کد خبر: ۲۰۱۹۳۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مسئولین باید خودشان را برای انقلاب بخواهند نه اینکه انقلاب را برای خودشان، گفت: مسئولین باید حواسشان را جمع کنند، انقلاب فرصتی برای کاسبی نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مهم‌ترین درس‌های انقلاب اسلامی ایران شب گذشته (۱۲ بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "غلامعلی حدادعادل" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
حدادعادل در ابتدا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بازگشت امام خمینی (ره) به کشور چه تاثیری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است؟ گفت: ۱۲ بهمن یادآور بازگشت باشکوه امام(ره) به ایران اسلامی است، به گونه‌ای که این پدیده برای جوانان امروزی خیلی جالب است.  
 
وی با اشاره به اینکه یکی از معجزات تاریخ این است که رهبر نهضتی با دستانی خالی و بدون سلاح و منابع مالی چنین انقلابی را به پا کرد، افزود: امام(ره) در سال ۱۳۴۳ غریبانه و شبانه از خانه خودشان ربوده شدند، ادامه داد: امام(ره) را یکسره به فرودگاه بردند و در ‌‌‌نهایت به شهر بروسا در ترکیه انتقال دادند، به طوری که امام (ره) را به مدت یکسال در خانه‌ای محبوس کردند تا اینکه ایشان به نجف مهاجرت کردند.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ملت شاه را مجبور به فرار از کشور کرد، گفت: مردم ایران آغوش خود را برای بازگشت رهبر انقلاب اسلامی باز کردند تا کشور در اختیار این امام بزرگوار قرار بگیرد.  
 
حدادعادل با بیان اینکه مردم پیرو رهبر بودند، خاطرنشان ساخت: حماسه بزرگ انقلاب از جنس حادثه‌هایی است که در داستان حضرت موسی (ع) نقل شده بود.  
 
* انقلاب اسلامی ایران ترکیبی از شور و شعور مردم است
 
وی با اشاره به اینکه در بازگشت امام(ره) و همچنین در پیروزی انقلاب اسلامی شور و شعور مردم همراه بود، افزود: انقلاب اسلامی ایران ترکیبی از شور و شعور مردم است.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مردم در انقلاب اسلامی به خوبی اراده خود را برای پیروزی نشان دادند.  
 
حدادعادل با بیان اینکه مردم در انقلاب اسلامی دارای اندیشه و انگیزه بودند، گفت: ابتدا قرار بود امام خمینی (ره) در ۶ بهمن به ایران بازگردد، اما بختیار فرودگاه را بست و اجازه ورود به امام را نداد.  
 
وی با اشاره به اینکه مردم برای ورود امام(ره) ساعت شماری می‌کردند، ادامه داد: مردم مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا(س) را گلباران کردند و به گونه‌ای که ازدحام زیادی را در طول این مسیر شاهد بودیم.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مردم بر روی شاخ و برگ درختان ایستاده بودند تا بتوانند لحظه‌ای امام(ره) را ببینند، گفت: در آن دوران حتی در کوچه و پس کوچه‌های شهر حتی جاهایی که قرار نبود امام از آنجا عبور کند، مردم به چشم می‌خوردند.  
 
حدادعادل با اشاره به اینکه حوادثی همچون قیام ۱۵ خرداد، نهضت تنباکو، حوادث شهریور ۱۳۲۰ و حادثه ملی شدن صنعت نفت مردم را به آگاهی و خودباوری رساند، افزود: مردم برای پایان دادن به رژیم سلطنتی در ایران قیام کردند.  
 
وی با اشاره به اینکه مردم فکر امام خمینی (ره) را در آن دوران دنبال کردند تا به پیروزی رسیدند، خاطرنشان ساخت: در نهضت امام خمینی عدالت، استقلال، قانونگذاری و پیشرفت حاکم بود، به گونه‌ای که مردم به خوبی می‌دانستند که در پیروی از امام(ره) به همه خوبی‌ها دست یابند.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم به امام(ره) خمینی اعتماد داشتند چون جز صداقت و خوبی از امام(ره) چیز دیگری ندیده بودند، گفت: امام(ره) مردم را به اسلام دعوت می‌کرد به گونه‌ای که قبل از دعوت مردم خودشان به اسلام روی آورده بودند.  
 
حدادعادل با اشاره به شجاعت امام خمینی(ره) در مقابل بیگانگان اضافه کرد: اعتماد دوسویه‌ای میان مردم و امام وجود داشت. 

*پیروزی انقلاب بهترین مثال برای ما می‌توانیم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه شد که روحیه ما می‌توانیم و خودباوری در میان مردم احیا شد؟ گفت: مردم درس خود را از امام(ره) به خوبی فراگرفته بودند، به گونه‌ای که پیروزی انقلاب اسلامی بهترین مثال برای ما می‌توانیم بود.

حدادعادل ادامه داد: هیچ کسی در دنیا فکر نمی‌کرد که مردم ایران با دستان خالی می‌توانند انقلاب را به پیروزی برسانند، به طوری که انقلاب به دستان مردم و با هدایت و رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

وی با اشاره به اینکه دل و ذهن مردم آکنده از باور پیروزی انقلاب بود، افزود: مردم می‌توانستند کارهای ناممکن را ممکن کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم به خوبی توانستند رژیم کهنسال به ظاهر نیرومند را سرنگون کنند، گفت: با این اقدام مردم به خوبی دریافتند که می‌توانند کارهای دیگر را هم نیز به آسانی انجام دهند.

حدادعادل با اشاره به اعتماد به نفس مردم در انجام کارهای مختلف ادامه داد: ملت به پیشرفت‌های بزرگی در رشته‌های مختلف علمی، نظامی و... دست یافته است.

* رشد علمی کشور نسبت به قبل از انقلاب ۱۸ برابر شد

وی با بیان اینکه در سال ۵۷ حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ مقوله علمی در مجلات علمی دنیا مورد چاپ قرار گرفته بود، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه اکنون رشد علمی کشور نسبت به قبل از انقلاب ۱۸ برابر شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحقیر ملت ایران از سوی رزم آرا در مجلس گفت: ملتی که از سوی رزم آرا در آن دوران تحقیر شده بودند اکنون توانستند نسل‌های دوم و سوم سانتریفیوژ‌ها را بسازند.

حدادعادل با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) هیچ وقت علاقمند نبودند که راجع به خودشان صحبت کنند، ادامه داد: امام(ره) هرکاری را که انجام می‌داد برای خدا بود.

وی با اشاره به گفته امام(ره) مبنی بر اینکه وحدت مردم خدایی بود، اظهار داشت: باید میان مردم و مسئولین وحدت و همدلی وجود داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه زمانی که میان نمایندگان مجلس، قوای سه گانه، وزرای دولت وحدت و همدلی باشد، مردم از این موضوع خوشحال می‌شوند، خاطرنشان ساخت: اگر مردم شاهد وحدت و همدلی مسئولین با یکدیگر نباشند، ناراحت می‌شوند.

حدادعادل با بیان اینکه امام(ره) و ملت دارای هدف مشترکی به نام وحدت بودند، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی با تمام قوا در طی ۳۵ سال گذشته به دنبال درهم شکستن وحدت مردم و مسئولین بودند که خوشبختانه این امر هرگز صورت نگرفت.

* مسئولین نباید اختلاف سلیقه را به دشمنی تبدیل کنند

وی با بیان اینکه مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن وحدت خود را به بیگانگان نشان خواهند داد، گفت: مردم از مسئولین انتظار دارند که کمتر با یکدیگر ستیز داشته باشند، به گونه‌ای که اگر اختلاف سلیقه‌ای وجود داشته باشد، نباید آن را به دشمنی مبدل کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چه باید کرد، گفت: مسئولین باید با تجمل گرایی و اشرافی‌گری مقابله کنند، به گونه‌ای که توجه آن‌ها باید به سوی مردم و انقلاب هدایت شود.

حدادعادل با اشاره به اینکه هرگونه انحرافی سبب خروج از مسیر انقلاب خواهد شد، ادامه داد: امام خمینی(ره) به دنبال ثروت، شهرت و قدرت نبود، به گونه‌ای که همین موضوع سبب وحدت میان مردم و رهبر شده بود.

*دارایی امام (ره) در پایان عمرشان از مختصر هم مختصرتر بود

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب ۱۱ سال در این دنیا زندگی کردند، خاطرنشان ساخت: امام خمینی (ره) روزی که از دنیا می‌خواستند بروند دارایی‌هایشان را اعلام کردند، به گونه‌ای که دارایی مختصر ایشان از مختصر هم مختصر‌تر شده بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه رضاشاه از سال ۱۳۰۴ تا ۱۳۲۰ در ایران حکومت کرد، گفت: در طول حکومت ۱۶ ساله رضاشاه ۴۴ هزار سند مالکیت به نام وی صادر شده بود.

حدادعادل با اشاره به اینکه امام(ره) زندگی ساده‌ای را در قم، نجف، تهران داشت، افزود: مردم از مسئولین انقلاب انتظار دارند که اگر مثل امام(ره) نمی‌توانند زندگی کنند، دور از امام هم زندگی نکنند.

* انقلاب فرصتی برای کاسبی نیست

وی با اشاره به اینکه مسئولین باید خودشان را برای انقلاب بخواهند نه اینکه انقلاب را برای خودشان، افزود: مسئولین باید حواسشان را جمع کنند، انقلاب فرصتی برای کاسبی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه باید به مبارزه با مفاسد اقتصادی بپردازیم، ادامه داد: اگر روزی حکومت تافته جدابافته از نظر نوع زندگی باشد، در این صورت مردم از انقلاب فاصله می‌گیرند.

حدادعادل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا بعد از انقلاب جایگاه مردم اهمیت پیدا کرد، خاطرنشان ساخت: مردم صاحبان انقلاب اسلامی هستند، به طوری که جان خود را در این راه فدا کردند تا انقلاب به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه مردم با پوست، گوشت و خونشان از انقلاب و میهن اسلامی دفاع کردند، گفت: هرجا که مشکلی بروز پیدا می‌کرد، مردم دست به دست هم می‌دادند تا آن مسئله را برطرف کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم صاحبان انقلاب و ولی نعمت هستند، اظهار داشت: مردم در پیروزی انقلاب از نقش تعیین کننده‌ای برخوردار بودند.

حدادعادل با اشاره به اینکه آمریکا به بهانه دمکراسی در کشورهای مختلفی دخالت می‌کند، گفت: بهانه آمریکا برای دخالت در سوریه عدم وجود دمکراسی بود، به طوری که آن‌ها به مخالفین سوریه کمک می‌کنند تا دمکراسی وارد این کشور شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و سایر کشورهای اروپایی هیچ‌گاه نتوانستند نسبت به انقلاب اسلامی بهانه‌ای بگیرند، افزود: مردم در انتخابات با حدنصاب بالایی به پای صندوق‌های رای آمدند به طوری که در انتخابات سال ۸۸، ۸۵ درصد واجدین شرایط رای حضور داشتند.

* حضور مردم در انتخابات جلوه‌ای از وحدت بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات سال ۹۲ تحسین برانگیز بود، ادامه داد: حضور مردم و شرکت آن‌ها در انتخابات جلوه‌ای از وحدت، شور و شعور مردم بود.

حدادعادل با اشاره به اینکه آمریکا نمی‌تواند ایران را به نبود مردم سالاری متهم کند، خاطرنشان ساخت: ایران الگویی برای مردم سالاری دینی در مقابل مردم سالاری موجود در غرب است.

وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی نمونه عینی مردم سالاری واقعی است، گفت: مردم سالاری دینی یکی از هدایای انقلاب اسلامی به مردم جهان اسلام بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه فرهنگ یک اصل در انقلاب اسلامی ایران به حساب می‌آید، گفت: انقلاب اسلامی ایران از فرهنگ مستقلی نشات گرفته بود، به گونه‌ای که این فرهنگ به نام انقلاب اسلامی است.

حدادعادل با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران وارداتی نبود اظهار داشت: امام(ره) برای خدا قیام کرده بود به گونه‌ای که بعد متعالی در انقلاب اسلامی ایران حاکم شده بود.

وی با اشاره به اینکه باید معنویت موجود در میان مردم و مسئولین حفظ شود، خاطرنشان ساخت: دشمن برای مقابله با انقلاب سالهای مدیدی است که به فرهنگ اسلامی رجوع کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دشمنی‌هایی که در طی ۳۵ سال گذشته نسبت به انقلاب اسلامی ایران شده است، افزود: دشمن از ترفندهای مختلفی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کرده است که یکی از این ترفند‌ها در حوزه فرهنگ، نمود و بروز پیدا می‌کند.

حدادعادل با اشاره به اینکه پس از گذشت چند سال از انقلاب اسلامی دشمن از بهت اولیه در خصوص انقلاب بیرون آمد، گفت: دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دست به دسیسه‌های مختلفی زدند.

وی با بیان اینکه دشمنان امواج بی‌اعتقادی را به سمت ملت روانه ساختند تا مردم را نسبت به معنویت، خدا و وحی بی‌اعتقاد کنند، گفت: دشمنان اسلام کتاب سلمان رشدی را مورد نگارش قرار دادند به گونه‌ای که این انقلاب بی‌حساب و کتاب نوشته نشده بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه کتاب سلمان رشدی برای خشکاندن ریشه اعتقاد به خدا، وحی و نبوت نوشته شده بود، افزود: امام(ره) در مقابل این اقدام سلمان رشدی واکنش نشان داد، به طوری که ایشان توانستند جلوی هر توهینی را نسبت به اسلام بگیرند.

حدادعادل با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال گرفتن فرهنگ اصیل اسلامی از دست ملت هستند، گفت: یکی از وظایف خطیر ملت و مسئولین حفظ انقلاب و دفاع از فرهنگ اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه باید نسبت به تصمیم‌های دشمن شناخت پیدا کنیم، افزود: ترفندهای دشمن در بسیاری از مواقع در قالب هنر بروز پیدا می‌کند، به گونه‌ای که دشمن درصدد است فرهنگی را که منشاء پیروزی و قیام مردم بوده از دست مردم بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا حل مشکلات کشور در چارچوب مذاکره با آمریکا گنجانده شده است، گفت: ایستادگی در مقابل بیگانگان یکی از اصول خارجی سیاست جمهوری اسلامی ایران در طی ۳۵ سال گذشته بوده است.

حدادعادل با اشاره به اینکه مذاکره به خودی خود خوب و بد نیست، ادامه داد: اگر در مذاکره خودباختگی و وحشت نشان دهیم و به قولی فریب لبخند دشمن را بخوریم، در این صورت مذاکره بد است، ولی اگر متکی به خدا و حمایت مردم باشیم، مذاکره را می‌توانیم به نفع مردم تمام کنیم.

وی با بیان اینکه مذاکره به خودی خود ایرادی ندارد، افزود: باید شجاعت را از امام راحل یاد بگیریم، به گونه‌ای که امام(ره) به صورت صریح و آشکار فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ملت در طول ۳۵ سال گذشته حتی یک روز هم از دسیسه‌های دشمن آسوده نبوده است، افزود: باید شجاعت را از امام(ره) آموخت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها