کد خبر: ۱۹۵۲۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۱۶ دی ۱۳۹۲
محمدصادق باطنی مستندساز از اکران مستند «او با ما» در چهامین جشنواره مردمی فیلم عمار خبر داد.
محمدصادق باطنی مستندساز و کارگردان مستند «او با ما» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در توضیح این مستند گفت: این مستند دیپلماسی سیاسی رسانه‌ای آمریکا را در غالب صحبت های نوروزی آمریکا و دیپلماسی سینمایی آمریکا را یا یک تدوین موازی تناقض این دو رویکرد را به تصویر می‌کشد.

وی درباره انتخاب نام این مستند عنوان کرد:‌ اوباما در سال 90 در انتهای پیام خودش برای دلداری به مردم ایران لفظ من با شما هستم را به کار می‌برد که من با شما هستم که من این را به سوم شخص تبدیل کردم که شد‌ «او با ما» و من دو کلمه آخر آن را حذف کردم ولی نسخه انگلسی این مستند را که برای اسکار آماده خواهم کرد دو کلمه آخر را هم به کار خواهم برد.

باطنی ادامه داد: این مستند یک مستند آرشیو محور است، ایده این کار خیلی وقت بود که شکل گرفته بود و بعد از اینکه آرگو جایزه اسکار را برد من به فکر ساخت این مستند افتادم، من بررسی کردم و دیدم که امسال چند اتفاق نادر افتاد و برسی کردم که از اسل 2000 در هیچکدام از جشنواره های آمریکا به یک فیلم جایزه نمیدادند و این اتفاق تنتها برای دو فیلم افتاد که در سه جشنواره جایزه برد، یعنی تمام سینمای آمریکا در این جشنواره پشت آرگو ایستادند.

وی عنوان کرد: چون این مستند ساده و آرشیوی بود همه کارهای آن را خودم انجام دادم.

این مستندساز تاکید کرد: سال بعد ما دو فیلم ضد ایرانی جدی در سینمای هالیوود داریم یک قسمت دوم فیلم «300» و دوم هم فیلم گلاب که این فیلم توسط یک کارگردانی ساخته می‌شود که این کارگردان یک اسرائیلی به نام نام مورو که متولد اورشلیم است و قبل از فیلم «300» فیلمی نداشته و این کار اولین تجربه فیلمسازی او است. و فیلم گلاب هم کوچکترین بهانه اش به تصویر کشیدن پرونده زندان های سال 88 است و تلاش می‌کند که فتنه 88 را زنده کند و من اصلا بعید نمی‌دانم که سال بعد بالا نیاید و من فکر میکنم که باید آمادگی جدی رسانه‌ای داشته باشیم و پاسخ دندان شکنی قبل از ساخت و عرضه این فیلم‌ها به غرب بدهیم که این موضوع امسال در بخشی به نام «فتنه 88» جشنواره مردمی فیلم عمار دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، مستند «او با ما» ساخته محمدصادق باطنی یک مستند آرشیو محور است که طی روند این فیلم دیپلماسی سینمایی آمریکا را به تصویر می‌کشد و قرار است طی برنامه ریزی از سوی مسئولین برگزاری جشنواره فیلم عمار امشب در سینما فلسطین به نمایش گذاشته شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها