کد خبر: ۲۱۲۴۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۲۷ اسفند ۱۳۹۲

به گزارش پایگاه 598، در این تجمع اعتراض آمیز که در حوزه علمیه آیت الله قاضی (ره) دزفول برگزار شد و در آن علما، فضلا، روحانیون، طلاب حوزه‌های علمیه و نیز "حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی قاضی دزفولی"امام جمعه دزفول و حجج اسلام آقامیری و سبط شیخ انصاری شرکت داشتند؛"حجت الاسلام کیانی" در سخنانی به تبیین نقش روحانیت در دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی پرداخت و گفت: در تاریخ معاصر چند بار ایران مورد هجمه‌های فرهنگی قرار گرفته است به طوری که حتی استقلال کشور در معرض خطر گرفت اما باید گفت روحانیت ضامن استقلال و فرهنگ بوده است.

 
"مدیرحوزه علمیه آیت الله قاضی" شهرستان دزفول تصریح کرد: ریشه‌ی هجمه‌های فرهنگی انفعال است چرا که تا ما منفعل نباشیم دشمن جسارت حمله را به ما نخواهد داشت.
 
"حجت الاسلام کیانی" تأکید کرد: دشمنان دین و کشورمان دریافته‌اند که نمی‌توان با روحانیت متعهد و مردم متدین این دیار مبارزه کرد و به همین خاطر موضوعات مختلفی از جمله انرژی هسته‌ای و موارد مشابه آن را تبلیغ می‌کنند.
 
"رئیس حوزه علمیه آیت الله قاضی شهرستان دزفول" افزود: اگر ما یک قدم عقب نشینی کنیم آن‌ها ده قدم به جلو می‌آیند این مسائل حتی در صدر اسلام هم بوده است پاسخ هجمه دشمن هجمه است حتی دفاع هم نیست، حزب الله نباید در مسائل ضداسلامی و ضدفرهنگی پا عقب کشد و در این زمینه همه باید به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری توجه داشته باشیم.
 
"حجت الاسلام کیانی" تصریح کرد: در اصول و دفاع از دین نمی‌شود تقیه کرد اهل منبر باید در این زمینه فعال باشند و از حریم دین و ارزش‌های فرهنگی آن باید به خوبی دفاع کنند.
 
در ادامه این مراسم بیانیه‌ی پایانی تجمع طلاب، روحانیون و حزب الله دزفول در حمایت از دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری قرائت شد.
 
در بخشی از این بیانیه آمده است: اسلام خواهی، استقلال طلبی، استقامت و ایستادگی در برابر نظام سلطه و پایداری بر ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی مؤلفه‌های برخواسته از هویت جمعی ملت مسلمان ایران است. بر اساس رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر حکیم انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و اصول قانون اساسی به ویژه اصل سوم، دولت جمهوری اسلامی مؤظف است برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با تمام مظاهر فساد و تباهی و بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه‌های گروهی و دیگر وسائل محیط مساعد را فراهم سازد. متأسفانه جریان آلوده‌ای فاصله گرفته از انقلاب اسلامی که مدت‌ها به لانه خزیده بود اینک با هدف در هم شکستن مقاومت و ایستادگی و غیرت و دینداری مردم حرکتی منسجم در عرصه‌های فیلم، موسیقی، مطبوعات، فضای مجازی و... طراحی و به مرحله اجرا گذاشته است و امواج مسموم اهانت به مقدسات روندی روزافزون یافته است.
 
واکنش مقام معظم رهبری و ابراز نگرانی معظم له، همچنین ناخرسندی مراجع عظام تقلید، نمایندگان محترم مجلس خبرگان، روحانیت معظم و همه دلسوزان، اندیشمندان، اهل بصیرت و عاشقان اسلام و انقلاب نسبت به فضای فرهنگی کشور ما را بر آن داشت در این تجمع ضمن تجدید بیعت با نائب برحق امام عصر (عج) مطالبات خود را به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر اعلام داریم:
 
حریم دین و ارزش‌های برخواسته از مکتب قرآن و اهل بیت (ع) و ارکان‌های مقدس جمهوری اسلامی و صراط مستقیم ولایت و خط سرخ شهیدان سرمایه‌های بی‌بدیل ملت غیرتمند و مجاهد ایران برای نیل به سعادت دنیوی و اخروی است، ما هرگونه تعرض به این حد و مرض‌ها و خطوط قرمز را محکوم کرده، حرکت در این کژ راهی شقاوت را طراحی دشمنان اسلام و جریان‌های برانداز می‌دانیم.
 
 در بخش دیگری از این بیانیه از همه‌ی مسئولان حوزه فکر و فرهنگ و هنر به ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته شده تا دستگاه و مدیران و سیاست گذران تحت مسئولیت خود را از هر گونه انفعال، وادادگی در برابر جریان زیاده خواه، فرهنگ ستیز و سکولار برحذر داشته و زمینه‌های لازم را برای تقویت جبهه‌ی فرهنگ و هنر اصیل اسلامی- ایرانی فراهم سازند.
 
همچنین در این بیانیه تعرض ناجوانمردان به لایحه‌ی قصاص، معرفی حزب جاسوس و استعماری بهائیت به عنوان یک اقلیت مذهبی، زیر سوال بردن ولایت امیرالمومنین (ع)، اهانت به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا (س)، دفاع از جریان ضد امنیتی فیس بوک، تلاش برای بازگشایی انجمن صنفی منحله‌ی روزنامه نگاران که در فتنه 88 نقش آفرین بوده و عموما فراری هستند، تلاش برای حذف ممیزی کتاب، تقدیر از فعالان فتنه و هنرمندان فاسد دوران شاه و کوشش برای پاک کردن مرز میان هنر ارزشی و غیرارزشی که بخشی از عملکرد این جریان در طول ماه‌های اخیر است را محکوم کرده و خواهان متوقف کردن این خط تخریبی و اقدام عاجل و مؤثر و قانونی توسط مسئولان قوای سه گانه شده‌اند.
 
همچنین روحانیون و طلاب شهرستان دزفول در این بیانیه از مسئولان محترم خواستند با بصیرت تمام خط انحرافی دشمن و دنباله‌های آن را رصد کرده با تلاش در جهت حل معضلات و مشکلات عمومی کشور به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و بها دادن به جوانان در عرصه‌های فرهنگ و ادبیات امید دشمن را به یأس و ناامیدی تبدیل کنند.
 
در این بیانیه همچنین با اشاره به این که مشروعیت همه‌ی ارکان نظام از رئیس جمهور تا هیئت وزیران و سرای قوای مقننه و قضائیه و صدا و سیما منوط به رضایت و خرسندی ولایت است آمده است از هر حرکتی که نارضایتی رهبر معظم انقلاب و به طبع آن مراجع عظام، علما و سیل خروشان امت را به دنبال داشته باشد از نظر مردم شهید داده این سرزمین محکوم، متروک و نامشروع است.
 
در پایان بیانیه روحانیون و طلاب شهرستان دزفول ازشهرستان دزفول به عنوان دیار فقیهان، عالمان، عارفان و خواستگاه شهیدان و دلداگان اسلام و قرآن یاد شده و توجه ویژه‌ی دولت برای حل معضلات و مشکلات مردم به ویژه بیکاری جوانان نخبه و تحصیل کرده و تسهیل اشتغال و ازدواج آنان را امری ضروری دانسته و دامن زدن به مسائل فرعی و کشاندن فضای شهر به سمت حرکت‌های به ظاهر هنری و کنسرت‌های موسیقی علاوه بر این که حل جوانان مشکلات این شهر نیست بلکه مشکلی بر انبوه آن می‌افزاید را محکوم کرده است.
 
بر اساس این گزارش در تجمع روحانیون و طلاب شهرستان دزفول در حمایت از مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل ضدفرهنگی اخیر شرکت کنندگان با سردادن شعارهای الله اکبر، خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است، حماسه سیاسی دفاع از اسلام است، دغدغه‌ی رهبری دغدغه‌ی فرهنگی است، بصیرت سیاسی شعار انقلاب است، بصیرت فرهنگی نیاز مسئولین است، دسیسه‌ی آمریکا توطئه‌ی فرهنگی است، اهانت مطبوعات یک حیله‌ی جدید است، راه نجات فرهنگ وصیت شهید است، سفارش رهبری سفارش امت است، عمل به فرمان او بر همگان حجت است، بار دیگربا مقام معظم رهبری امام خامنه ای تجدید بیعت کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها