کد خبر: ۲۱۴۸۴۴
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
مراسم بزرگداشت شهید علی خلیلی از سوی هفت مرکز حوزوی مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم که سه‌شنبه‌شب از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ شورای عالی مدیریت حوزه، دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و... برگزار شده بود، یاد نام شهید خلیلی شهید امر به معروف و نهی از منکر گرامی داشته شد.

در این مراسم آیت الله ناصر مکارم شیرازی و آیت الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و جمعی از اعضای خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  حضور داشتند.

براساس این گزارش؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، استاد حوزه علمیه قم و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: باید شرایط جامعه به گونه‌ای پیش رود که بسترهای ارتکاب معروف فراهم شود نه اینکه بستر لازم برای ارتکاب منکر فراهم باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: در دوران کنونی تنها معروفی که به وقوع پیوسته انقلاب اسلامی ایران است و ایران اسلامی فضا را برای اخلاق مادی ناامن کرده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دنیا فضا برای منکر امن شده است تصریح کرد: این در حالی است که فضا در دنیای کنونی ناامن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اگر بخواهیم در امر به معروف موفق شویم باید شبکه‌ای از آمران تشکیل شود و نباید در جامعه ما مدل پوشش، خوراک، الگوی تغذیه و مسکن ما برگرفته از غرب باشد.

شایان ذکر است شهید علی خلیلی از مربیان موسسه بهشت تهران 25 تیرماه سال 1390 در حین بازگشت از هیئت به همراه چند نفر از دانش آموزان خود، به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

وی توسط یک نفر از افراد شرور منطقه از ناحیه گردن و قسمت شاهرگ دچار جراحت شد و در حالی که به دلیل شدت خونریزی به حالت اغما رفته بود، بستری شد اما پزشکان امید زیادی به مداوای وی نداشتند.

شهید خلیلی پس از مرخص شدن از بیمارستان در منزل بستری شد اما هر از گاهی به دلیل مشکلات ناشی از حادثه رخ داده به بیمارستان منتقل شده و بستری می‌شد.

این شهید عرصه امر به معروف و نهی از منکر بهمن ماه 92 مجدداً در بیمارستان بستری شد و پس از یک ماه به خانه منتقل شد اما سرانجام سوم فروردین امسال در بیمارستان بعثت دعوت حق را لبیک گفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
۰
۰
امشب (چهارشنبه) هم ساعت 20 در حسینیه اهل بیت قم واقع در خیابان عمار یاسر مراسم یادبود شهدای امر به معروف از جمله شهید خلیلی برگزار می شود.سخنرا آقا تهرانی مداحان سلحشور مطیعی.با خاطره گویی سردار احمدی مقدم.و با شعر خوانی سید حمید برقعی و کلامی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها