کد خبر: ۲۱۱۱۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۰۳ مهر ۱۳۹۰
به گزارش تعامل نيوز، در جريان ورود يگان‌هاي ارتش سوریه به داخل روستاهاي اطراف شهر جسرالشغور، تعدادي از مسلمانان ترك نيز دستگير شده و در بازجويي‌ها اعتراف كردند كه جزء دهها نيروي ارتش تركيه هستند كه با اطلاع و تشويق حكومت تركيه وارد سوريه شده و در عمليات جسرالشغور مشاركت داشته‌اند.

بنا بر اين گزارش، در حمله ارتش به روستاهاي خربه الجوز، در كوش و ديگر روستاهاي مرزي نيز، چندين مهاجم مسلح ترك دستگير شده‌اند كه برخي اعتراف كرده‌اند به حزب عدالت و توسعه وابستگي دارند. آنها همچنين اعتراف كرده‌اند، حكومت تركيه جندين پايگاه نظامي براي آموزش دهها مسلمان سوري و تركي داوطلب جنگ با ارتش سوريه در مناطق مرزي خود راه اندازي كرده است.

همچنين علاوه بر اين افراد، جندين مهاجم مسلمان عرب و افغان نيز كه به زعم خود براي جهاد با ارتش كافر سوري به منطقه آمده بودند، دستگير شده‌اند. گفته مي‌شود با توجه به آنكه افراد ترك دستگير شده نظامي هستند به عنوان اسير تلقي مي‌شوند.

اخباري در محافل امنيتي وجود دارد مبني بر اينكه، تركيه مسئول فعال كردن و كنترل 80 درصد مهاجمين مسلح در داخل سوريه است. ترك‌ها دهها آواره سوري اسكان داده شده در اردوگاه‌هاي جدار مرز را مجبور كرده‌اند كه در پايگاه‌هاي نظامي راه‌اندازي شده در جدار مرز، با كاربرد سلاح آشنا شوند و آموزش‌هاي نظامي لازم را بگذرانند.

ترك‌ها همچنين يك اطاق عمليات در منطقه مرزي با سوريه راه‌اندازي كرده‌اند و كنترل و هدايت عمليات مهاجمين مسلح در داخل سوريه را به عهده دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها