کد خبر: ۲۱۴۶۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۰۶ مهر ۱۳۹۰
سایت وزارت خارجه ایران نوشت: بنا به درخواست وزير امورخارجه بحرين ، عصر دوشنبه  (4/7/1390) در حاشيه برگزاري اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك ، شيخ خالدبن احمدآل خليفه با وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت وگو كرد.

این نخستین دیدار صالحی با همتای بحرینی خود است.
آخرین دیدار وزیران خارجه ایران و بحرین ، مربوط به دیدار منوچهر متکی وزیر خارجه وقت ایران با وزیر خارجه بحرین در حاشیه نشست امنیتی منامه در آذرماه 89 بود.

به گزارش 598 به نقل از سایت وزارت خارجه ایران، علي اكبر صالحي در ديدار با وزیر خارجه بحرین اظهار داشت : مواضع اصولي جمهوري اسلامي در قبال تحولات منطقه مشخص و روشن مي باشد و ايران حل مشكل بحرين را در گرو سعه صدر و گفت و گو بين مقامات بحرين و مردم آن كشور مي داند.

وير خارجه ايران با تاكيد بر عدم مداخله در امور داخلي و احترام به حاكميت كشورها ، ثبات در منطقه را حايز اهميت خواند.

شيخ 'خالد بن احمد آل خليفه ' وزير امور خارجه بحرين در اين ديدار ضمن تشريح آخرين تحولات و وضعيت داخلي اين كشور، به روابط تاريخي و خوب دو كشور اشاره كرد و خواستار مساعدت جمهوري اسلامي ايران براي كمك به حل مشكلات كشورش شد.

وزير خارجه بحرين در پاسخ به ابراز نگراني نسبت به حوادث اين كشور اعلام كرد: يك كميته تحقيق و تفحص به رياست آقاي (محمود شريف ) بسيوني ايجاد كرده ايم كه تا آخر اكتبر نتيجه تحقيقات خود را اعلام خواهد كرد و هر آنچه به عنوان نتيجه اين تحقيقات اعلام شود، مسئوليت آن را به عهده خواهيم گرفت و به آن عمل خواهيم كرد.

وي همچنين از عدم حضور سفير جمهوري اسلامي ايران در بحرين و متقابلا سفير بحرين در تهران ابراز ناراحتي كرد و تمايل خود را به حضور سفرا براي تبادل نظر و تماس هاي مستقيم اعلام داشت.

وزير امور خارجه بحرين هرگونه اختلاف بين مردم مسلمان منطقه را مردود و تفرقه برانگيز دانست.

هم اکنون به دلیل تنش در روابط بحرین و ایران، دو کشور سفرای خود را از تهران و منامه فراخوانده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها