کد خبر: ۲۱۵۰۷۸
زمان انتشار: ۲۰:۴۶     ۲۰ فروردين ۱۳۹۳

به گفته یک مقام ارشد پنتاگون، الحاق کریمه به روسیه ممکن است باعث تجدیدنظر ‌آمریکا در خصوص حضور نظامی‌اش در اروپا شود که پس از پایان جنگ سرد به مرور کاهش یافته بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «درک چالت»، معاون وزیر دفاع آمریکا عنوان کرد: هر چند ما به دنبال رویارویی با روسیه نیستیم اما اقدامات کرملین در اروپا و اوراسیا، آمریکا را به تجدید نظر در حضور خود در اروپا، رزمایش‌ها و تمرینات نظامی آینده و همچنین میزان استقرار نیرو وادار می‌کند.

در حال حاضر حدود 67 هزار نیروی نظامی آمریکا در قاره اروپا مستقر هستند که اکثرا در آلمان (40 هزار تن)، ایتالیا (11 هزار تن) و انگلیس (9500 تن) به سر می‌برند. این در حالی است که همزمان با فروپاشی شوروی در 1991، 285 هزار نیروی آمریکایی در اروپا مستقر بودند.

درک چالت در حضور کمیته سرویس‌های نظامی مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه مداخله غیرقانونی روسیه در اوکراین، دید واشنگتن نسبت به اروپا را به چالش می‌کشد، گفت که این اقدام روسیه چشم‌انداز امنیتی اروپا را تغییر می‌دهد، باعث بی‌ثباتی در مرزهای ناتو می‌شود و چالش برای نظم بین‌المللی است.

آمریکا برای اطمینان به متحدانش در ناتو در حال حاضر شش جنگنده اف 15 به بالتیک و 12 فروند اف 16 به همراه سه هواپیمای ترابری را نیز به لهستان فرستاده است. همچنین یک سیستم ضد موشکی هدایت شونده موسوم به «دونالد کوک» نیز تا روزهای آینده در دریای سیاه مستقر خواهد شد.

چالت با بیان اینکه آمریکا خودجوش بودن حوادث در دونتسک و خارکف را باور ندارد، تحرکات روسیه در شرق اوکراین را تشدیدکننده بحران دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها