کد خبر: ۲۱۰۷۸۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
الهلال ۳ بازیکن غیرآسیایی و یک بازیکن آسیایی در ترکیب خود دارد تا به طور کامل از سهمیه بازیکنان خارجی خود استفاده کرده باشد.

الهلال عربستان نیز مانند سایر تیم‌های عربی حوزه‌های خلیج فارس در این فصل لیگ قهرمانان هم از بازیکنان خارجی با کیفیتی سود می‌برد. الهلال ۳ بازیکن غیرآسیایی و یک بازیکن آسیایی در ترکیب خود دارد تا به طور کامل از سهمیه بازیکنان خارجی خود استفاده کرده باشد.


نوس؛ هافبکی که ۱۳ میلیون یورو برای الهلال خرج داشته است
شاید خطرناک‌ترین بازیکن خارجی الهلال تیاگو نِوِس برزیلی باشد که در پست هافبک هجومی بازی می‌کند و وظیفه بازیسازی بر عهده اوست. در واقع الهلال هم مثل السد قطر در پست هافبک طراح یک برزیلی باکیفیت در اختیار دارد تا خیال مربی بابت طراحی حملات تیمش آسوده باشد.
"نِوِس" در سال ۲۰۰۸ برای پر کردن جای خالی رافائل فان در فارت در هامبورگ آلمان به این تیم پیوست ۶ بازی بیشتر برای این تیم آلمانی انجام نداد و پس از پایان فصل، به طور قرضی برای چند بازی ابتدای فصل لیگ برزیل به فلومیننزه بازگشت(لیگ برزیل از اواخر فروردین ماه شروع می‌شود و در اواسط آذر به پایان می‌رسد.)
او در ابتدای فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ با انتقالی ۷ میلیون یورویی از هامبورگ به الهلال عربستان پیوست و تا پایان فصل ۲۰۱۰- ۲۰۱۱ در این تیم ماندگار شد، او البته از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ در تیم‌های برزیلی فلامینگو و فلومیننزه بازی کرد و دوباره با انتقالی ۶ میلیون یورویی از فلومیننزه به الهلال عربستان بازگشت.
شاید خاطره انگیزترین و بهترین بازی او برای الهلال در پیروزی تاریخی ۵ بر صفر الهلال برابر رقیب دیرینه یعنی الاتحاد رقم خورد که در آن بازی نِوِس هت‌تریک کرد.
بدون شک امید ابراهیمی و مدافعان سپاهان باید خیلی مراقب این هافبک بازیساز ۲۹ ساله باشند تا مبادا مثل تاباتا زهر خودش را به سپاهان بریزد.
 

هافبک دفاعی اکوادوری
سگوندو کاستیو دیگر بازیکن خارجی تیم فوتبال الهلال است که در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند. این هافبک ۳۱ ساله اهل کشور اکوادور است و یکی از ملی پوشان الهلال هم به حساب می‌آید، او در ۷۹ بازی ملی تاکنون موفق به زدن ۹ گل شده است.
با توجه به حضور اکوادور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل احتمالاً سگوندو را هم در جام جهانی خواهیم دید، هافبک اکوادوری سابقه بازی در باشگاه‌های اکوادور، ستاره سرخ صربستان، اورتون و وولورهمتون انگلیس و دو باشگاه مکزیکی را در کارنامه دارد. سگوندو کاستیو از ابتدای فصل جاری به تیم فوتبال الهلال پیوست.
 

مدافعان مرکزی کره‌ای و برزیلی
دو خارجی دیگر الهلال که یکی آسیایی و دیگری برزیلی است در پست مدافع وسط بازی می‌کنند. رودریگو جونیور پائولو سیلوا ملقب به دیگائو مدافع برزیلی الهلال است که بر خلاف بازیکنان خارجی الهلال چندان مسن نیست و ۲۶ سال سن دارد.
او بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ در فلومیننزه بازی می‌کرد و در ۵۰ بازی ۴ گل به ثمر رساند و از ابتدای فصل جاری راهی ریاض و تیم فوتبال الهلال عربستان شد.
در کل باشگاه‌های عربی نشان داده‌اند علاقه زیادی به جذب بازیکنان کره‌ای دارند و سهمیه بازیکن آسیایی الهلال نیز با یک مدافع کره‌ای پر شده است، کواک تائه هوی مدافع ۳۲ ساله الهلال بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ در باشگاه‌های کره‌ای اف.سی سئول، چونام دراگونز و اولسان هیوندای توپ زده است و در ابتدای فصل جاری به الشباب عربستان پیوست اما یک فصل کامل در این تیم دوام نیاورد و از ابتدای سال ۲۰۱۴ راهی الهلال شد.
البته کواک تائه هوی مدت‌هاست که مصدوم است و هنوز برای الهلال به میدان نرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها