کد خبر: ۲۱۵۵۴
زمان انتشار: ۱۷:۳۷     ۰۶ مهر ۱۳۹۰
سند تحول نظام آموزشی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی رسید.

به گزارش 598 به نقل از باشگاه خبری فارس «توانا»، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبات جلسه 697 شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث اصلی سند تحول نظام آموزشی کشور بود که فراز پایانی آن پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

وی افزود: این سند بخش‌های گوناگون دارد که به ندرت تبیین خواهد شد و دست‌اندرکاران تدوین آن در وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را در معرض افکار عمومی قرار خواهند داد.

* شورای عالی انقلاب فرهنگی عهده‌دار سیاستگذاری و نظارت سند تحول

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سند تحول نظام آموزش و پرورش در 3 سطح مورد توجه است، اظهار داشت: سطح اول سیاستگذاری و نظارت است که بر‌عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی اضافه کرد: سطح دوم برنامه‌ریزی برای اجرای سند است که به‌ عهده شورای عالی آموزش و پرورش گذاشته شده است که این شورا به‌ عنوان شورای دستگاهی با محوریت خود آموزش و پرورش اجرایی شدن آن را محقق کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه گفت: سطح سوم سند که اجرای آن است بر عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده است.

* امکان به‌روز رسانی سند هر 5 سال یکبار توسط شورای عالی

مخبر دزفولی همچنین در خصوص نحوه به‌ روز رسانی سند تحول نظام آموزشی کشور گفت: بازنگری در این سند احتیاج به زمان قابل قبول دارد و مقرر شد هر 5 سال یکبار امکان به‌ روز رسانی سند توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: همزمان با وزارت آموزش و پرورش که این سند را اجرا می‌کند شورای عالی آموزش و پرورش بازخوردهای عملیاتی آنرا دریافت کرده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بازنگری و به‌ روز رسانی ارائه خواهد کرد.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: در به ‌روز رسانی سند تحول نظام آموزشی کشور رصد آن در صحنه داخل و همچنین شیوه‌های روز جهانی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: تصویب سند نظام آموزشی کشور گام موثری برای آموزش و پرورش جهت تربیت نیروی خلاق، متفکر و متعهد برای انقلاب اسلامی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها