کد خبر: ۲۰۲۹۲۰
زمان انتشار: ۲۲:۱۸     ۱۶ بهمن ۱۳۹۲

یک روزنامه‌نگار عربستانی به اتهام "سرپیچی از قانون" و بیان اینکه پادشاهی عربستان باعث تحریک تروریسم می‌شود، توسط یکی از دادگاه‌های کیفری این کشور به 12 سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، رسانه‌های محلی عربستان اعلام کردند که این روزنامه‌نگار با نام "وجدی الغزاوی" همچنین به ارتباط داشتن با یکی از دشمن‌های عربستان در سال 2009 میلادی و دریافت پول از وی متهم شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که الغزاوی به گرفتن پول از معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در سال 2009 میلادی زمانی که روابط طرابلس و ریاض متشنج بود، متهم شده است.

این دادگاه کیفری گفت: وجدی الغزاوی به سرپیچی از قانون در یک برنامه تلویزیونی، آشوبگری، بدنام کردن پادشاهی عربستان و ادعای این مساله که تروریسم و القاعده توسط عربستان ایجاد شده، متهم شده است.

پایگاه خبری اس.پی.ای در گزارش خود گفت: الغزاوی همچنین به پخش اظهارات تلویزیونی خود در اینترنت و متهم ساختن سعودی‌ها در رابطه با توهین به شهروندان و پای مال کردن حقوق آن‌ها متهم شده است.

این دادگاه همچنین الغزاوی را 20 سال ممنوع‌الخروج و ممنوع‌التصویر و صدا در هر رسانه‌ای کرده است.

آمریکا و عربستان در سال 2004 میلادی قذافی را به توطئه ترور عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه کنونی عربستان که در آن زمان ولیعهد بود، متهم کرده‌اند.

عربستان روز یکشنبه قانونی را تصویب کرد که طبق آن افراد مخل نظم عمومی را تروریست می‌داند. براساس متن این قانون تازه تصویب شده هر مجرمی که قصد اخلال نظم قانونی، متزلزل کردن امنیت جامعه و ثبات کشور، به خطر انداختن امنیت ملی، اختلال در قوانین اصولی دولت یا ماده قانون‌های آن را داشته باشد، تروریست است. همچنین افرادی که به وجه و شهرت کشور یا موضع‌اش توهین به خدمات عمومی یا منابع ملی کشور خدشه وارد کنند و یا بخواهند اختیارات دولت برای انجام یا جلوگیری از اقدامی را با مانع ایجاد و تهدید به انجام اقداماتی علیه آن کنند، نیز تروریست محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها