کد خبر: ۱۹۶۲۲۶
زمان انتشار: ۰۱:۴۶     ۲۰ دی ۱۳۹۲
پلیس اربیل روز پنج شنبه اعلام کرد که 7 نفر را به اتهام تجاوز به یک دختر 16 ساله دستگیر کرده است .
به گزارش خبرنگار بولتن نیوز از کردستان عراق، پلیس اربیل روز پنج شنبه اعلام کرد که 7 نفر را به اتهام تجاوز به یک دختر 16 ساله دستگیر کرده است .

گزارش پلیس حاکی است 7 مرد جوان اربیلی بعد از دزدیدن یک دختر 16 ساله کرد سوریه به وی تجاوز کرده و نامبرده را در یکی از خیابانهای شهر اربیل رها می کنند.

این اقدام چند جوان اربیلی خشم و ناراحتی مردم را سبب شده و نزدیک به 400 نفر با تجمع در مقابل پارلمان کردستان خواهان برخورد شدید با خاطیان این پرونده شدند.

گزارشها حاکی است که آمار تجاوز به عنف مدتی است در کردستان عراق افزایش یافته است .

رسانه‌های محلی این کشور در ماه های گذشته بیش از هر زمان دیگری به یک معضل تأسف بار اجتماعی پرداخته‌اند: معضلی به نام افزایش آمار تجاوز به دختران نوجوان و خردسال.

موضوع تجاوز به دختر 16 ساله سوری در کردستان عراق و مواردی مانند سماح علی حسین هفت ساله که چند ماه پیش رخ داد، اولین مورد از چنین جرائمی در عراق نیست و قطعاً آخرین آنها هم نخواهد بود. چند ماه پیش از این حوادث هم، یک دختر 17 ساله ساکن منطقه النمرود در شمال شهر موصل از سوی یک افسر ارتش مورد تجاوز قرار گرفت. پیش از آن نیز چهار مرد در شهر بصره یک دختر پنج ساله به نام عبیر عبد علی را ربوده و پس از ضرب و شتم وی، چندین و چند بار به او تجاوز کرده بودند.

متأسفانه حتی گاهی افراد متجاوز تنها به آزار جنسی قربانیان خود اکتفا نمی کنند و در ادامه آنها را به قتل می رسانند. چندی پیش یک دختر چهار ساله عراقی به نام بنین حیدر در شهر جنوبی بصره توسط چند تن از اعضای سرویس های اطلاعاتی عراق ربوده شد و به مکانی نامعلوم در شهر خور الزبیر انتقال یافت. این افسران بی رحم پس از آن که چندین بار تجاوز به دخترک بیچاره، با انداختن سنگی بزرگ بر روی سر او به زندگی کوتاهش پایان داده و جسدش را در بیابان های اطراف شهر رها کردند.

رشد آمار تجاوزات جنسی در جامعه عراق باعث شده‌است که نظام اخلاقی این جامعه سنتی بیش از هر زمان دیگری دچار چالش گردد. اکنون همه مردم و مسئولان عراقی باید به دنبال یافتن راهکاری اساسی برای حفظ ارزش های اخلاقی و ارتقای امنیت در جامعه خود باشند.

براساس گزارش های منتشر شده از سوی نهادهای مربوطه، هزاران نفر از قربانیان تجاوز (به ویژه در مناطق روستایی) به دلیل نبود آگاهی اجتماعی ترجیح می دهند که سکوت اختیار نموده و هیچ شکایتی را بر علیه فرد یا افراد متجاوز مطرح نکند. از طرفی بعضاً قضیه به ازدواج فرد قربانی با فرد متجاوز ختم می شود و یا طبق رسومات قبیله ای، فرد متجاوز مبلغی را برای جبران خدشه ای که به آبروی قربانی و خانواده وی وارد آورده است، به آنها می پردازد.

قربانیان تجاوز نه تنها از لحاظ فیزیکی مورد آزار قرار گرفته اند بلکه گاه باید تا پایان عمرشان بانگاههای سنگین مردم را تحمل کنند؛ مردمی که گویی خود قربانیان را به جای متجاوزان شماتت می کنند.

براساس قوانین کیفری عراق، هر فردی که یک فرد نابالغ را مورد تجاوز جنسی قرار دهد، به اعدام محکوم خواهد شد اما اگر قربانی تجاوز، یک فرد بالغ باشد، متجاوز تنها به 15 سال حبس محکوم می گردد. با این وجود در صورتی که فرد متجاوز با قربانی خود ازدواج کند، مجازات خود به خود لغو خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها