در جریان وقایع سال 88 است.

کاکایی در یادداشتی که 19 تیر ماه آن سال با عنوان "برای پسرم که امروز بی گناه سیلی خورد" در وبگاه شخصی‌اش منتشر کرد ضمن تصریح به حضورش در راهپیمایی خشونت آمیز 18 تیر 88 با انتقاد از سیلی خوردن پسرش در این تجمع از نیروهای حافظ امنیت، بسیجیانی که به دفاع از جمهوری اسلامی می پرداختند را "حشراتی" دانست که در لباسش خزیده‌اند و با تکرار ادعای تقلب 11 میلیونی در انتخابات ریاست جمهوری آن سال، از "شکسته شدن اعتماد مردم" به نظام جمهوی اسلامی و صداقت آن سخن گفته بود.

وی در این یادداشت نوشته بود:

و امروز کنار من بودی و بی گناه سیلی خوردی از کسی که لباس خاکستری مرا پوشیده بود مقابل چشم حیرت زده ی من سیلی خوردی در بی پناهی و ناچاری وخدایی که تنها دوستت بود دید که بی گناه سیلی خوردی از حشره ای که در لباس من خزیده بود همان لباسی که من به دیوار خاطراتم آویخته بودم.

و آن لحظه اندیشیدم کاش پس از جنگ سوزانده بودمش تا تنپوش بلایی چنین نمی شد.

پسرم

به تن های تکیده ای که در لباس من سالهای پیش جنگیدند شک نکن . به قهرمانان قصه های من شک نکن . به رودخانه های خون آلود اروند و کارون شک نکن به تن های مجروح تنگه ی چزابه شک نکن به بدنهای خاک آلود دشتهای مهران شک نکن فقط به حشره ای شک کن که در لباس من خزیده بود "

آن موضع گیری تند کاکایی با انتقادهای زیادی از سوی جریان حامی نظام جمهوری اسلامی مواجه شد اما کم کم آن سخنان در حال فراموشی بود که انتصاب وی به سمت دبیری هشتمین جشنواره شعر فجر، باز هم آن سخنان و رویکرد کاکایی در حمایت از "فتنه" در اذهان تازه شد. زیرا جشنواره فجر، هماهنگونه که از نامش پیداست جشنواره ای برای کسانی است که به جمهوری اسلامی اعتقاد و اعتماد دارند، چیزی که دبیر فعلی جشنواره شعر فجر در اظهارات رسمی‌اش آن را انکار کرده و صراحتا از بی اعتمادی به این نظام و متقلب بودن آن سخن گفته بود.

باید منتظر ماند و دید روند حمایت دولت حسن روحانی از افرادی که طی 4 سال پس از انتخابات 88 به انحاء مختلف جمهوری اسلامی را به تقلب متهم کرده‌اند به کجا می انجامد؟ به نظر می رسد انتصاب ها و حمایت های اخیر دولت یازدهم از جریان "فتنه" در طی هفته ها و ماه های آینده تقابلی جدی بین دولت اعتدال و مخالفینش ایجاد کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها