کد خبر: ۲۰۷۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
رئیس قرارگاه عمار در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
در مقطعی که هفتصد نفر از اندیشمندان جریان بیداری اسلامی، نمایندگان و سران هشتاد کشور در ایران جمع هستند و کنفرانس بین المللی بیداری اسلامی صورت پذیرفته است، وقتی پرونده ی اختلاس سه هزار میلیاردی با انواع جنجال های سیاسی و رسانه ای مطرح باشد، ما چگونه می خواهیم الگو برای دیگر کشورهای اسلامی باشیم؟ / نباید روی موج تبلیغاتی دشمن سوار می شدیم در همین جریان اختلاس مجلس اظهار نظر می کند و پیرو همین اظهارات ما در زمین بازی دشمن قرار می گیریم.
حجت الاسلام مهدی طائب (رئیس قرارگاه عمار) در گفتگویی صریح با پایگاه 598 به موضوعات و مسائل پیرامون علل شکل گیری اختلاس سه هزار میلیاردی و واکاوی ابعاد آن و همچنین حضور ساکتین فتنه در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و نسبت جریان انحرافی با ساکتین فتنه پرداخته است که در پیش می آید:

ارزیابی شما از انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و اتحاد برخی جریانات با ساکتین فتنه 88 چیست؟

در بحث فتنه 88 تمام کسانی که با سکوتشان وچه با تائیدشان و مشارکتشان در فتنه حضور داشتند گناه کارند. اما همین گناه کاران فتنه بر دو دسته اند: تواببین و باقی(غیر توابین) و اینها یعنی کسانی که بر گناه سابق باقی مانده چه با بیانشان و چه با سکوتشان. اما دسته دیگر که توابین باشند کسانی هستند که فهمیده اند اشتباه کرده و برمی گردند.

کسانی که در فتنه گناه ساکتمندانه (ساکتین فتنه) داشتند و الان هم کماکان بر گناهشان اصرار دارند، حق اظهارنظر دارند ولی مردم به اظهارات آنها اهمیتی نمی دهند. راه برای حضور همه باز است اما مردم آنها را انتخاب نخواهند کرد.


اما آنها که توبه کردند حق حضور دارند و مردم می توانند آنها را انتخاب کنند. باید به این موضوع توجه داشت وقتی حر بن یزید ریاحی راه را بر امام حسین(علیه السلام) می بندد، از ساکتین فتنه نبوده است، بلکه که خود داخل فتنه و سران و آتش بیاران فتنه است و اما به محض توبه ، امام (علیه السلام) او را می پذیرد.

ساکتین فتنه چه فرقی با جریان انحرافی دارند؟

تفاوتی بینشان نیست. یعنی کسانی که ساکتین فتنه 88 بودند و کماکان به سکوتشان ادامه می دهند، اینها نیز جزء کمک کنندگان به جریان انحرافی هستند. چون ما حامیان جریان انحرافی را جز سران نمی دانیم. جریان انحرافی سرانی دارد که این سران مانند سران جریان فتنه، به خارج از کشور وصل می باشند. اما اشخاصی هم هستند که در پازل آنها بازی کرده اند و با خارج ارتباطی ندارند و بازی خورده هستند.

کسانی که در باب فتنه کماکان ساکتند دارند در حقیقت جریان انحرافی را تائید و تقویت می کنند. در آنجا ناخواسته اینجا هم ناخواسته.

نظر شما درباره علل شکل گیری اختلاس اخیر و واکاوی ابعاد آن چیست؟

اساسی ترین مطلبی که به نظر من می آید این است که همه ما بازی خوردیم. این یک عملیات روانی بود برای تخریب وجهه نظام جمهوری اسلامی.

مگر اینقدر ساده است که در نظام جمهوری اسلامی مبلغ سه هزار میلیارد تومان جابجا و مفقود گردد. چنین اختلاسی معلوم است از دید مسئولین به دور نمی ماند. آنجا که اسناد و مدارکی ارائه می شود که لیدر جریان انحرافی امضاء کننده برخی معاملات است، مشخص و واضح است که این قضیه برای تخریب نظام است و آنها می دانستند که این اختلاس به زودی افشاء خواهد شد.

مگر می شود در جمهوری اسلامی چنین اختلاسی بشود و مسئولین دستگاه های اطلاعاتی متوجه این اختلاس نباشند. از ابتدای انقلاب کدام اختلاس بزرگ صورت گرفته است که از دید پنهان مانده و نظام جلوی آن را نگرفته باشد.

در مقطعی که هفتصد نفر از اندیشمندان جریان بیداری اسلامی، نمایندگان و سران هشتاد کشور در ایران جمع هستند و کنفرانس بین المللی بیداری اسلامی صورت پذیرفته است، وقتی پرونده ی اختلاس سه هزار میلیاردی با انواع جنجال های سیاسی و رسانه ای مطرح باشد، ما چگونه می خواهیم الگو برای دیگر کشورهای اسلامی باشیم؟

لیدرهای این جریان به دنبال این بودند که با ایجاد یک اختلاس غیر موفق نظام را با دو چالش جدی مواجه کنند: اول اینکه مردم را به نظام بی اعتماد کند و سپس اعتماد جریانات بیداری اسلامی رانسبت به الگو برداری از نظام از بین ببرند و از نظام در خارج از کشور چهره ای مخدوش بسازند.

در حقیقت جریان انحرافی با علم به این موضوع که این اختلاس موفق نیست، وارد این بازی شده است. آیا با وجود این نهاد های امنیتی و اطلاعاتی قوی در نظام واقعاً این پول از کشور خارج شده است؟ پس کل این جریان، عملیات روانی دشمن برای نظام اسلامی بود و ما بازی خوردیم.

علت سکوت برخی مسئولین نسبت به این اختلاس و یا برخی حمایت ها از جریان خاص چیست؟

در اصل خود آن مسئولی که بیش از حد به این لیدر اعتماد کرد، خود او بازی خورده است. دستگاه قضائی بیش از این باید دقت می کرد و البته به وظیفه ی خودش عمل کرد، اما از نظر تبلیغاتی ما شتابزده و بد عمل کردیم، نباید روی موج تبلیغاتی دشمن سوار می شدیم. در همین جریان اختلاس مجلس اظهار نظر می کند و پیرو همین اظهارات ما در زمین بازی دشمن قرار می گیریم و می بینیم چیز مهمی نبوده که به خاطر آن در این زمین قرار گرفته ایم. اینها خیلی قابل دقت و تامل است و باید از تجربیات گذشته در انقلاب استفاده کنیم.

-----------------------
محمد حسین رضایی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
۵
۵
وقتی که سایت ها در اختیار بخشی از سپاه است و نشریه مستقلی هم وجود ندارد کار می افتد دست کسانی که مصلحت نظما را فدای رای قالیباف می کنند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
۲
۶
عجب پس معلوم شد اختلاس كننده ها خيلي دمشون كلفته و ما بايد بجاي اختلاس به همون بيداري اسلامي مشغول بشيم كه بشه زير سبيلي ردش كرد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
۸
۱
...
خاتون هم 90درصدش سال گذشته تنظیم شده بود ولی شریعتمداری گفت که این را نوشتند تا ایران الگوی کشورهایی که بیداری اسلامی در آن صورت گرفته نباشد.
یک مقداری بیدار باشیم
پاسخ
نسیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
۴
۴
تحلیل نو و جالبی بود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
۴
۲
کار کار انگلیسی ها ست
پاسخ
یا علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
۲
۲
ای بابا از وقتی که سپاه و رهبر و حوزه را خرج یک نفر کردیم بازی خوردیم و از زمانی که به جای تشویق مردم و مسئولین برای ا جرای قانون و عمل به بند بند قانون اساسی آنها را مجبور کردیم به بند بند سلایق ما عمل کنند بازی خوردیم برادر
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
۵
۰
وقتی آقا فرمودند کسی حق ندارد تهمت اثبات نشده به مقامی بزند اینطور شده و آنهایی که شبنامه تیر خلاص در 84 بر علیه احمدی نژاد صادر کردند حالا یه دوجین سایت به اصطلاح اصول گرا دارند وبدون کنتور تهمت می زنند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
۲
۱
زنده باد احمدی نژاد .عاقبت تمام جو سازی ها رو در استقبال مردم از دکتر در اردبیل دیدید ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۰
۴
۴
شما به اسم يک سوال: شما و اقای تائب به اسم اسلام کار می کنید؟ یک مسلمان شیعه کیاست دارد، منصف و منطقی است.
- ارتباط دادن جریان انحرافی با سران فتنه یک ردگم کنی واضح است. شما دنبال دشمن سازی در برابر خودتان هستید تا بتوانید برای خود جایگاه درست کنید.
- "اساسی ترین مطلبی که به نظر من می آید این است که همه ما بازی خوردیم. این یک عملیات روانی بود برای تخریب وجهه نظام جمهوری اسلامی.
مگر اینقدر ساده است که در نظام جمهوری اسلامی مبلغ سه هزار میلیارد تومان جابجا و مفقود گردد."
عزیز من چرا همیشه همه مسائل را به دشمنان نظام مربوط می کنید؟ ساختار اداری و مدیران فعلی فاسدند و نظارت ناقص، انسان هم در معرض وسوسه. شما وقتی قضیه را این گونه اشتباه تحلیل می کنید بزرگ ترین ظلم را به جمهوری اسلامی ایران که حاصل خون چندین هزار شهید بوده است و همچنین به اسلام کرده اید و شما در مقابل ائمه و شهدا مسئولید. به جای ادرس غلط دادن در جهت منافع دنیوی، اصل مشکل را ریشه یابی کنید تا این ریشه خشکیده شود و خون شهیدان در قالب یک حکومت شیعه منتظر به ثمر بنشیند.
- چرا اسمان و ریسمان می کنید؟ این قضیه اختلاس از چند سال پیش شروع شده – 1 ماه و نیم پیش کشف شده و چند هفته است که در خبرگزاری ها پیچیده. حالا این چه ربطی به کنفرانس بیداری اسلامی دارد؟ که توطئه ای برای بی اثر کردن ان در جریان باشد؟ قضیه مثل یک پدر مذهبی با 10 فرزند می ماند انسان ها کامل و معصوم نیستند به دلیل کوتاهی یکی از فرزندان در رفاقت با شیطان فاسق می شود و گناهانش اشکار. حال پدر می گوید که فلان دشمنم برای بی ابرو کردن من فسق تو را ایجاد کرده و ان را پخش می کند؟ نه برادر، می رود می بیند کجای تربیتش مشکل داشته ان را اصلاح می کند تا هم خودش و هم فرزندان و وابستگانش بیشتر صدمه نبینند. ان پدر باز هم الگو است اما الگویی که اشتباهات خود را پذیرفته و اصلاح می کند نه این که بگوید من حق مطلقم و باید به دروغ این را تبلیغ کنم. برادران ایا شما فساد در سیستم های اداری را قبول ندارید؟ ایا رییس جمهور با همین شعار رای نیاورد؟ پس چرا می گوییم که این ها در کشوری که الگوست وجود ندارد
- "لیدرهای این جریان به دنبال این بودند که با ایجاد یک اختلاس غیر موفق نظام را با دو چالش جدی مواجه کنند" لیدرهای این جریان چه نفع شخصی از این جریان می برند که خود را در معرض نیروهای امنیتی قرار دهند؟ اگر به دشمنان بیرونی متصلند پس چگون است که 6-7 سال است سربازان گمنام امام زمان این را نفهمیده اند؟ پس نقص از تحلیل شما است یا از این عزیزان.

نگاه کنید ما فقط برای این مقام ها نیست که زندگی می کنیم ما رسانه ای ها وظیفه خودمان را در مقابل امام زمان (عج) و حکومتی که به نام اوست داریم که اگر به خاطر دنیا اگاهانه یا نا اگاهانه اشتباه کنیم اخرت خود را تباه کرده ایم.

این ها را به عنوان وظیفه اسلامی-شیعی نوشتم
والعاقبة للمتقین
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۰
هر وقت تونستی طائب رو درست بنویسی آون وقت بیا نظر بده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۰
شما هم هر وقت تونستی به نقد ایشون ایراد بگیری بیا و از از ایشون غلط املایی بگیر
ناشناس
KUWAIT
۱۳:۰۱ - ۰۲ مهر ۱۳۹۰
نوشت " تائب" شاید فرجی شود و این آقا توبه کند...
مادون قرمز _ دید در تاریکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۰
سلام علیکم؛خدا قوت
درست نوشتید.حرف همین است که شما گفتید.
متاسفانه دست اندرکاران 598 و حاج آقا تائب از این دست تحلیل ها توی خورجینشون زیاده.
ب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۰
۱
۱
محمد آقا ت طائب یا ط طائب به اصل موضوع چه ربطی داره.اون همه مطلب منطقی رو با یک اشتباه نگارشی منطبق میکنی.عجیب شستشوی مغزی شدی>متاسفم
پاسخ
از طلاب قم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۰
۱
۱
واقعا درست می فرمایید. وگر نه اختلاس اخیر از سال 86 بوده چرا دقیقا باید در زمان برگزاری همایش بیداری اسلامی خبری بشود.
به نظر من برخی ها از سر عناد با رئیس جمهور دارند آبروی نظام را هم می برند.
پاسخ
majid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
آقایان متوهم از توهم خارج شوید واقعیت جامعه ما همین است.نه حرفهای قشنگ.
پاسخ
مادون قرمز _ دید در تاریکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
بابا؛ این دیگه چی میگه!!؟
ماهانه دهها اختلاس ریز و درشت در کشور اتفاق می افته... حضرات دیگه میلیون رو رقم نمی دونن. فقط " چند صد میلیاردی ها رو" اعلام میکنن!
شب بخیر...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها