کد خبر: ۲۰۶۰۵۱
زمان انتشار: ۲۳:۰۰     ۳۰ بهمن ۱۳۹۲

طبق گزارش‌ها، پاریس و برلین قرار است درباره احتمال اعمال تحریم‌ها علیه اوکراین در نشست مشترک که قرار است اواخر امروز (چهارشنبه) در پایتخت فرانسه برگزار شود، به گفت‌وگو بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، "سوزانه واسوم رینر"، سفیر آلمان در فرانسه به رادیو بین‌المللی این کشور و پیش از نشست میان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: خشونت‌ها در اوکراین باید سریعا متوقف شوند.

وی افزود: آنچه که در این نشست مطرح می‌شود ضرورت اعمال تحریم‌ها علیه اوکراین است.

وی درباره نوع این تحریم‌ها گفت: هر چیز ممکن است باشد و تاکید کرد ما نباید مردم اوکراین را مجازات کنیم بلکه باید به اعمال فشار علیه دولت کی‌یف بپردازیم.

وزارت امور خارجه روسیه نیز از رهبران مخالف در اوکراین خواست تا هر چه سریعتر به خونریزی‌ها پایان دهند و بدون آنکه به تهدید و یا هشدار متوسل شوند، به مذاکرات با مسوولان برگردند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو تمام تلاش خود را برای بازگرداندن صلح و آرامش به اوکراین خواهد کرد. در این بیانیه آمده است: اوکراین کشور دوست و برادر و شریک استراتژیک روسیه باقی می‌ماند و ما از تمام نفوذ خود برای بازگرداندن صلح و آرامش به این کشور استفاده خواهیم کرد.

وزارت امور خارجه روسیه از اینکه کشورهای غربی نسبت به اقدامات افراد تندرو واکنشی نشان نداده‌اند، ابراز ناخرسندی کرد.

کرملین همچنین اعلام کرد که رخدادها در اوکراین تلاش برای کودتا است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد: پوتین معتقد است که مسوول شرایط کنونی اوکراین افراط‌گرایان هستند و روسیه امیداوار است که دوستان اوکراینی‌اش بتوانند در اسرع وقت این بحران را حل و فصل کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها