کد خبر: ۲۰۹۹۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۰۱ مهر ۱۳۹۰
امام جمعه قم گفت: کسانی که داعیه‌دار اطاعت از ولایت‌فقیه هستند باید توجه کنند که در حال حاضر مسیر اطاعت از ایشان جهاد اقتصادی است
به گزارش 598 به نقل از فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پنج شنبه شب در دیدار مدیران همایش ملی «جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی» که در دفتر تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به مشکلات ناشی از کم‌آبی اظهار کرد: قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) به ما آموخته‌اند که همواره راهی برای برون‌رفت از مشکلات وجود دارد.
وی افزود: سیره حضرت علی(ع) نشان می‌دهد که ایشان در سخت‌ترین شرایط سیاسی ممکن و در آن فضای ملتهب و یاس‌آور، به مدت بیش از 20 سال فعالیت‌های اقتصادی پرنشاطی را انجام داده است.
امام جمعه قم با اشاره به حفر قنات‌های بسیار توسط امیرالمومنین(ع) برای استخراج آب ابراز کرد: عنوانی که رهبر معظم انقلاب برای سال جاری انتخاب کردند به معنای واقعی کلمه در این دوره از زندگی حضرت علی(ع) اتفاق افتاده است.
وی این دوره از زندگانی امیرالمومنین(ع) را بسیار پرثمر دانست و تصریح کرد: ایشان علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی، در مواقع حساس از هرگونه مشورت به خلفا نیز دریغ نمی‌کردند.
سعیدی یکی از جدی‌ترین فعالیت‌های اقتصادی حضرت علی(ع) را حفر قنات و احداث نخلستان ذکر کرد و افزود: این موارد نشان‌ می‌دهد که جهاد اقتصادی حتی در شرایط دشوار سیاسی نیز نباید فراموش شود.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) گفت: در شرایط کنونی که رهبر انقلاب سال جاری را سال جهاد اقتصادی نام‌گذاری کرده است برخی مسئولان به دلیل مسائل سیاسی اصل مطالبه رهبری را فراموش کرده‌اند.
وی با اشاره به این خواسته رهبری خاطرنشان کرد: کسانی که داعیه‌دار اطاعت از ولایت‌فقیه هستند باید توجه کنند که در حال حاضر مسیر اطاعت از ایشان جهاد اقتصادی است.
سعیدی اظهار کرد: اگر در بدترین شرایط ممکن از نظر کم‌آبی بتوانیم این مشکل را با مدیریت صحیح به پیش ببریم می‌توانیم در جبهه جنگ‌های آینده که برخی آن را جنگ آب می‌دانند نیز پیروز شویم.
خطیب جمعه قم با اشاره به آموزه‌های دینی مسلمانان در این خصوص تصریح کرد: خداوند در قرآن نیز این مطلب را بیان فرموده است که باید از دل سختی‌ها و شکست‌ها، پیروزی را به چنگ آورد.
وی با بیان اینکه برخی از مشکلات ناشی از اعمال انسان و بعضی دیگر از امتحان‌های الهی است افزود: خداوند خواهان رشد انسان است و رشد و تعالی انسان تنها در سایه مشکلات حاصل می‌شود اما خوشی دائمی او را به بی‌خبری و غفلت می‌کشاند.
سعیدی لزوم مدیریت صحیح مشکل کم‌آبی را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: جلوگیری از اسراف و نیز استفاده صحیح از آب‌هایی که بیهوده هدر می‌روند در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) لازمه چنین کاری را اعتقاد قلبی به این امر دانست و گفت: نمونه این مسئله را در دوران دفاع مقدس می‌توان به خوبی مشاهده کرد،‌ زمانی که مقدار کمی آب گرم، جان رزمندگان اسلام را نجات‌ می‌داد.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان این کشور متوجه شده‌اند که در عرصه نظامی توان مقابله با ملت ایران را ندارند و با اینکه در فتنه سال 88 نیز مردم ایران سربلند بیرون آمدند اما باز در این جبهه به فعالیت مشغول هستند.
سعیدی با اشاره به اینکه پرداختن به مسائل سیاسی در شرایط کنونی که رهبر انقلاب جهاد اقتصادی را مورد تاکید قرار داده است به وسیله دشمنان و همچنین دوستان غافل صورت می‌گیرد، گفت: تفهیم این مسئله به دوستان که اکنون دوره تلاش اقتصادی است نیز خود یک نوع جهاد محسوب می‌شود.
امام جمعه قم افزود: رهبر انقلاب با زیرکی خاصی در قله نظام به رصد شرایط مشغول است و با اینکه دغدغه‌های سیاسی و فرهنگی نیز دارد در عین حال بر جهاد اقتصادی تاکید کرده است بنابراین مسئولان باید مراقب سخنان خود در تریبون‌ها باشند و ولایت‌مداری خود را نشان دهند.
وی ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری همایش ملی جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: نیت همه مسئولان این طرح ولایی و در راستای آموزه‌های اهل‌بیت(ع) است و امید می‌رود که منشا خیر برای استان قم و سراسر کشور شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها