کد خبر: ۲۱۶۱۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۷ مهر ۱۳۹۰

به گزارش 598 "عادل الشميري" پنجشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم، خاطر نشان کرد: ملت يمن از 9 ماه پيش تاکنون در معرض انواع توطئه ها قرار دارد و هدف از اين توطئه ها گرفتار کردن مردم در روند طولاني و تازه اي از کشتار و بي ثباتي است.

وي درباره نقش رژيم سعودي در حوادث يمن خاطرنشان کرد: عربستان نقشي مهم در اين ماجرا به عهده دارد و در اين مجال از حمايت آمريکا و اتحاديه اروپا برخوردار است.

الشميري گفت: عربستان مي خواهد که يمن همچنان ضعيف باشد و درگيري ميان دو طرفي که مورد حمايت رژيم سعودي هستند ، همچنان ادامه داشته باشد.

وي افزود: هدف عربستان از بازگرداندن " علي عبدالله صالح " به يمن توطئه ضد انقلابيون و تحصن کنندگان در ميدان هاي شهرهاي يمن است.

اين پژوهشگر يمني تصريح کرد: آل سعود قصد دارد اعتراضات به رژيم يمن را که خواسته هايي قانوني است و در چارچوب حقوق قانوني مردم صورت مي گيرد ، به درگيري نظامي و بحران سياسي تبديل کند تا از اين درگيري به راه حلي ميانه و ضعيف دست يابد به طوري که همواره يمن وابسته و محتاج عربستان باشد.

وي به هدف قرار گرفتن جنگنده يمني در اطراف صنعا به دست قبايل يمني اشاره و ابراز نگراني کرد که رژيم حاکم به اين بهانه عمليات نظامي خود را ساير مناطق سرايت دهد.

الشميري تاکيد کرد: اين مساله مي تواند بر روند مسالمت آميز انقلاب در يمن تاثير منفي بگذارد و مساله هدف قرار دادن جنگنده به بهانه اي براي درگيري مسلحانه از سوي دو طرف تبديل شود تا سرانجام اين درگيري که ميان دو جناح سابق رژيم حاکم است به ميان انقلابيون منتقل شود.

وي افزود: در حال حاضر آن چه در يمن مي گذرد درگيري قطب هاي رژيم سابق است که يک طرف آن رژيم قرار دارد و در طرف ديگر حزب اصلاح و فرزندان شيخ الاحمر رييس قبيله حاشد قرار دارند که از حمايت عربستان سعودي برخوردارند.

الشميري تصريح کرد: اين گروه براي انقلاب خطرناک هستند و جوانان انقلابي بيش از هر زمان ديگري به اتحاد و کشيده نشدن به چنين درگيري هاي داخلي نيازمند هستند.

وي تاکيد کرد که جوانان انقلابي بايد جلوي تبديل شدن انقلابشان به بحران سياسي داخلي را بگيرند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها