کد خبر: ۲۱۶۰۳۹
زمان انتشار: ۲۲:۴۸     ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به منظور شرکت در دومین کمیسیون مشترک عالی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده به ابوظبی پایتخت این کشور می رود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از به گزارش پایگاه 598 به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، نشست کارشناسی و مقدماتی دومین کمیسیون مشترک عالی اقتصادی ایران و امارات فردا به ریاست معاونان وزیران امور خارجه دو کشور کار خود را در ابوظبی و به منظور بررسی روند توسعه و گسترش روابط و روند اجرایی موافقتنامه های همکاری فیمابین آغاز می کند.

در نشست کارشناسی که با حضور مسوولان حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای از جمله بخش های خصوصی و دولتی و اتاق بازرگانی دو کشور برگزار می شود، اسناد و توافق های دو طرف برای نشست روز سه شنبه کمیسیون مشترک عالی اقتصادی به ریاست محمد جواد ظریف و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان تهیه و تدوین می شود.

در کمیسیون مشترک عالی اقتصادی اسناد و توافق های دو طرف به امضای وزیران امور خارجه ایران و امارات می رسد.

برگزاری منظم و قوی کمیسیون مشترک فیمابین فرصت بسیار مناسبی برای مرور روند جاری روابط و طراحی و برنامه ریزی برای رفع موانع و تسهیل توسعه و همکاری در روابط دو کشور است.

همچنین این سفر فرصت مناسبی رایزنی دوکشور درباره مسایل و موضوعات مهم در سطوح دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی خواهد بود.

تقویت و توسعه روابط بین ایران و کشورهای همسایه به خصوص در حوزه خلیج فارس از جمله امارات در راستای ثبات، توسعه و مصالح و منافع منطقه قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها