کد خبر: ۱۹۷۹۱۶
زمان انتشار: ۲۱:۲۳     ۲۵ دی ۱۳۹۲
عضو هيئت مديره باشگاه پرسپوليس گفت: قدرت پرسپوليس به استقلال مي چربد و داربي اگر با نتيجه مساوي به پايان نرسد شانس پرسپوليس را براي پيروزي بيشتر از استقلال مي دانم.
علي پروين درباره بازي روز جمعه سرخابي‌هاي پايتخت اظهار کرد: نيازي نيست که درباره حساسيت و اهميت بازي روز جمعه و تاثير آن در تعيين تيم قهرمان صحبت کنم. اين چيزي است که همه به آن واقف هستند. همين حساسيت باعث مي شود که همواره در 15 - 20 دقيقه ابتداي بازي به جاي فوتبالي سرعتي و زيبا شاهد زد و خورد بازيکنان و خطاهاي بسيار زياد باشيم. به هر حال انتظارات هواداران دو تيم باعث مي شود که بازيکنان فشار زيادي را تحمل کنند.

به گزارش ايسنا، او گفت: معمولا هواداران پرسپوليس و استقلال قبل از بازي به بازيکنان تيم خود مي گويند شما داربي را نبازيد و برنده باشيد، قهرمان هم نشديد اشکالي ندارد. اين به خودي خود نشان دهنده اهميت نتيجه بازي براي طرفداران دو تيم است و همين انتظارات باعث مي شود که بازيکنان نگران باخت بوده و با احتياط بيشتري بازي کنند و همين احتياط عامل اصلي مساوي شدن اغلب داربي ها بوده است وگرنه اين حرف و شايعه پوچ که مي گويند به بازيکنان يا داور گفته شده بايد بازي مساوي شود هيچ معني و مفهومي ندارد و از پايه و اساس غلط است.

پروين اضافه کرد: مگر مي‌شود در داربي کسي بيايد و به دو تيم بگويد بازي بايد با نتيجه مساوي تمام شود و بعد هم هيچ وقت هيچ مدرک و سندي و يا هيچ اعترافي در اين باره وجود نداشته باشد. من اميدوارم بازي روز جمعه يک بازي زيبا و تماشاگرپسند باشد. به هر حال رسانه ها مردم و دست اندرکاران فوتبال 5 - 6 ماه انتظار مي کشند تا شاهد رويارويي اين دو تيم مطرح و پرطرفدار باشند و به همين دليل توقع دارند که پس از اين همه انتظار يک بازي زيبا و تماشاگرپسند را ببينند. اميدواريم اين انتظار و خواسته به جا برآورده شود و اگر حساسيت ها بگذارد بازي زيبايي را شاهد خواهيم بود.

عضو هيئت مديره باشگاه پرسپوليس در ادامه با تاکيد بر رعايت مسائل اخلاقي و بازي جوانمردانه از سوي هواداران و اعضاي دو تيم گفت: داربي يک بازي معمولي نيست و همواره در رسانه هاي خارج از کشور نيز بازتاب دارد. اميدواريم اين بازي بدون حاشيه و با رعايت مسائل اخلاقي برگزار شده و همه از اين فوتبال زيبا و بدون حاشيه لذت ببرند. داربي آبروي فوتبال ماست و بايد در اين بازي بزرگ هم با ارائه يک فوتبال زيبا و جذاب و هم با رعايت مسائل اخلاقي آبروداري کنيم. اين بازي مي تواند براي بازيکنان دو تيم نيز تاثيرات مثبتي داشته باشد چرا که ارائه بازي خوب در اين بازي مي‌تواند تاثير زيادي در توجه همگان به آنها و پيشرفتشان داشته باشد.

سرمربي اسبق پرسپوليس درباره شرايط فعلي اين تيم گفت: بدون تعارف بايد بگويم دست دايي درد نکند که چنين تيمي را جمع و جور کرده و چنين نتايجي گرفته است. پرسپوليس واقعا خوب بسته شده و بازي هاي خوبي نيز از اين تيم مي بينيم. نتايج هم خوب بوده. دايي با ميدان دادن به 5 - 6 بازيکن جوان شجاعت به خرج داده و از اين جوان گرايي بهره برده است. جوان هاي پرسپوليس واقعا تاثيرگذار و خوب بازي مي کنند و براي حريفان دردسر ساز هستند. آنها بايد قدر خودشان را بدانند و از اعتمادي که مربي تيم به آنها کرده نهايت استفاده را ببرند. خوشبختانه تيم پرسپوليس در بخش دفاعي در زمره بهترين ها بوده و حتي رکوردهايي را بر جا گذاشته است. خط دفاع و گلر پرسپوليس واقعا خوب عمل مي کنند و در اين موفقيت هافبک ها و مهاجمان نيز تاثير داشته اند. پرسپوليس بازيکنان با تجربه اي مثل سيدجلال و بنگر را دارد و ماهيني و حسيني نيز انصافا خوب کار کرده اند. آن عقب پرسپوليس يک گلر دارد که مثل شير از دروازه حراست مي کند. خط دفاعي و حمله پرسپوليس نيز از بازيکنان با تجربه و جوان شکل گرفته که امسال عملکرد خوبي داشته اند، نتايج هم اين را نشان مي دهد. بر همين اساس معتقدم اگر داربي به واسطه حساسيت و احتياط بيش از حد بازيکنان دو تيم مساوي نشود تيم پرسپوليس از شانس بيشتري براي پيروزي برخوردار است و مي تواند برنده اين بازي باشد. قدرت پرسپوليس بر استقلال مي چربد و من شانس برتري پرسپوليس را بيشتر مي دانم.

علي پروين درباره تيم فوتبال استقلال نيز گفت: آنها نيز تيم خوبي دارند و نتايج خوبي گرفته اند و اميرقلعه نويي توانسته با استقلال موفق باشد اما جدايي دو سه بازيکن از اين تيم قطعا نمي تواند بدون تاثير باشد. نکونام و منتظري در فصل جاري در ترکيب اصلي استقلال بوده اند و جدايي آنها مي تواند براي آنها مشکل ساز باشد. استقلال بيشتر روي ضربات ايستگاهي موفق بوده و بازيکنان اين تيم چون چند سالي است کنار هم بازي مي کنند از اين مزيت استفاده کرده و معمولا از تجربه خود نيز استفاده کرده اند. من معتقدم بازي هاي سخت استقلال باقي مانده و آنها با تيم هايي مثل تراکتورسازي، فولاد، پرسپوليس و نفت بازي نکردند و مقابل تيم هاي پايين تر جدول نيز بازي هايي در خارج ازخانه دارند. پرسپوليس ولي در نيم فصل دوم با اغلب تيم هاي بالاي جدول بازي کرده اين نکته اي است که بايد آن را در نظر داشته باشيم. با اين وجود نتيجه اين بازي در صورتي که برنده داشته باشد در معادلات قهرماني تاثيرگذار خواهد بود.

علي پروين در ادامه بار ديگر بر ارائه بازي زيبا و تماشاگرپسند از سوي دو تيم تاکيد کرد و به سايت باشگاه پرسپوليس گفت: من خيلي دوست دارم بازي خوبي از آب در بيايد. مردم بي صبرانه منتظر رويارويي دو تيم هستند. يک سال انتظار مي کشند و در دو بازي رفت و برگشت شاهد اين بازي سنتي باشند، وقتي اين همه انتظار و توجه وجود دارد غيرمنطقي نيست که همه انتظار يک بازي زيبا و تماشاگرپسند داشته باشند. من اميدوارم تماشاگراني که به استاديوم مي‌روند و ساعت ها سختي را حتي در هواي سرد استاديوم تحمل مي کنند و يا آنهايي که با استرس منتظر شروع بازي هستند تا اين ديدار را از تلويزيون تماشا کنند در نهايت شاهد يک بازي زيبا باشند. به ويژه اين که در کنار اين زيبايي اميدواريم شاهد حاشيه ها و بي اخلاقي ها نباشيم. هواداران پرسپوليس بايد بسيار هوشيار باشند و تا دقيقه 90 از تيم خود حمايت کنند. حمايت تا دقيقه 90 تاثير زيادي در کمک کردن به تيم دارد و هواداران که با حمايت هاي تا دقايق پاياني به تيم کمک کرده اند بايد در اين بازي نيز هوشيار باشند و تحت تاثير اتفاقات بازي قرار نگيرند.

علي پروين که يکي از رکورد داران تاريخي داربي پرسپوليس و استقلال محسوب مي شود درباره خاطرات خود از اين بازي مي گويد: به هر حال بازي هايي را با عنوان بازيکن تجربه کرده ام و در بازي هاي بسياري نيز به عنوان سرمربي روي نيمکت پرسپوليس بوده ام بعضا نيز به عنوان عضو هيئت مديره يا مدير فني در باشگاه سمت داشته ام و حتي زماني که هيچ مسئوليتي نيز نداشته ايم اين بازي براي ما مهم بود. الان هم آرزو مي کنم تيم پرسپوليس با نتيجه خوب بازي را ترک کند. براي دايي و شاگردانش و هواداران پرسپوليس آرزوي سربلندي و موفقيت را دارم و همان طور که گفته ام دلم به اين تيم گرم و اميدوار است. به اعتقاد من سه دربي از اهميت بالايي برخوردار بوده.

او گفت: يکي داربي معروف سال 52 که با شش گل به نفع پرسپوليس خاتمه يافت. دومي داربي معروف 9 نفره و بعد هم ديداري که پرسپوليس به رغم 10 نفره بودن در دقايق پاياني توانست با سه گل زايد شکست دو بر صفر را به برتري سه بر دو تبديل کند. با اين وجود معتقدم بازي 9 نفره براي من بسيار جالب بود در آن بازي دو بازيکن ما اخراج شدند و ما دقايق زيادي با 9 بازيکن بازي مي کرديم ولي با غيرت بچه ها و حمايت هواداران توانستيم بدون گل خورده ميدان را ترک کنيم و حتي در دقايق پاياني ادموند بزيک فرصت خوبي براي گلزني داشت و ما مي توانستيم با پيروزي در آن بازي اين ديدار خاطره انگيز را خاطره انگيز تر کنيم. يادم هست وقتي بعد از بازي با اتوبوس به هتل لاله محل اردوي تيم برمي گشتيم آقاي عابديني مديرعامل وفت پرسپوليس آن قدر خوشحال بود که بلافاصله دلارهايي را به بازيکنان اهدا کرد و معتقد بود که ارزرش اين مساوي از يک برد پرگل هم بيشتر بوده. واقعا هم همين طور بود ما در نيمه اول 9 نفره شديم اما با غيرت و همت بچه ها نتيجه اي تاريخي رقم خورد و بدون تعارف در آن بازي من منتظر بوديم سه يا چهار گل دريافت کنيم اما بچه ها آن قدر غيرتمندانه بازي کردند که حتي مي توانستيم در دقايق پاياني به گل برسيم.

پروين در پاسخ به اين سوال که کدام بازيکن را در داربي ها موفق تر از سايرين مي دانيد گفت: خدا را شکر آن قدر شاگردان زيادي داشته ام که نمي دانم نام کدام يک از آنها را عنوان کنم. خيلي از آنها در داربي ها دست به کارهاي بزرگي زدند و به قولي مرد اين بازي هاي سخت بودند. اگر اسم ببرم خيلي ها از قلم مي افتند اما خدا را شکر ما در مجموع خاطرت خوبي از داربي داريم. هر يک از آن بازيها براي من خاطرات خاص خودش را دارد که اگر بخواهم همه آنها را عنوان کنم بايد يک کتاب بنويسم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها