کد خبر: ۱۹۴۹۲۵
زمان انتشار: ۱۸:۰۶     ۱۵ دی ۱۳۹۲
در پی شدت گرفتن درگیری‌ میان شورشیان مسلح سوری با گروه "دولت اسلامی عراق و شام" در نواحی مختلف سوریه، داعش سایر گروه‌های مسلح را تهدید کرد که در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایش، از جنگ با نیروهای نظام سوریه عقب‌نشینی می‌کند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در حالی که درگیری‌ها میان شورشیان مسلح سوریه و "دولت اسلامی عراق شام" موسوم به "داعش" در مناطقی از ادلب و الحسکة بالا گرفته، داعش تهدید کرد، اگر گردان‌های مسلح خواسته‌هایش را از جمله از بین بردن موانع در مسیر شهرها، عدم حمله به اعضای این گروه یا توهین و اهانت به آن‌ها و آزادی اعضای آن از دست سایر گروه‌های مسلح برآورده نکنند از جنگ با نیروهای نظام سوریه عقب‌نشینی می‌کند.

داعش در نواری ویدئویی به تمامی گروه‌ها و گردان‌های مسلح 24 ساعت مهلت داد تا خواسته‌های این گروه را برآورده کنند.

گروه "دولت اسلامی عراق و شام" اعلام کرد که در صورت برآورده نشدن این خواسته‌ها نیروهایش را در روستاهای "الشیخ سعید"، "نبل"، "الزهراء"، "کویرس"، "نقارین الحراریة"، "خان طومان" و "معارة الارتیق" و دیگر مناطق سوریه از جنگ با نیروهای نظام باز می‌دارد.

داعش همچنین اعلام کرد که اگر شورشیان مسلح بر دولت اسلامی عراق و شام اعمال فشار کنند کنترل شهر حلب به دست ارتش نظام سوریه خواهد افتاد.

از سوی دیگر ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که از جنگ شورشیان مسلح علیه دولت اسلامی عراق و شام حمایت می‌کند.

ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که لازم است مخالفان به جنگ خود علیه نیروهای نظامی و القاعده ادامه دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها