کد خبر: ۲۰۹۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۳۱ شهريور ۱۳۹۰
خبرنامه دانشجویان ایران: صادق امامی/ سازمان بازرسی کل کشور، یکی از دستگاههای قوه قضائیه است که براساس اصل۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی تشکیل شده‌است و وظیفه بازرسی مستمر، فوق العاده و موردی در دستگاه های اداری بهمنظور نظارت بر حسن جريان امور و اجراي صحيح قوانين را برعهده دارد.

هر چند که باید این سازمان با بازرسی های مداوم، مستمر و یا فوق العاده از دستگاه های اداری کشور، ردپای تخلفات را در این سازمانها بررسی می کرد، با این حال در کشف پرونده اختلاس 3000 میلیارد تومانی که از 4 سال پیش آغاز شده بود،سازمان بازرسی کل کشور وظیفه خود را به درستی ایفا نکرد. ابعاد اختلاس 3000 میلیاردی آنقدر بزرگ است که باید "دستهای قدرتمندی" این فساد عظیم را رقم زده باشند، سوال اینجاست دستگاه های نظارتی که در این روزها با ژست های تبلیغاتی خود را فاتح بزرگ این اختلاس می دانند، در این سالها که آقایان گردن کلفت در حال چپاول بیت المال بودند چه می کرده اند؟

یکی از دلایل پوشیده ماندن این فساد بزرگ مالی را طور حتم می توان وجود شخصی دانست که در راس این سازمان قراردارد و آن کسی نیست جز مصطفی پورمحمدی؛ مردی که در سال 84 وارد کابینه محمود احمدی نژاد و به دنبال آن وارد ساختمان میدان فاطمی شد.

هرچند که این همراهی احمدی نژاد با وی زیاد به درازا نکشید و  وی در سال 87 به طور ناگهانی از کابینه کنار گذاشته شد،ولیکن این برکناری،چنان ناگهانی بود که حتی خود وزیر کشور نیز دلیل آن را نمی دانست و به دنبال دلیل برکناری اش بود. هر چند بعدها در یکی از این اظهار نظرها، محمود عباس زاده مشگینی مدیرکل سیاسی وزارت کشور دلیل این تغییر را موضوع مدیریت کلان و برخی ناهماهنگی‌ها دانست،ولی پور محمدی ناامیدوارانه به دنبال دلیل برکناری اش بود.

مدت کمی از برکناری پورمحمدی نگذشته بود که سید محمود هاشمی شاهرودی،ریئس قوه قضائیه طی حکمی وی را به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب کرد و این سمت برای پورمحمدی مامنی شد برای گزیدن دولت و شخص احمدی نژاد. گو اینکه پورمحمدی فارغ از دیگر امور، فقط انتظار می کشد تا احمدی نژاد حرفی بگوید تا وی فورا آن را غیر کارشناسی و غلط بخواند و بدین سان عقده گشایی از برکناری ناگهانی اش نماید.

اما آنچه که  درباره عملکرد سازمان بازرسی جای سوال دارد، کنار گذاشتن دیگر نهادها از بازرسی سازمان بازرسی کشور است.مگر نه اینکه سازمان بازرسی وظیفه دارد که بر عملکرد دستگاه های کشور نظارت داشته باشد؟پس چرا فقط به دنبال انتقاد و فشار بر احمدی نژاد است؟ آیا به عنوان مثال وظیفه سازمان بازرسی کل کشور، بازرسی از قوه مقننه نیست؟ و اینکه آیا وظیفه این سازمان بررسی اقدامات قوه قضائیه نیست؟ مگر نه اینکه در قوه قضائیه نیز تخلف صورت می پذیرد؟

آنچه در عملکرد پورمحمدی و سازمان متبوعه اش به چشم می خورد نوعی لج بازی با دولت است که اگر چنین باشد، جای تاسف است چرا که هزینه و نیرو در سازمان متبوعه قوه قضائیه هدر می رود که عقده گشایی شخصی صورت پذیرد.آنقدر این امر در پورمحمدی نهادینه شده است که اکنون موضوع روز کشور - اختلاس 3هزار میلیارد تومانی- از چشم آقایان در سازمان بازرسی پنهان مانده است. تا جایی که رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه غیر علنی مجلس، سند اظهارات خود را از سایتهای خبری عنوان می کند.

سازمان بازرسی که باید خود مستند برای رسانه ها باشد، اکنون به جایی رسیده است که از سایتهای خبری اطلاعات جمع آوری می کند و در اختیار نمایندگان قرار می دهد. و به قول کوچک زاده نماینده مجلس وای به حال مملکتی که مستندات رئیس سازمان بازرسی کل کشورش سایتها ی خبری باشند.

در پایان خالی از لطف نیست که گفته شود اگر رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت گوی ویژه خبری حاضر میشد، قرار بود چه اطلاعاتی را از پرونده اختلاسی بدهد که حداقل سه سال آن در دوره ریاست وی بر سازمان بازرسی صورت گرفته است؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
... خاتمی. نباید ازش انتظار داشت.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۷ - ۰۲ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
خیلی به جا و زیبا بود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها