کد خبر: ۲۰۰۴۸۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
استاندار قم در جلسه بررسی پروژه‌های استان قم بر تسهیل در دسترسی زائرین و مجاورین به حرم کریمه اهل بیت (س) تاکید کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش استاندار قم در بررسی پروژه‌های استان قم بر بهره برداری از فاز اول ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تاکید کرد.

وی گفت: پروژه‌های زیادی در اطراف حرم مطهر در حال اجراء هستند که با بهره برداری از آنها می‌توان گام‌های سترگی در ارتقاء جایگاه شهر قم برداشت.

استاندار قم بهره ‌گیری از تخصص و تجربه کارشناسان ترافیک و معماری شهری و اسلامی در پیشبرد این پروژه‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه از کارشناسان خبره و باسابقه ی اجرایی بالا در زمینه شهرسازی مدد خواهیم جست.

وی با اشاره به جایگاه خاص استان قم بر جنبه ی فرهنگی آن تاکید و اضافه کرد: باید در تعریف پروژه‌های عمرانی این مسئله در اولویت اول باشد.

صالحی منش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از دلائل مهم ترافیک محدوده حرم مطهر نیازهای روزمره مردم است گفت: باید تا حد امکان نیازهای غیر زیارتی مردم شریف استان را از حریم حرم دور کنیم تا بخشی از مشکلات ترافیکی حل شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از نیمی از زائران حرم کریمه اهل بیت از مجاورین و ساکنان شهر مقدس قم بوده‌اند تصریح کرد: در امر دسترسی زائران قمی به حرم مطهر تسهیل شود.

استاندار قم احداث پارکینگ‌های طبقاتی در اطراف حرم مطهر را در راستای تسهیل رفت و آمد زائران بسیار مهم برشمرد و خواستار احداث پارکینگ‌های با ظرفیت بالا در تمام نقاط شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها