کد خبر: ۱۹۶۹۰۶
زمان انتشار: ۱۸:۳۰     ۲۲ دی ۱۳۹۲
عضو خبرگان رهبري گفت: مسؤولين به غير از ديني كه نسبت به امام(ره) و خون شهدا دارند، در برابر 75 ميليون نفر ملت ايران نيز مسؤولند؛ لذا شايسته است همواره قبل از اتخاذ يك تصميم، لحظه‌اي فكر كنند كه آيا اين تصميم مورد رضايت خداوند متعال و امام زمان(عج) هست يا نه؟

به گزارش پايگاه 598، رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار استاندار قم با ايشان، با اشاره به اين‌كه همواره سعي كرده‌ام در چارچوب مقررات و قوانين گام برداشته و به دنبال ويژه‌خواري نباشم، اظهار داشت:  هركجا احساس وظيفه شرعي كرده‌ام كه كاري را بايد انجام دهم و يا مطلبي را بايد عنوان كنم، به وظيفه خود عمل كرده‌ام.

علامه مصباح يزدي ادامه داد:  همه ما وظيفه داريم تا براي موفقيت مسؤولين در انجام وظايفشان و حفظ آنها از شرور و وسوسه خناسان دعا كنيم؛ البته مسؤولين ما هم توجه دارند كه دوره مسؤوليتشان فرصتي براي راحتي، آسايش و خوشگذراني نيست.

وي ادامه داد: مسؤولين هم‌چنين بايد توجه كنند كه فرصت انجام خدمات بزرگ هميشه فراهم نيست و هر يك از پست‌هايي كه در آن منصوب شده‌اند، از رياست جمهوري تا مديريت‌هاي پايين‌تر چند سالي بيشتر طول نمي‌كشد  و اين مدت فرصتي استثائي است كه مي‌توانند در آن خدماتي را انجام دهند كه شايد در طول عمرشان زمينه‌ ديگري براي آن فراهم نشود.

عضو خبرگان رهبري هم‌چنين گفت: گاهي يك روز خدمت در يك پست مي‌تواند به اندازه يك عمر خيرات و بركات براي خود فرد و مردم داشته باشد و به دنبال آن با رضايت خدا نيز همراه شود. بنا بر اين مسؤولان با توجه به اين مسأله شايسته است به گونه‌اي فعاليت كنند كه هرگز به خاطر كارهايشان يا كم‌كاري‌شان، در دنيا و آخرت، حسرت زده و پشيمان نشوند.

وي افزود: مسؤولان به غير از ديني كه نسبت به امام(ره) و خون شهدا دارند، در برابر 75 ميليون نفر ملت ايران نيز مسؤولند؛ لذا شايسته است همواره قبل از اتخاذ يك تصميم ، لحظه‌اي فكر كنند كه آيا اين تصميم مورد رضايت خداوند متعال و امام زمان(عج) هست يا نه؟

علامه مصباح يزدي در ادامه با اشاره به شرايط ويژه استان قم گفت: توفيق بيشتري بايد نصيب انسان شود كه بتواند با مشكلات به‌درستي برخورد كند، تا علاوه بر رضايت مردم، خدا نيز از او راضي گردد و وجدانش نيز آسوده باشد. آنچه مي‌تواند در اين مسير به شخص كمك كند‌، عنايت اهل‌بيت ـ‌عليهم‌السلام، به ويژه در قم زيارت حرم حضرت معصومه ـ‌سلام‌الله عليها‌ـ و مسجد مقدس جمكران  است، كه منشأ خيرات بسياري در كشور است.

وي با تأكيد بر جايگاه و عظمت حضرت معصومه ـ‌سلام‌الله عليها‌ـ و مسجد مقدس جمكران افزود: ما تجربه كرده‌ايم، شما هم تجربه كنيد و ببينيد توسل به حضرت معصومه ـ‌عليها السلام‌ـ و امام زمان ـ‌عجل‌الله تعالي فرجه‌ـ در مسجد جمكران چه اثراتي خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم وجود بارگاه ملكوتي حضرت معصومه ـ‌سلام‌الله عليها‌ـ و مسجد مقدس جمكران در اين شهر را غنيمت دانست، و خاطر نشان كرد: انسان با ديدن اين گنبد و بارگاه به ياد دين، خدا، قرآن و انقلاب مي‌افتد.

وي در پايان سخنانش خطاب به استاندار قم اظهار داشت: اميد وارم توجه به رضاي خدا در وجود شما دائمي باشد و  هرگز حسرت نخوريد كه چرا فلان كار را انجام نداديد، و يا از كاري كه انجام داده‌ايد پشيمان نشويد.

استاندار قم در ابتداي اين ديدار به ارايه توضيحاتي در خصوص شرايط و وضعيت استان قم و حساسيت‌هاي آن پرداخت.

حجت‌الاسلام صالحي هم‌چنين اظهار داشت: بنده از ابتداي قبول اين مسؤوليت با خود عهد بستم كه  فقط رضاي خدا را در نظر بگيرم و با تأكيد حضرت‌عالي، اين مطلب را بيش از پيش مورد نظر قرار خواهم داد.

وي ادامه داد: بنده به اين پست دل نبسته و نخواهم بست و اميدوارم بتوانم در اين راه به انجام كار‌هايي كه تنها براي رضاي خدا است، موفق باشم.

گفتني است اين ديدار 16 دي ماه سال‌جاري در دفتر آيت الله مصباح يزدي برگزار شد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها