کد خبر: ۲۱۴۳۱۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۱۸ فروردين ۱۳۹۳
میر محمدی عضوکمیسیون اقتصادی مجلس:
دولت باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی های لازم درزمینه قیمت گذاری حامل های سوخت جلو سودجویان را گرفته تا به بهانه افزایش قیمت سوخت قیمت کالاها را نجومی بالانبرند وسبب نگرانی مردم نشوند. حال حاضر به بهانه گرانی بنزین عدد افزایشی که روی کالاها اتفاق می افتد خودسرانه است و پایه واساسی ندارد و نظارتی بر آنها صورت نمی گیرد به همین دلیل رسانه ها بصورت فعال بایدعلت این افزایش قیمت ها را از دولت و نهادهای ذی ربط خواستار باشند تا بیشتر از این مردم دچار نگرانی وسردرگمی نشوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری تحلیلی تراز، عضوکمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص قیمت گذاری در زمینه حاملهای سوخت به خصوص بنزین گفت: با توجه به اقدام دولت در امر افزایش قیمت حامل های انرژی برخی سود جویان حتی با وجود اعلام نشدن قیمت مورد نظر شروع به افزایش قیمت کالاهایی کردند که جزء ضروریات زندگی مردم است و پولها را به جیب زدند و سبب نگرانی مردم شدند دولت باید در این بین اقدامات لازم را درجهت کنترل قیمتها داشته باشد تا بازار داخلی متزلزل نشود.

سید محمد حسین میر محمدی در خصوص هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: یکی از اهداف دولت یازدهم  در زمینه اجرای فاز دوم یارانه ها استفاده بهینه از منابع و جلو گیری از اسراف و واردات بی رویه کالاها و کمک به تولید ملی است که متاسفانه این موارد در دولت گذشته محقق نشد.

میر محمدی بیان کرد:افزایش قیمت بنزین و سایر سوختها غیر قابل اجتناب است و بر اساس قانون و برنامه صورت میگیرد ولی در این بین دولت باید با افزایش قیمتهای متناسب با واقعیت نه کذایی جامعه را به سوی رشد و ترقی هدایت کند.

وی درباره افزایش حقوق ودستمزد متناسب با تورم تصریح کرد: طبق قانون مدیریت و خدمات کشوری و برنامه ،افزایش حقوق و دستمزد باید بر اساس تورم موجود باشد ولی دولت منابع کافی را در اختیار ندارد.

نماینده مردم گلپایگان وخوانسار خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش ار ۶۰ درصد بودجه کشور به حقوق بگیران تعلق دارد حال اگر افزایش حقوق متناسب با تورم را در نظر بگیریم ببینید چه اتفاقی با نبودن منابع لازم خواهد افتاد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: پیش ساختارهای اداری ما پیش ساختارهای خوبی نیستند باید با مدیریت صحیح اداری به سمت و سوی بهینه سازی و بهره وری کامل گام بردارند در این بین اصلاح اداری در نظر دارد حقوق و دستمزد افرادی که بهره وری بیشتری دارند را افزایش دهد.

وی توضیح داد به همین دلیل است که دولت قصد دارد توان کارکنان را بالابرده تا بهره وری لازم در زمینه های اداری حاصل شود.

میرمحمدی در خصوص افزایش قیمت کالاها تصریح کرد: در حال حاضر به بهانه گرانی بنزین عدد افزایشی که روی کالاها اتفاق می افتد خودسرانه است و پایه واساسی ندارد و نظارتی بر آنها صورت نمی گیرد به همین دلیل رسانه ها بصورت فعال بایدعلت این افزایش قیمت ها را از دولت و نهادهای ذی ربط خواستار باشند تا بیشتر از این مردم دچار نگرانی وسردرگمی نشوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان اظهار داشت: به امید خدا قرار است منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها در جهت حمایت از بخش تولید صرف شود اگر در این زمینه دولت موفق عمل کندرشد اقتصادی ما رشد افزایشی خوبی را شاهد خواهد بود همچنین به همان اندازه که از تولید حمایت شودورونق گیرد صادرات مابیشتر ودرآمد کشور افزایش خواهد یافت واین امر سبب می شود درآمد سرانه داخلی افراد بیشتروهمگی این موفقیتها منجر به پویایی و رشد اقتصاد خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها