کد خبر: ۲۰۵۵۱۱
زمان انتشار: ۲۱:۵۸     ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
قرار دادن سیستم تیم برروی دو مهاجم سبب شده بود که متاسفانه در خط حمله هم زوج شجاعی و ادینهو کارایی آن ها را نسبت به بازی های قبل کم کند. نه شجاعی و نه ادینهو هیچ یک بازیکنانی نیستند که بتوانند در خط حمله با زوج خود عملکرد خوبی داشته باشند.
بانك ورزش - لوکا در این بازی بازهم مس را با تغییرانی به زمین فرستاد. تغییراتی که اگر موقعیت های گل مس در این بازی به ثمر می نشست شاید امروز لوکا را تبدیل به یک قهرمان و اسطوره در کرمان می کرد اما با نتیجه ای که حاصل شد سبب گردید امروز این تغییرات موجب شود که برای لوکا این سوال مطرح گردد که بهتر نبود مس را نسبت به دو بازی قبل بدون تغییر به زمین می فرستاد؟!
لوکا در ابتدا مس را با ترکیب 4-4-2 به زمین فرستاد تا هم جانب احتیاط را داشته باشد و هم در حمله مس را شرکت داده باشد. ترکیبی که مس نفراتی که بتوانند این سیستم را به خوبی در زمین اجرا کنند البته در اختیار ندارد. لوکا نسبت به بازی های قبلی که دفاع مس را سه نفره و با حضور حسین خانی در قلب دفاع و تامینی و سالاری به زمین می فرستاد، این بار عمق دفاع خود را به شیث رضایی و علیرضا ابراهیمی سپرد که به نوعی پاشنه های آشیل خط دفاع مس در بازی های قبل بودند. این دو اصلا تمرکز لازم و البته هماهنگی کافی برای تشکیل زوج عمق خط دفاع مس را نداشتند و در صحنه گل تراکتور هم اشتباه این دو کاملا موقعیت را در اختیار حریف قرارداد تا دروازه مس باز شود. ضمن اینکه لوکا با برگرداندن حسین خانی به میانه زمین سبب شد که بازهم از کارایی های او نسبت به چند بازی قبل که در خط دفاع کار می کرد کم شود.
اگر لوکا مس را در این بازی هم با همان دفاع سه نفره به زمین فرستاده بود، با توجه به اینکه میهمان بیشتر برروی کارهای دفاعی و استفاده از ضد حملات برنامه ریزی کرده بود، می توانست به مراتب نتیجه بهتری بگیرد. شاید اگر هادی تامینی به این بازی رسیده بود به مراتب وضعیت برای خط دفاع مس خیلی بهتر می شد. در مقابل دفاع مس زوج زنده روح و حسین خانی هم اصلا نتوانست در این بازی در بعد بازیسازی عملکرد خوبی داشته باشد و زمانی که تیم تراکتور در زمین خودی جمع شده بود، بازیسازی از این منطقه اصلا مفید نبود. شاید خیلی بهتر بود که لوکا در این بازی به جای زنده روح جوان از آبشک با تجربه استفاده می کرد که تجربه انجام بازی های بزرگ را به مراتب بیشتر در کارنامه داشت.
در این بازی کاملا مشخص بود که زنده روح تحت تاثیر جو بازی قرار گرفته است. هرچند مس در زمین بازی چندین بار تغییر سیستم داد و در دقایقی از بازی با سه مهاجم هم برروی دروازه حریف حمله می کرد اما قرار دادن سیستم تیم برروی دو مهاجم سبب شده بود که متاسفانه در خط حمله هم زوج شجاعی و ادینيو کارایی آن ها را نسبت به بازی های قبل کم کند. نه شجاعی و نه ادینيو هیچ یک بازیکنانی نیستند که بتوانند در خط حمله با زوج خود عملکرد خوبی داشته باشند. شجاعی اصولا بازیکنی است که به عنوان تک مهاجم کارایی زیادی دارد و ادینيو نیز باید از پشت محوطه و یا لب خط حرکات خود را طرح ریزی کند. زوجی که لوکا بر اساس این دو بازیکن به زمین فرستاد سبب شده بود که به خصوص در نیمه اول به غیر از تیری که ادینيو زد، نتواند موقعیت سازی دیگری برای خود داشته باشند.
به هر شکل لوکا در این بازی خاص سیستم خاصی را هم برای بازی انتخاب کرد که البته هرچند مس را تیم برتر زمین کرده بود اما نتوانست لایه های دفاعی تراکتور را به خصوص در نیمه دوم خیلی باز کند و موجب شده بود که بازیکنان خط دفاعی و هافبک های دفاعی این تیم تنها به ارسال توپ به لب خط و پشت دفاع تراکتور اکتفا کنند که بازیکنان حریف نیز این نقاط را در اکثر مواقع پوشش داده بودند. به هر شکل این تک بازی بود و شرایط خاص خود را داشت باید دید در بازی های آتی و فوق العاده حساس مس در لیگ برتر که همگی حکم فینال برای این تیم را دارند، لوکا چگونه با سیستم های خود برای مس گره گشایی می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها