کد خبر: ۲۰۹۷۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
نخستین رئیس زن یک حزب سیاسی در مصر نسبت به بازگشت حاکمیت نظامیان به این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هاله شکرالله، رئیس حزب لیبرال الدستور مصر نسبت به بازگشت حاکمیت نظامیان به این کشور ابراز نگرانی کرده وعنوان داشت که این مساله می‌تواند دموکراسی در مصر را تهدید کند.

وی در ادامه افزود: شکست گروه‌های خواهان دموکراسی در مصر در ایجاد یک رهبری مدنی و غیرنظامی به نفع ارتش است و می‌تواند به بازگشت گروه اخوان المسلمین که در حال حاضر ممنوع الفعالیت است کمک کند.

شکرالله همچنین نسبت به خطر ورود نظامیان به انتخابات ریاست جمهوری در این کشور هشدار داده و عنوان داشت که این مسله مانع تحقق دموکراسی در مصر می‌شود.

وی در ادامه افزود: احتمال نامزدی ژنرال عبدالفتاح السیسی در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. بعد از گذشت سه سال ما همچنان به دنبال عدالت سیاسی و آزادی‌های دموکراتیک و حقوق بشر هستیم.

شکرالله همچنین تاکید کرد: برخی گروه‌ها که دارای منافع ریشه دار در جامعه مصر هستند در تلاشند تا نظام سابق این کشور را احیا کنند. ما همچنین نسبت به هجمه‌های دولت علیه مخالفان و بازداشت فعالان غیراسلام‌گرا از جمله رهبرانی که در انقلاب علیه مبارک دست داشتند نگران هستیم.

شکرالله همچنین تاکید کرد: ما در عین حال با مساله آشتی با اخوان المسلمین مخالف هستیم چرا که این گروه را یک تشکیلات دموکراتیک نمی ‌دانیم.

شکرالله در فوریه گذشته برای ریاست حزب الدستور که در سال 2012 به دست محمد البرادعی تاسیس شده انتخاب شد. وی نخستین زنی است که یک حزب سیاسی در مصر را رهبری می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها