کد خبر: ۱۹۶۹۶۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۴     ۲۲ دی ۱۳۹۲

بیش از 90 قانونگذار محافظه‌کار پارلمان انگلیس در نامه‌ای از نخست‌وزیر این کشور خواستند تا به منظور لغو قوانین فعلی و آینده اتحادیه اروپا، به پارلمان حق وتو اعطا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه بی.بی.سی، این قانونگذاران انگلیسی از دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس خواستند این قابلیت را به مجلس عوام این کشور دهد تا جلوی قوانین جدید اتحادیه اروپا را گرفته و قوانین فعلی را که منافع ملی انگلیس را تهدید می‌کنند، لغو کند.

این پیشنهادها نخستین بار از سوی کمیته بررسی اروپایی مجلس عوام انگلیس در ماه گذشته میلادی مطرح شدند. دولت انگلیس اعلام کرده است که در حال کار بر روی یک توافق جدید با اتحادیه اروپاست.

قانونگذاران انگلیسی در این نامه اظهار داشتند: چنین قابلیتی به دولت انگلیس این توانایی را می‌دهد تا کنترل بر مرزهای کشور را بازیابی کنند، فشارهای اتحادیه اروپا بر اصناف را کاهش دهد و مجددا سیاست‌گذاری انرژی را تحت کنترل گرفته و منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپا را کنار بگذارد.

نشریه ساندی تلگراف انگلیس گزارش داد، از جمله امضاکنندگان این نامه سر جرالد هووالت، وزیر دفاع سابق انگلیس هستند. این قانونگذاران به نخست‌وزیر انگلیس گفتند، هر زمان که شما در بروکسل در صدد حمایت از منافع انگلیس برآمده‌اید، دستاوردهای زیادی کسب کرده‌اید.

آنها در این نامه تاکید کردند: با تکیه بر این دستاوردها ما از شما می‌خواهیم تا از پیشنهاد کمیته بررسی اروپایی حمایت کرده و ایده اعطای حق وتوی ملی در رابطه با قوانین فعلی و آینده اتحادیه اروپا را تحقق بخشید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها