کد خبر: ۱۹۹۲۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
مراسم تشییع پیکر دیپلمات شهید ایرانی که روز شنبه به دست افراد مسلح در یمن به شهادت رسیده بود، از مقابل درب وزارت امور خارجه با حضور جمعی از کارکنان این وزارتخانه و مقامات کشوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مراسم تشییع شهید عبدالقاسم اسدی دیپلمات شهید شده در یمن از دقایقی قبل از مقابل درب وزارت امور خارجه آغاز شد.

«عبدالقاسم اسدی» مسئول امور کنسولی سفارت کشورمان در صنعا روز شنبه در حمله تروریستی افراد مسلح به شهادت رسید.

در این مراسم «مرتضی بانک» معاون رئیس جمهور ، «مجید انصاری» معاون پارلمانی رئیس جمهور و نمایندگانی از سازمان ها و ادارات دولتی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم محمود علوی وزیر اطلاعات طی سخنانی با اینکه سیاست خارجی کشورمان موفقیت های زیادی داشته است که از موضع عزت بوده تاکید کرد که به موازت این موفقیت‌ها کسانی که قصد رقابت دارند این پیروزی‌ها برایشان شکست است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه کسانی که قصد رقابت با ایران را دارند از این پیروزی های ایران احساس حقارت می کنند ابراز داشت که آنها نمی توانند این پیروزی ها را تحمل کنند و از این رو اقدام به شهید کردن دیپلمات ایرانی کردند.

وی تصریح کرد که این حرکات مذبوحانه تاثیری بر اراده ما ندارد.

از سوی دیگر حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه دولت یمن مسئول جان دیپلمات ایرانی است تاکید کرد که قرار است به زودی هیات دیگری برای تحقیق درباره ترور دیپلمات ایرانی به یمن بروند.

وی افزود: درخواست دشمن بسته شدن سفارت دو کشور است و هر جا جنگ دیپلماتیک باشد پیگیری می‌کنیم ولی عقب نشینی نمی‌کنیم.

مرتضی سرمدی، قائم مقام وزارت خارجه نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه حادثه تروریستی منجر به شهادت دیپلمات ایرانی به دلیل ناتوانی برخی کشورهای منطقه از وفق دادن خود با شرایط جدید بیداری اسلامی صورت گرفته، تصریح کرد که چنین اقداماتی ادامه همان عصبیتی است که از زمان پیامبر اکرم (ص) هم وجود داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها